satellietnieuws oktober

hoi,

startvenster W3C:

EUTELSAT W3C 16 E 7 October

08:20-08:47 GMT 53 Ku, 3 Ka Long March 3B/E Xichang

Hoi vrije Fries,

Wanneer is deze satelliet operationeel??

Gr.

Wing

hoi,

als de lancering lukt op as vrijdag 7 oktober verwacht ik dat hij in november wel in gebruik zal worden genomen

hoi,

de britse channel 4 heeft extra ruimte gehuurd op de astra 1N.

men wil dit gebruiken voor o.a. extra hd zenders tbv freesat

SES Secures Further Contract With Channel 4 On ASTRA 1N

04.10.2011

Luxembourg, 4 October 2011 - SES S.A. (Euronext Paris and Luxembourg Stock Exchange: SESG), Europe's premier direct-to-home (DTH) satellite operator, has secured a further long-term contract with Channel 4 in the UK to provide additional capacity on its recently launched ASTRA 1N spacecraft. Channel 4 already has three transponders under contract at SES's 28.2˚East orbital slot.

The new capacity on ASTRA 1N will be used to transmit Channel 4's main high-definition (HD) service together with further HD services over the coming years.

hoi,

vanaf 7 oktober is er teletekst beschikbaar via eredivisie live 1HD

bron:cds

hoi,

nederland 3 hd gaat verhuizen.

hier het bericht van cds:

Vanaf 18 oktober 2011 verandert Nederland 3 HD van frequentie. Om deze zender goed te blijven ontvangen, is het belangrijk dat uw HD-ontvanger op deze wijziging wordt ingesteld.

Wat gebeurt er?

De zender Nederland 3 HD gaat op een nieuwe frequentie uitzenden. De zender verandert hierbij niet van satelliet of codering. U kunt met uw huidige HD geschikte satelliet installatie gewoon blijven kijken.

Hoe schakelt u om?

Het omschakelen naar de nieuwe frequentie klinkt heel lastig. Dit is het (in de meeste gevallen) echter niet. Het is belangrijk om de nieuwe CanalDigitaal zenderlijst in te laden die 17 oktober "on air” wordt gezet. In veel gevallen gaat dit automatisch maar soms moet dit handmatig geregeld worden. Het is afhankelijk van uw HD-satellietontvanger. Vanaf 17 oktober tot 7 november 2011 zullen wij de zender op zowel de nieuwe als oude frequentie uitzenden. Zo heeft u meer dan voldoende tijd om, om te schakelen.

hoi,

nieuwe plek wordt:

Satellietpositie (graden) Astra3 23,5E

Frequentie 12.187

Polarisatie Horizontaal

Symbol rate 27.500

FEC 5/6

Pakket Alle pakketten

Transmissie; MPEG4

Formaat HDTV

hoi,

is veranderd naar 20 oktober

op mijn vraag waarom men dit ging doen werd er gesproken over een andere uitzendtechniek

op mijn 2 de vraag of dit een overgang naar 8 psk betekend kreeg ik het volgende antwoord:

Klopt.

We gaan "voorzichtig" beginnen met het omzetten van 1 transponder naar 8PSK.

Apart, vandaag specifiek met 8psk gezocht en op diezelfde frequentie kwamen ook RTL 7 en nog een paar zenders tevoorschijn.

Zaten die dan al eerder op 8psk of zitten die alleen op diezelfde frequentie?

Voor degenen die zoeken, de oude zendertitel is nog NED3 de "nieuwe" titel Ned3, dus misschien kun je hem op die manier sneller in je zenderlijst terugvinden na een search.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan