Sateliet en caravan

A

ant27

Hai,

Ik ben op zoek naar een setje voor in de caravan.

Het is de bedoeling dat mijn schotel automatisch astra vindt waar ik ook in europa ben, ik heb geen zin om de hele tijd de schotel te verdraaien.

Weet iemand hier een passende oplossing voor.

Alvast bedankt

Groeten anton

Zet de schotel vast op de caravan, en draai de caravan tot je beeld hebt! :biggrin::biggrin::biggrin:

Lol,

Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, ik heb wel eens gehoord dat vrachtwagens ook zoiets hebben.

Ik bedoel het dus echt serieus.

Graag advies, merk, site of zo iets.

Bedankt

Er zijn schotels die zelf zoeken. Sommige noemen dat type een magic sat. We hebben ze gezien bij een firma in Zeeuws Vlaanderen, maar er zullen wel meer winkels zijn die het kunnen leveren. Vergis je niet in de prijs. Een 65cm-schotel die zelf zoekt (astra en hotbird) b.v. kost al snel rond de 1800 Euro.

Hmm beetje prijzig he,, beter een satfinder kopen dan heb je hem toch zo gevonden.

H? Harstikke bedankt voor de info.

En natuurlijk hebben jullie gelijk, gewoon een sat finder en aan de slag. Ik weet een hoop andere dingen die ik voor die centen kan kopen.

in iedergeval bedankt voor de info.

Ik kon het zelf niet vinden.

Anton

ik heb een systeem gezien op een camper die zocht geheel auto
maar dit systeem kost zeer veel ???????

Het merk KVH heeft de tracvision C3.
Dat ding zie je op de meeste vip bussen van voetbalclubs (enzo) staan.
En das niet voor niets.
Want zolang er vrij zicht is op de satelliet, houdt dat ding gewoon de schotel naar de satelliet gericht.
Dat tot een maximum snelheid van ongeveer 90 kilometer per uur.
Het ding zit onder een kap, de schotel is niet rond maar meer rechthoekig zodat het geheel niet te hoog word.
De schotel is vergelijkbaar met een schoteltje van een centimeter of 40 ? 50.
Dat betekent dat je wel het weer mee moet hebben, tijdens dikke wolkenpartijen en wat daar zoal uit valt ben je zo je beeld kwijt.

Hetzelfde merk heeft ook nog uitgebreidere broertjes van dat ding (C4 bijvoorbeeld) die wat anders geconstrueerd zijn maar dan dus ook weer wat groter worden.
Die zijn meer bedoeld voor boten.

Als men hier vindt dat een magicsat (voor mij het betere prutsspul) duur is, wil je helemaal de prijs van een KVH of soortgelijk apparaat niet weten, en laat ik dat maar achterwege.

Overigens ik heb nog ff snel gekeken naar de linkjes die hier vermeld zijn.
Die oyster is dat geld zeer zeker niet waard.
Ding zal echt wel functioneren maar de bedragen die voor dit systeem genoemd worden, das gewoon veel en veel te veel geld.

Ik wil iedereen bedanken voor de reply's.

Maar het is een beetje te veel boven mijn bugget.

Ik zoek hem steeds wel ff op met de hand, je kan niet alles hebben denk ik dan maar.

In iedergeval bedankt, ook voor de reactie's via pm en de mail

Anton

Weet je wat je ook nog kan doen dat zie je veel op boten dat is de oude type motor met een verticale pijp naar boven dat ding draait 360 gr. de schotel goed de azimuth instellen en dan kan je stap je voor stapje draaien alleen zit je met monteren van dat ding op de caravan... vaak is voor astra een kompas en satfinder voldoende een goed kompas is ongeveer 40 euri's...

Met een gewone antenne rotor kun je ook de satelliet vinden.
Grote probleem daarbij is de bovenmatige slijtage die zal optreden.
Het ding is namelijk niet gemaakt voor een zo sterke windvanger als een schotel is.
Een dergelijke rotor heeft meestal maar 1 serieuze lager erin (aan de bovenkant).
Onderaan zit ook wel iets wat op een lagertje lijkt, maar das niet om de optredende krachten op te vangen.
Dus ga je dan het beste op zoek naar een 2e lager (die zijn er) welke je dan ook nog ergens aan die pijp monteert, zo ver mogelijk van je rotor verwijderd.
Het beste zou zijn om m boven je schotel te zetten, maar das niet echt praktisch.
Als je niet om de wind en haar gevolgen maalt, dan heb je natuurlijk genoeg aan die rotor.

Dus : goed meegedacht pikkie !

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan