Q
Quirck
Hallo,
ik ga binnen een tweetal maand verhuizen en na eventjes rondgekeken te hebben naar de mogelijkheden om TV te ontvangen, bleef er maar één alternatief overeind, Satteliet.
Aangezien ik in Belgie woon, zal ik hiervoor dan een abbonnement op TV Vlaanderen nemen, die uitzend via Astra 1 en Astra 3.
Daarnaast zou ik dan ook ineens graag Astra 2 en Hotbird ontvangen.
De uiteindelijke bedoeling is om satteliet (in HD kwaliteit waar mogelijk) te gaan bekijken en opnemen via een MCE pc (welke software ben ik nog niet uit).
Ik heb al veel gelezen en rondgekeken, maar er blijven toch nog een paar dingen onduidelijk.
Dus laten we beginnen bij het begin.
Schotel
Mijn oog was gevallen op een VisioSat G3D, waarbij de lnb houders reeds voorzien zijn op de 4 bovenstaande sattelieten.
Is dit een goede keuze?
Zijn er goedkopere alternatieven?
Zou je opteren voor een schotel met motor?
Ik zou deze op een plat dak willen plaatsen met een tegelvoet, is er een maximale grootte van schotel dan?
LNBs
Aangezien ik wil kijken en opnemen tegelijk, veronderstel ik dat twin lnbs (in totaal 4 dan) voldoende zal zijn.
Zijn de alps lnbs van goede kwaliteit? (blijkbaar het je een smalle kop nodig in combinatie met de visiosat)
DiSEqC switch
Hier ben ik een beetje de weg kwijt.
Als ik het goed voorheb, heb ik om 4 sattelieten te ontvangen op 2 ontvangers (één opnemen, één kijken), heb ik 2 keer een 4in1 switch nodig.
Klopt dit?
Wat is het verschil tussen DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 ?
Bepaalde merken van switchen die te vermijden zijn?
Kabels
2 switchen, 2 ontvangers, gevolg 2 coax kabels.
Correct?
Ontvangers
Aangezien ik via een PC wil gaan kijken, zou ik daar dus 2 ontvangers moeten plaatsen.
Maar de welke zijn goede?
Je hebt bv Technotrend dvb-s2 3200 en je hebt FloppyDTV-S2.
Hier moet ik er dan 2 van in de pc plaatsen.
Welke van de 2 raden jullie aan?
Cam modules
Hier heb ik totaal geen idee van. Een cam module die werkt met bovenstaande keuze van ontvanger en in combinatie met TV vlaanderen.
Ook zou ik dan gebruik willen maken van SmartWi, om in deze 2 ontvangers eenzelfde smartcard te kunnen gebruiken.
Gaan alle combinaties werken? Of moet ik op bepaalde zaken letten?
PC Software
Dit lijkt me van ondergeschikt belang, kben een beetje aan het experimenteren met MediaPortal.
Iemand anders een ander alternatief?
Alvast hartelijk dank voor jullie expertise,
ik ga binnen een tweetal maand verhuizen en na eventjes rondgekeken te hebben naar de mogelijkheden om TV te ontvangen, bleef er maar één alternatief overeind, Satteliet.
Aangezien ik in Belgie woon, zal ik hiervoor dan een abbonnement op TV Vlaanderen nemen, die uitzend via Astra 1 en Astra 3.
Daarnaast zou ik dan ook ineens graag Astra 2 en Hotbird ontvangen.
De uiteindelijke bedoeling is om satteliet (in HD kwaliteit waar mogelijk) te gaan bekijken en opnemen via een MCE pc (welke software ben ik nog niet uit).
Ik heb al veel gelezen en rondgekeken, maar er blijven toch nog een paar dingen onduidelijk.
Dus laten we beginnen bij het begin.
Schotel
Mijn oog was gevallen op een VisioSat G3D, waarbij de lnb houders reeds voorzien zijn op de 4 bovenstaande sattelieten.
Is dit een goede keuze?
Zijn er goedkopere alternatieven?
Zou je opteren voor een schotel met motor?
Ik zou deze op een plat dak willen plaatsen met een tegelvoet, is er een maximale grootte van schotel dan?
LNBs
Aangezien ik wil kijken en opnemen tegelijk, veronderstel ik dat twin lnbs (in totaal 4 dan) voldoende zal zijn.
Zijn de alps lnbs van goede kwaliteit? (blijkbaar het je een smalle kop nodig in combinatie met de visiosat)
DiSEqC switch
Hier ben ik een beetje de weg kwijt.
Als ik het goed voorheb, heb ik om 4 sattelieten te ontvangen op 2 ontvangers (één opnemen, één kijken), heb ik 2 keer een 4in1 switch nodig.
Klopt dit?
Wat is het verschil tussen DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 ?
Bepaalde merken van switchen die te vermijden zijn?
Kabels
2 switchen, 2 ontvangers, gevolg 2 coax kabels.
Correct?
Ontvangers
Aangezien ik via een PC wil gaan kijken, zou ik daar dus 2 ontvangers moeten plaatsen.
Maar de welke zijn goede?
Je hebt bv Technotrend dvb-s2 3200 en je hebt FloppyDTV-S2.
Hier moet ik er dan 2 van in de pc plaatsen.
Welke van de 2 raden jullie aan?
Cam modules
Hier heb ik totaal geen idee van. Een cam module die werkt met bovenstaande keuze van ontvanger en in combinatie met TV vlaanderen.
Ook zou ik dan gebruik willen maken van SmartWi, om in deze 2 ontvangers eenzelfde smartcard te kunnen gebruiken.
Gaan alle combinaties werken? Of moet ik op bepaalde zaken letten?
PC Software
Dit lijkt me van ondergeschikt belang, kben een beetje aan het experimenteren met MediaPortal.
Iemand anders een ander alternatief?
Alvast hartelijk dank voor jullie expertise,