sateliet beeld op meerdere locaties in huis?

W

weetnogniks

Ik wil overwegen ipv KPN digitenne (kloteontvangst) een schotel aan te schaffen. Nu heb ik het idee dat ik op dit forum in contact kom met de juiste mensen voor het juiste advies. Mijn vraag focust zich hier vnl op de mogelijkheden / onmogelijkheden om op meerdere plekken in huis (4-6) ontvangst te hebben en wat ik hiervoor dien aan te schaffen danwel te regelen. Ik heb mijn huis voorzien van UTP kabel en wil een thuisnetwerk aan gaan leggen, dus meest ideaal zou zijn als ik via dit medium mijn signaal zou kunnen verzenden. Maar normale coax kan er nog bijgelegd worden, want ben nog bezig met de verbouwing.

Ik ben verder niet vies van semi-illegale oplossingen, want zit toch maar op het platteland in Groningen, dus hoor graag wat de mogelijkheden zijn. Ben geen hacker/programmeur, maar ook geen digibeet.

Ik wil verdere een gewone strakke stabiele ontvanger, waarmee ik het signaal over meer dan 20 meter kan transporteren (versterker ertussen, zo ja, aanraders?)

Ik wil naast de gebruikelijke nederlandse kanalen in ieder geval ook de BBC, met mogelijkheid tot uitbreiden van de ontvangst op latere tijdstippen.

De montage zal aan de schoorsteen (8 m hoog) gebeuren, waarbij ik me afvraag hoe hinderlijk het is dat er een hoge (25 m) boom op zo'n 10 meter van de schoorsteen in ZW richting staat.

Suggesties zeer welkom!

weetnogniks

Hier een bericht ook van het platte groninger land.

Je moet dan denk ik eerst met een noodgang een kaart kopen.

Straks moet je er een ontvanger bij kopen die je misschien helemaal niet wil.

Met biv. een dreambox kun je het doen met 1 kaart.

Je zal voor iedere plek een ontvanger moeten hebben.

Hoi weetnogniks, welkom op het Satellite FUN Board !

Vragen zoals de jouwe zijn al vaker hier behandeld, met name in dit beginners/Algemeen deel.

Je hebt redelijk wat info gegeven over wat je wil en je situatie.

In het eerste onderwerp hier in dit forumdeel staan nog wat andere zaken die je kunt vermelde voor het snelst en meest passende antwoord.

De kabel die je gebruikt moet van een goede kwaliteit zijn.

Dan kun je zonder meer 20 meter overbruggen.

Tot zo'n 35 meter mag dan eigenlijk niet zo'n probleem zijn.

De boom met een hoogte van 25 meter, 10 meter achter het huis kan een probleem zijn.

Even rekenen.

Boom = 25 m, schotel = 8 meter.

25-8 = 17 meter boven je schotel uit.

Je kijkt zo'n 30 graden omhoog, wat grofweg betekent dat een object 3 meter weg, 1 meter hoger dan (onderkant van) je schotel mag zijn.

Hier ben je 10 meter weg, das een dikke 3 maal zoveel.

Dus 3 meter hoger dan je schotel.

Nou dat word een probleem als daar een satelliet staat die je wil zien he.

Wellicht een andere plaats overwegen dus.

MAS3

Voor Astra is dit toch geen probleem.

Eh nee :bloos:

Ik had het wel gelezen maar op een of andere manier aangenomen dat er ZO stond (want das naar mijn idee logischer).

Dan nog is het afhankelijk van hoe nauwkeurig de windrichting bepaald is.

Daarom staat er ook "als daar een satelliet staat die je wil zien"

"als daar een satelliet staat die je wil zien"

Mmm dat had ik over het hoofd gezien.

Dag Janblues,

Wat bedoel je met dat ik met een noodgang een kaart moet kopen? Verandert het systeem binnenkort of zo?

Verder, wat kan een beginneneling met een dreambox, is het redelijk eenvoudig te managen, of dien je serieuze computer ervaring te hebben? Ik heb eens zitten kijken op het web en de dreambox klinkt interessant, neem ik aan zeker als ik ook op PC tv beelden wil gaan opslaan en zo via UTP/Ethernet door het huis wil verspreiden?

Dag Janblues,
Wat bedoel je met dat ik met een noodgang een kaart moet kopen? Verandert het systeem binnenkort of zo?
Nee dat niet, maar vanaf 1 september, dacht ik, kun je geen losse kaarten meer kopen en zal je er een decoder bij moeten kopen, waarschijnlijk zal dat wel zijn om er voor te zorgen dat toekomstige abonnees iig een gecertificeerde ontvanger hebbn.

Maar via marktplaats kun je vast nog wel een lossen kaart kopen.

Succes

paul

Je kunt ook nog een losse kaart kopen in combinatie met een CI module.

Echter zou ik wel opletten met plaatsen als marktplaats. Om de kaart namelijk werkend te houden zal deze middels een officieel overschrijvingsformulier door Canal Digitaal op naam van de nieuwe eigenaar gezet moeten worden. De oude eigenaar dient daar ook dat overschrijvingsformulier voor te tekenen.

Veel satellietwinkels hebben nog een voorraad losse smartcards; deze mogen ze nog gewoon los verkopen. Als ze door de voorraad losse kaarten heen zijn dan pas wordt je genoodzaakt een kaart icm een module of ontvanger te kopen.

Dus even het telefoonboek pakken en zoeken naar satellietwinkels (of Googlen).

Let er wel op dat je de oranje (seca3) kaart koopt.

Groetjes,

Bones

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan