Satelliet Best Buy Guide

D

Dweeb

Ik heb in gedachte om binnenkort een set te kopen voor satellietontvangst in de woonkamer en in de slaapkamer.

Ik heb alleen nog niet zoveel kennis van satteliet configuraties vandaar dat ik jullie hier even om advies wou vragen.

De schotel wou ik plaatsen op het balkon (hij mag niet buiten het balkon uitkomen)

Ik wou ook programma's kunnen opnemen (PVR) met behulp van een ingebouwde of externe HDD.

Mijn budget is €800,-

Ontvanger (dacht aan een van onderstaande ben er nog niet uit, iemand suggesties?)

• Lemon 070 PVR TWIN + 80 Gb Prijs €319.00
  • Visionnet TG 9500 PVR (ext. HD) Prijs €339.00

Schotel

• Technisat Multyantenne TWIN voor 4 satellieten Prijs €239.00

Installatiekosten

• Volledige Installatie Satelliet Televisie Prijs €139.00

• Smartcard Canal Digitaal Prijs €69.00

Heb ik trouwens in de slaapkamer ook een ontvanger nodig of kan ik gewoon een kabel vanaf de ontvanger in de woonkamer naar de slaapkamer trekken? en zo ja moet dat dan een zelfde model zijn?

Wat heel belangrijk is, is dat je van tevoren gaat bepalen wat je wilt. Deels heb je dat al gedaan.

Het tweede wat je moet afvragen is of je alleen maar wenst te kijken, of ook wilt kunnen hobbyen met de ontvanger.

De derde vraag is of je uitsluitend legaal wilt blijven kijken of ook andere dingen wilt kunnen proberen nu of in de toekomst (heeft zijdelings te maken met de tweede vraag die je jezelf moet stellen).

Want kun je 2 en 3 met JA beantwoorden zou je kunnen wachten op de Dreambox 8000, of nu een 7025 aanschaffen of een ander mooi alternatief is de Reelbox die hier ook al besproken word.

Doch veel meer kan ik zelf niet vertellen over PVR ontvangers, want daar weet ik te weinig van, maar we hebben hier mensen die daar veel meer ervaring mee hebben en je geheid wel meer info willen geven hierover.

Dan nog de vraag over je slaapkamer. Normaliter heb je in de slaapkamer ook een ontvanger nodig welke overigens compleet mag verschillen van die wat je in de kamer gaat nemen qua merk en type. Middels een kabel gaat het dacht ik niet, maar er bestaan wel van die setjes, die je op de ontvanger aansluit, dan krijg je op je slaapkamer alleen een draadloos ontvangertje wat je middels een scartkabel op je TV aansluit.

Op die manier kun je dan je satelliet ontavanger die in de kamer staat bedienen, geen kabels nodig, geen extra ontvanger nodig.

Ik ben alleen even de naam kwijt van die dingen, maar dat is dus ook een oplossing. Wel even opletten met kwaliteit want je hebt ze in verschillende prijsklassen en ze werken niet allemaal even goed.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan