Satelliet lijsten invoeren 7020si

P

peter192

Beste forum ik ben hier nieuw heb een dreambox overgenomen de 7020si(darkstar2 enigma1) weet er niets van ik heb cardcharing.Nu weet ik niet hoe ik andere satellieten er in kan krijgen want alleen de astra staat erin heb hem wel via kabel met de computer verbonden en heb verbinding met het programma dcc295(box en router).Ik heb ook de nieuwe enig01-set 23-07-10,maar hoe krijg ik die in de box waar stop ik hem in en hoe?Ik hoop dat iemand mij kan helpen.Alvast bedankt mvg,Peter

Hoi peter192, welkom op het Satellite FUN Board!

Zoals ieder ander ook, heb je natuurlijk ons reglement (klik!) gelezen toen je je inschreef.

Daarbij heb je uiteraard begrepen dat wij hier externe (dus buiten je eigen huis) cardsharing niet ondersteunen en dus ook niet bespreken.

Je hebt dus DCC gevonden, en daarmee kun je je settings in je DM7020 krijgen.

Maar daarvoor moet je weten waar precies wat moet staan, en das dus nogal omslachtig.

Daarom zijn daar ook speciale programma's voor beschikbaar.

Als je hier rechts kijkt, zie je een kolom met van alles en nog wat.

Daar zie je onder andere ook "[noparse]>> Downloads[/noparse]" staan.

Je kunt daar op klikken, en dan op Dreambox en Utilities.

Dan kom je uit bij wat hulpprogramma's, waaronder dreambox edit.

Daarmee kun je precies doen wat jij wil.

Let er wel op dat je de juiste instellingen doet voor jouw box, want daar zijn dus meerdere mogelijkheden.

Maak ook eerst een backup van de huidige instellingen.

oke mas3 sorry ik weet er nog weinig van :stupid::stupid::stupid:maar heb het begrepen zal je raad opvolgen bedankt voor de tip.mvg peter.Weet jij misschien hoe ik teletekst tevoorschijn kan toveren de text knop werkt niet?

Sorry is nergens voor nodig hoor.

Teletekst is vaak een plugin die je dus nog moet aanzetten.

Ik weet niet hoe dat bij die Darkstar image van jou is, maar vaak zitten de plugins onder de gele knop.

Misschien zie je daar dan al iets over teletekst staan.

Wellicht kan iemand met "Darkstar ervaring", je meer vertellen.

Teletekst zit normaliter onder de TEXT knop op de afstandsbediening, ook bij de Nabilo Darkstar. Eigenlijk zit teletekst vrijwel elke firmware standaard geinstalleerd en is daar dus ook geen plugin voor nodig. Maar als het zo niet werkt kun je uiteraard altijd voor de zekerheid even bij de plugins kijken.

De TEXT knop vind je onder de gele knop op de afstandsbediening, werkt zelfs in Neutrino mode. Heb je wel een originele afstandsbediening erbij?

Da's een wat grotere, dus niet zo'n kleintje.

Hoi ik heb de originele afstandsbediening,als ik op text druk onder de gele gebeurd er niets,druk ik meteen op geel druk kruig ik geen plugins maar Nibilo image vpn manager geen plugins.Ga ik in het menu naar 7 (plugins)dan krijg ik NabiloCP yellow panel-games met 4 opties:Rood-forums.Groen-shoutbox.Geel-addons.Blauw-cripts.Maar iets met teletext is nergens te vinden,iemand nog een suggestie.groet Peter.

Het ziet er naar uit dat je gele knop niet werkt zoals hij moet werken want je zou hetzelfde te zien moeten krijgen als met menu en dan 7.

Dit kan er op wijzen dat de flash niet helemaal lekker is.

Nabilo heeft wel eens de eigenschap zich de eerste keer niet 100% te installeren. Het kan wel eens voor komen dat je hem er nog eens op moet zetten, een tweede keer dus. Liefst met DreamUp en de combinatie seriele nullmodemkabel en netwerkkabel.

Met Flashwizard en DCC werkt dit namelijk niet altijd even lekker.

Dus ik denk dat je hem het beste nog eens opnieuw kunt flashen want ik heb hem zelf ook draaien en het moet werken. Maar zoals gezegd, het bovenstaande gebeurt wel eens.

Black tiger bedankt voor je uitleg nu is de vraag het programma dreamboxedit heb ik,Waar vind ik dream up, internet op de box heb ik en de nullmodemkabel heb ik ook.zoals je weet ben ik nieuw en onervaren met de dreambox,zou je me in het kort kunnen uitleggen hoe dit gaat hoe kom ik aan het programma Nabilo en hoe zet ik het erop of over schrijf ik het.Inderdaad reageerd de toets(gele)niet het lampje van afstandsbediening(dream)word wel rood maar geen reactie.Ik hoop dat je me kan helpen.Groet Peter.

Laatst bewerkt:
Heb je hier al in downloads gekeken is hier te vinden, onder Dreambox utilities staat Dream up

http://www.satellitefun.org/bbs/downloads.php

Nabilo is daar ook te vinden nu weet ik niet of er een nieuwere versie is deze is van 2-10-2009 voor de DM7020.

Onder handleidingen kun je ook de "how to" vinden voor de firmware op een 70xx 800 en 8000 te zetten.

Beste Peter.

Alles wat je nodig hebt kun je in onze downloadsectie vinden. Zoals Aart44 al aangaf staat daar Dreamup (onder Dreambox Utilities) maar onder de firmware sectie van Dreambox staat daar ook de Nabilo firmware.

Zorg voordat je begint dat je middels DreamboxEdit eerst je zenderlijst naar je pc haalt zodat je die later terug er op kunt zetten. Indien je aan CS doet ook je CCcam.cfg of welke config je dan ook gebruikt hiervoor, bewaren.

Ik zie net dat er nog geen handleiding voor flashen met Dreamup in onze handleidingen sectie staat dus dat gaat dadelijk gebeuren maar hier is hoe je flashed.

1.) Zorg dat je netwerkkabel en de seriele nullmodemkabel zijn aangesloten.

2.) Schakel de Dreambox uit middels stroomschakelaar of trek de netstekker eruit.

3.) Start DreamUp op je pc, vink "use network" aan en zorg dat het ip adres van je Dreambox ingesteld staat.

4.) Druk op het "connect" knopje van DreamUp en steek dan vlug de netstekker van de Dream in het stopcontact. Een balkje gaat in DreamUp nu lopen.

5.) Klik eventueel een paar keer op de "ping" knop van Dreamup, je kunt dan zien of er een netwerkverbinding met je Dreambox is.

6.) Laadt het image in dreamup, je zult dan zien dat automatisch de zaak word overgezet naar je dreambox, zie je niets dan doe je het na 1 minuut nog een keer (ik moest het met de mijne altijd 2x doen en de 2de keer begon hij te lopen). Je zult ook zien dat DreamUp een flash erase doet automatisch.

7.) Als alles klaar is krijg je een melding van DreamUp en schermpje met Ready Exit 0 of zoiets. Klik dat venster weg middels OK ofzo, en klik dan op "disconnect".

8.) Haal de netstekker nu weer van de stroom en steek hem er weer terug in, je Dreambox zal nu starten met het nieuwe image.

9.) Zorg dat je de juiste instellingen weer doet en zet met DreamboxEdit of Dreamset evt. je zenderlijst weer terug op je ontvanger.

Bedankt jongens ik ben jullie dankbaar voor jullie hulpvaardigheid ik merk dat ik op deze site erg veel kan leren leuk,en nogmaals bedankt.mvg Peter:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan