Satelietgegevens naar video

K

kasper

Goeden dag, als nieuweling moet ik nog even wennen !

Via de satelietonvanger (microsky) is er prima beeld en geluid op de TV., maar bij het opnemen naar de videorecorder (Akai) wel beeld maar geen geluid.

Afspelen van (via de kabel) vorige opgenomen video.s wel geluid en beeld. Tussen ontvanger en videorecorder zit een scartkabel tevens een scartkabel via videorecorder naar de TV.

Ik ben al bezig geweest met wat audiosnoeren, maar dat werkt ook nog niet. Weet iemand een oplossing ?

groet kasper

Hoi kasper, welkom op het satellite FUN board !

Als ik het goed lees, heb je eerst de satelliet ontvanger, dan de videorecorder, en daarna de tv op een rijtje via scart aangesloten.

Dat is niet de bedoeling.

Normalerwijze is de video de eerste, die stuurt zijn signaal naar de satellietontvanger en die weer naar de tv.

Wanneer de video gaat afspelen, schakelt je satellietontvanger het video-signaal door naar de tv.

Veel videorecorders hebben 1 scart waarop ze kunnen opnemen en afspelen, maar de tweede kan dan alleen maar opnemen.

Ik kan me dat bij een video van akai heel goed voorstellen.

Dat kun je dus in je gebruiksaanwijzing terug vinden.

Daarmee is niet verklaard dat je wel beeld en geen geluid hebt, maar ik zou het eens zo proberen: even de volgorde anders aansluiten.

Dus:

Eerst de video, die heeft dan 1 scart aansluiting in gebruik.

Dan de satelliet ontvanger, die heeft er twee in gebruik, want

Als laatste de tv.

Er zullen vast nog meer manieren zijn om het allemaal aan mekaar te hangen.

En ik weet ook niet of die ontvanger van jou wel 2 scart aansluitingen heeft.

Maar het is wel de gangbare manier van aansluiten.

Aan MAS3, ben de hele dag ermee in de weer geweest, van alles veranderd met als resultaat niets. Zelfs de video tapes niet meer af te spelen.

Maar ik ga verder met ontvanger 2 morgen, die beter van alle kanten te bereiken is.

de ontvangers hebben 2 scartaansluitingen t.w. Televisie en VCR.

de Akai ook 2 scarts t.w in/output neem ik als leek aan!!

Ik werkte in eerst via de beschrijving van Akai (schotel naar Akai) , maar dat werkte niet. Ik ben bang dat er misschien ook een een scartkabel defect is.

groet kasper

Aan Mas3, door een stom toeval ging het toch helemaal zoals het moet !!

Indien bij de schotelontvanger ( alle schotelontvangers ? ) het geluid op "UIT" staat,

gaat het niet mee naar de videotape !!

Misschien is het voor een ieder gesneden koek, maar nu weet ik het dan ook.

Bedankt voor het meedenken en de groeten van Kasper.

Ik wist het ook niet, maar dit is in elk geval iets om terdege rekening mee te houden.

Bedankt dat je ook even de oplossing kwam vermelden!

Inderdaad goed dat je dat meld.

Natuurlijk ben ik er niet van uitgegaan dat je zelf het geluid uit hebt gezet.

Het is niet zo dat dat bij alle satelliet ontvangers zo werkt hoor.

Het is wel iets dat je snel over het hoofd ziet als je er een gaat uitzoeken.

Maar de nokia 9500 (in ieder geval met de originele filmnet software voor NL) heeft dus gewoon geluid op de video scart wanneer je de mute knop aanzet.

Ook het volume van die aansluiting kun je daar niet mee wijzigen.

Voor zover ik me kan herinneren, kreeg je daar zelfs ook het menu niet te zien.

Daaraan kun je weer zien hoe goed de ontwerpers van zo'n ontvanger hebben nagedacht natuurlijk.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan