Satelliet/schotel sharing

J

joopkiller

Hallo Allemaal

Ik heb een schotel/satelliet en die wil ik gaan streamen. Dus ik heb thuis een schotel en dmv van een dreambox en "cardsharing" wil ik via internet dat anderen ook satelliet kunnen kijken maar dan zonder schotelontvanger. Mijn vraag is of dit mogelijk is? Ik wil dit natuurlijk alleen doen met Free to Air zenders dus geen betaalzenders ed. Of misschien kan het op een makkelijkere manier.

Ik hoor het wel.

Alvast bedankt.

Beste Joopkiller, welkom op Satellite Fun.

Het kan soms helpen eens even rond te kijken of te zoeken op het forum. Een vraag zoals jij die stelt is feitelijk kort geleden al gesteld en staat slechts een paar postings lager.

Kijk hier (klik) maar en lees dan met name het antwoord van Mas3.

Hoi joopkiller, welkom op het Satellite FUN Board !

Zoals je zojuist gelezen hebt, is het niet toegestaan om te vragen naar cardsharing, en dat doe je dus wel.

Hoewel dit niet de lading van je vraag is zelfs.

Wat je wil doen is niet cardsharing, maar gewoon streaming.

Dat lukt niet zomaar, daar heb je een wel heel dikke internet verbinding voor nodig.

Maar toch kun je wat je wil nog wel voor mekaar krijgen.

Dat doe je met een slingbox of iets soortgelijks.

Daar heb je geen dreambox en zelfs geen netwerk aansluiting op je satelliet ontvanger voor nodig.

Dus zoek daar maar eens op op het internet.

Hmm, ik had wat problemen met de internet verbinding en zie nu dat BT al gereageerd heeft in de tijd dat ik die problemen aan het oplossen was.

nou kwam ik op de volgende idee natuurlijk weet niet of het mogenlijk is en of het werkt als je nou een card splitter neemt en je zet op een kaart alleen vrij kanalen dus fta en en 1 kanaal op de pc aan sluit die dan weer door stuurt naar de des betrefende pc en daar weer de signaal er af en op de recivier aan sluit vola !!???

klikt natuurlijk simpel maar soms zijn de oplossingen simpel maar je moet wel de juiste kennis hebben tja dat heb iknog niet en vandaar weet ik ook niet of het kan of nie maar goed daar hebben we de expers voor hier

Voor FTA kanalen heb je geen kaart en dus geen kaartsplitter nodig.:)

Maar feitelijk werkt de methode hetzelfde als zonder kaart. Een stream opnemen kan wellicht ook maar dan heb je dus toch apparatuur nodig zoals Mas3 al aangaf.

ok maar nog even een ander vraag he black tiger waarom heeft men als men aan shearing doet toch nog een schotel nodig want je krijgt toch de signalen via de dreambox dus over internet of zie ik het weer verkeerd.

en baal er van dat men toch niet echt een goede oplossing heeft .

want stel je voor heb hebt een zomerhuisje in zeeland staan en je woont in amsterdam je hebt daar al legaal kanalen die je kijkt en voor betaalt (heb het niet over kpn gebeure) maar over kanalen die je over schotel ontvangt

en je wilt kijken in je zomerhuis moet je daar ook een schotel plaatsen etc etc . bedoel dit is toch voor eigen gebruik je betaalt er voor. :stupid::stupid:

toch de signalen via de dreambox dus over internet of zie ik het weer verkeerd.
Je ziet het inderdaad verkeerd, maar misschien heeft iemand het je verkeerd uitgelegd.

Het zit zo.

Beeld komt via de satelliet, je hebt dus een ontvanger nodig om beeld te ontvangen.

Dan heb je nog de kaart om bijv. Canal Digitaal legaal te kunnen kijken, die gaat in de ontvanger.

Interne cardsharing (of extern maar da's illegaal) betekent dat je de kaart, dus niet het beeldsignaal, deelt met anderen.

In de ontvanger zelf vindt een vraag en antwoord spelletje plaats (eenvoudig gezegd) tussen kaart en ontvanger, om te bepalen of de ontvanger wel of niet beeld mag geven.

Een emulator zorg er nu voor dat dit vraag en antwoord spelletje met de kaart, niet naar de kaartlezer van de ontvanger gestuurd wordt maar naar internet naar een andere ontvanger of server. Daar vindt dan alsnog dat verkeer plaats alleen dan op de kaart die daar aanwezig is.

Gezien het feit dat je via internet al sneller dan seconde weer antwoord hebt van de kaart die ergens anders dus is, bepaald de ontvanger dat hij het beeld mag decoderen en heb je beeld.

Het hele verhaal echter van het beeldsignaal van de satelliet ontvangen, blijft echter gewoon via je schotel en ontvanger werken. Het streamen van het beeldsignaal naar iemand zonder ontvanger, zou een stuk sneller gaan als beide partijen glasvezel zouden hebben. Of op zijn minst degene die het beeld gaat verzenden.

Je hebt dus inderdaad een schotel nodig met ontvanger als je bijv. in je strandhuisje ook wenst te kijken. De ontvanger kun je echter meenemen van thuis, en gelukkig bestaan er oplossingen als een tegelvoet waar je een schotel op kunt plaatsen.

Maar inderdaad is het plaatsen van zo'n schotel nog altijd nodig.

Black tiger ,THX helemaal duidelijk nu .

maar hoop dat er in de toekomst iets zal zijn dat toch mogenlijk maakt via internet je "eigen"zender die je thuis stuurt op een ander anders bekijkt zonder zo een groot schotel op dak haha maar ja dat duurt nog wel even

dan nog even een ander vraag hihihi is de kwaliteit die je deelt slechter bedoel je zal toch verlies hebben als je gaat delen of niet want lijkt me sonde heb je een mooi tv goede schotel op dak en je heb slecht beeld als je aan shearing doet toch ??!!!!

Het ligt er dus aan wat je onder sharen verstaat.

Jij hebt in je hoofd zitten dat je dan het beeld deelt, maar dat is niet zo.

Je deelt dan de informatie van de abonnementskaart.

Dat kan dan ook want die informatie is heel veel minder data dan de beeld informatie.

De data die het beeldsignaal bevat, moet dan nog steeds van de satelliet gehaald worden en is dan niets minder geworden.

Het uiteindelijke beeld dus ook niet.

Maar nogmaals, als je dat buitenshuis doet (dus ook naar dat vakantiehuisje van je), dan is het gewoon illegaal.

Wat ik in jouw andere onderwerp en hier beschreef, is streamen en das iets heel anders.

Als je streamt, stuur je wel daadwerkelijk de beeldinformatie over bijvoorbeeld het internet.

En das dus heel veel data.

Zoveel dat een min of meer normaal internet abonnement daarmee volloopt.

Om die reden word de data door zulke apparaten dus beperkt (= gecomprimeerd), Vergelijkbaar met het verschil tussen een cd bestand en een MP3.

En ja, dat betekent dus dat de beeldkwaliteit achteruit gaat.

MAS3

Bedankt voor de informatie ik leer hier echt veel en dat voelt goed en doet goed want zo kan ik mijn hobby leren en uitbreiden dank zij jullie informatie

echt top :banaan::banaan::biggrin::biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan