SBS zet nieuwe trend

M

MAS3

Zojuist zappend langs SBS 6, werd het programma ineens voor zo'n 10 seconden onderbroken om plaats te maken voor een reclame voor een ander programma van ze.

Wat niet zo heel lang geleden begon met een tekst die voorbij scrollde, is nu dus door een harde onderbreking verworden.

Tot het nu lopende seizoen kon ik me met grote regelmaat (vooral op een SBS zender) zwaar storen aan die zeer irritante banners die een kwart van het scherm innamen.

Daarbij liet het men ook koud dat de ondertitels ineens verdwenen, of je gewoon een stuk van het programma moest missen.

Voor mij reden genoeg om de SBS zenders nog weer wat verder weg te zetten in de programmalijsten.

Straks is er per avond nog maar ruimte voor 1 programma van een uur, tussen de reclame "mededelingen" door.

hoi

Helaas moet ik het met je eens zijn, het wordt steeds erger met die promos en reclames over programmas die over 3 weken pas beginnen.

En het is allemaal sensationeel, spraakmakend, hilarisch, schokkend, meeslepend en nog meer van die overdreven uitdrukkingen.

En het ergste is nog dat we er voor moeten betalen ook nog.

Ik kijk regelmatig naar itv daar is ook reclame, maar wel gratis

Maar ja, we wilden zo graag commercieele tv, omdat we dachtem dat de programmas betere kwaliteit zouden leveren, niets is echter minder waar, helaas.....

Ik lees uit jullie commentaren op SBS dat ik deze nog steeds niet weer terug moet zetten in de zaplijst. We keken al selectief naar programma's op SBS, maar sinds ze begonnen zijn met de banners en geen klok kunnen kijken heb ik hem uit de zaplijst verwijderd.

We slaan de commerciële zenders sowieso al over omdat we de reclame meer dan zat zijn.

Naar de publieke zenders wordt ook nog amper gekeken. Daar is ook veel te veel reclame. Het lijkt wel alsof ze wetijveren met de commerciëlen. Ze mogen alleen de programma's nog niet onderbreken. Maar dat lossen ze op door korte programma's te maken en zodanig te beginnen dat de reclames op de drie zenders zo veel mogelijk gelijk valt.

We kijken nu veel naar de Duitse publieke zenders.

Heerlijk, de hele avond geen reclame. Is nog beter om de taal een beetje meer te leren.

Ook hier erger ik me mateloos aan die banners die door het beeld gaan, je bent soms inderdaad hele stukken van de film of het programma kwijt waar je naar zit te kijken...

Die reclameblokken van 10 seconden heb ik nog niet gezien, maar ik vindt dit ook zwaar overdreven dat men dit nu moet gaan doen.

Kan er geen "front' gemaakt worden, en gezamelijk SBS hier eens op aanschrijven, wat wij als kijker hier van vinden?

Gewoon niet kijken naar die commercielen. En dan bedoel ik, iedereen een of twee maanden niet kijken.

Zij zijn afhankelijk van de reclamegelden, maar als niemand meer kijkt, willen de adverteerders ook geen reclame meer maken op zulke zenders.

Voor de publieke zenders, kun je een "week"-lijstje maken van programma´s die je wilt zien. Dan ontloop je ook hier veel reclame.

Beter zou het zijn zoals bij VRT en BBC, GEEN reclame. Of zoals bij ARD/ZDF, alleen reclame tussen 17.00 en 20.00 uur. Maar dan zullen we wel weer kijkgeld moeten gaan betalen en dat is bijv. in Engeland en Duitsland NIET weinig.

Dus aan een ieder de keus, te veel reclame, of hoog bedrag aan kijkgeld.

Helaas kan ook de politiek niets doen aan die banners en reclame maken voor eigen huis.

Hier zouden de publieken een voorbeeld kunnen zijn, door dit niet meer te doen.

De meesten kijken toch nog even in een omroepgids of raadplegen teletekst. Dus het is niet nodig, alleen maar irritant.

Groet, Togan.

Ook ik ben absoluut geen SBS kijker, alleen al vanwege de irritante banners en enorme reclame-blokken.

De banner waren me gelijk al een doorn in het oog, zeker omdat ze zoals eerder vermeldt, nagenoeg een derde van het scherm in beslag nemen, verder staat de programmering me totaal niet aan en heeft het een enorm show en sensatie gehalte.

Ik heb SBS ergens achter in de lijst geparkeerd en kan me er niet meer aan storen, gelukkig denken mij mede huisgenoten er net zo over als ik doe :)

Gelukkig dat we zelf mogen kiezen want er zijn echt wel mensen die de SBS programma's wel kunnen waarderen.

Ik vind al die reclame-blokken ook vervelend, maar ik maak van de nood een deugd, effe pissen of even wat leverworst/stukjes kaas afsnijden (ahum, als het in deze volgorde is heb ik uiteraard wel mijn handen gewassen):)

Groetjes,

Bones

Het gaat er mij niet om dat er reclameblokken zijn, die wil ik best wel accepteren.

Ik begrijp ook wel dat de enorme bakken geld die aan rechten afgedragen moeten worden, ergens vandaan moeten komen.

Maar bijvoorbeeld recalmeblokken die naar gelang de duur van de uitzending steeds korten na elkaar komen (eerst een half uur er tussen en aan het eind van het programma nog gene 5 minuten ertussen) zijn wel storend.

Hier gaat het over het lastig vallen van een kijker tijdens een lopende uitzending (dus buiten de reclameblokken), met een aankondiging van een nieuw programma of een nieuw seizoen van een bekend programma.

Je kunt daar dus niet voor weglopen en das nou net de bedoeling.

Ook geavanceerde systemen die reclameblokken kunnen herkennen zijn hier niet tegen opgewassen.

En das nou net de bedoeling.

Maar ja, we wilden zo graag commercieele tv,
Nou dat ligt er maar aan wie je met "we" bedoeld. Ik zat er totaal niet op te wachten en heb het ook nooit gewild omdat al van tevoren vast stond dat commerciele tv gelijk stond met reklame onderbrekingen tijdens de programma's.

Daarnaast is het niet zo dat de programma's op de publieke zenders slecht waren maar het is wel zo dat de publieke zenders in opdracht van de regering slechter zijn geworden.

Allerlei leuke programma's en zaken zijn verdwenen omdat "de publieke omroep geen concurrentie mocht worden van de nieuwe commerciele zenders".

Grotere onzin heb ik nog niet gehoord. Waarom mag dat niet? Ten eerste zou dit de commercielen aangezet hebben om te zorgen voor echt goede programma's, ten tweede betalen we allemaal mee aan de publieke omroep en is het dus onrechtvaardig en in feite een vorm van diefstal, dat leuke programma's van de buis gehaald werden en de publieke omroep geen concurrentie mocht zijn.

Sterker nog, een hoop amusement is er sinds de laatste nieuwe wijziging ook weer af gehaald want het publieke bestel zou niet bedoeld zijn als amusementszenders.

We moeten daarvoor maar naar de commercielen?

Ohja? Nou als dat moet, haal dan gelijk die belasting weg zodat we niet meer automatisch meebetalen aan de publieke omroep, want dan blijft er niets meer over. Ja... het Journaal en Nova en soms eenvandaag. Voor de rest moet het toch allemaal cultureel en leerzaam zijn?

Lazer op, we hoeven toch niet als schoolkinderen behandeld te worden?

Resultaat: de commercielen hebben alleen concurrentie van andere commercielen.

Reklame kun je niet eens meer omzeilen. Heeft iemand al eens lopen zappen als er reklame is?

Ga er maar van uit dat als er eentje reklame heeft ze het allemaal we hebben, of in elk geval de zenders van dezelfde groep (dus rtl of de sbs groep).

Dat was in het begin niet zo maar zie je nu steeds vaker. Natuurlijk om te voorkomen dat je gaat zappen.

Het grapje wat nu weer begint is helemaal van de pot gerukt, maar ik kijk sowieso alleen nog maar wegmisbruikers op sbs6 en hart van Nederland en verder niets meer.

En dat is sinds ze het nodig vonden een speelfilm te onderbreken voor hart van Nederland en dan na HvN de laatste 10 minuten van die film uit te zenden.

Doen ze niet meer bij elke film (zeker genoeg klachten gehad) maar het gebeurt nog wel eens. En nu ze het niet meer doen, gooien ze gewoon extra reklame er doorheen.

Er is gewoonweg niet meer naar te kijken.

Heej Togan, welkom op Satellite Fun!

Met jouw stelling ben ik het wel eens. We zouden gewoon eens met z'n allen SBS moeten boycotten om die reden, gewoon allemaal een hele week niet kijken. Dan was dat soort idiote grappen meteen afgelopen.

@ Black Tiger,

Het vreemde aan commerciele TV vind ik het volgende;

Waarom brengt ITV wel hoogstaande series?, kijk maar eens bij de KRO op woensdagavond.

Vele Detectives, zijn afkomstig van ITV.

Nee, dan lees ik dat een nieuw programma bij RTL, "Wie is Elvis", nog geen 400.000 kijkers trekt. Wat mij ook opvalt over de jaren, dat publiektrekkers als Hennie Huisman, e.a., ineens zo "plat" werden bij de commercielen.

Verder valt ook op, dat alle commercielen niet meer op kunnen tegen Nederland 1.

Het "nieuwtje" van commerciele TV is er nu echt wel vanaf.

Ikzelf kijk alleen naar de "Publieken", afgezien van het nieuws en weer bij RTL.

Het is mijn persoonlijke smaak, maar op de commercielen komt echt niks dat mij interesseert vind het echt pulp-TV.

Kon ik maar BBC en ITV ontvangen hier, zit helaas ver buiten het ontvangst-bereik van deze zenders.

Wel ontvangst van andere zenders op de Astra 2, komt door de speciale footprint van BBC en ITV. Ben al blij dat ik NL 1/2/3 en ARD/ZDF, (incl. zenders als Eins Extra en ZDF Doku), en Arte hier kan ontvangen, deze brengen genoeg kwaliteit.

Ga nu naar het strand, hier voor de deur. Echt genieten kan hier ook zonder TV.

Groet uit Anamur/Türkiye, 38 graden,

Togan.

Nee, dan lees ik dat een nieuw programma bij RTL, "Wie is Elvis", nog geen 400.000 kijkers trekt
Klopt en aflevering 2 heeft 100.000 kijkers minder getrokken. Dat vind ik niet eens vreemd want er is geen bal aan of je moet al een beetje Elvis fan zijn.

Waarom hte allemaal zo plat werd? Geen idee maar schijnbaar is dat modern en populair. Schelden en tieren lijkt in de mode. Af en toe is het wel eens lachen maar de commercielen melken dat op zo'n manier uit dat het erg vermoeiend aan het worden is.

ITV heeft inderdaad veel detectives, maar niet iedereen houdt daarvan. Ik weet zelf niet van wie inspecteur Morse is, maar die had ik na 3x ook wel gezien en begon saai te worden. Dan was Derrick toch een behoorlijk stuk beter qua serie. Maar oke smaken verschillen.

ITV heeft goede detectives, Engelse humorseries zijn ook keigoed.

Waarom die het wel kunnen en "onze" commercielen niet? Volgens mij is het hier puur een geldkwestie.

Zoveel mogelijk verdienen met zo weinig mogelijk investeringen.

Ik deel je smaak grotendeels v.w.b. de commercielen, hoofdzakelijk Pulptv, rommel, geschreeuw en na-aperij.

Sterren dansen op het ijs, sterrenkinderen dansen op het ijs, en al die soortgelijken net als popstars, x-factor etc. Het enige wat bij laatstgenoemden nog wel eens leuk is zijn de lachwekkende audities van sommigen.

Wij kijken hier alleen HvN, wegmisbruikers, soms nog reportage, allen sbs6 en op rtl4 of 5 nog naar Derek Ogilvie of hoe heet die man. En dat is het dan wel ongeveer.

De door jou genoemde zenders brengen genoeg kwaliteit en als je dan ook nog "Das Vierte" erbij neemt heb je er ook nog een doos films bij. Vermits je tegen het nasychroniseren kan, veel mensen kunnen daar niet tegen. Ondergetekende overigens wel in het algemeen.

Oh, lekker strand voor de deur? In Turkije? Heeeerlijk, en wij hier maar zweten.:biggrin::biggrin:

Inderdaad, genieten kan gelukkig ook nog zonder TV.;)

@ Black Tiger,

Ik kijk dus echt niet naar de commercielen, behalve het nieuws en weer tussen 19.30>20.00 u.

Ik lees er wel regelmatig over, en dan krijg je het: Dansen op het ijs, fietsen op het ijs, etc. Dan apen de diverse commercielen elkaar nog na ook.

Heb wel op M6 "Idols" gevolgd, is van een veel hogere klasse als bij RTL en veel professioneler. Vıa internet kijk ik in de "tv-gids", dan valt mij op, dat op RTL 7,

practisch alles herhaald wordt van 4 en 5 en dat wordt dan weer herhaald op 8.

Misschien wordt het nu tijd voor RTL 9?. Als RTL zich nu eens zou houden aan één zender, sparen ze veel geld uit aan studio´s en apparatuur. Verder kost een plekje op de satelliet ook heel wat. DAN kunnen ze misschien eindelijk eens echte leuke programma´s gaan maken. Ook Veronica en die anderen, allemaal, soms, wel heel ouwe koek, o.a. afdankertjes van de NCRV, van 30 jaar geleden.

Bij de publieken mogen ze van mij de TROS er af gooien, enigste redelijke programma, "Radar". Voor de rest is het commerciele pulp. Nu zijn ze voor de 88e keer die Hyacint weer aan het herhalen.

Zo, uitgekankerd, nu weer lekker naar mijn privé-strandje.

Togan.

Misschien wordt het nu tijd voor RTL 9?.
Lijkt me niet, want die bestaat al, is dacht ik eigendom van een Poolse zender.:)

Overigens wordt Hyacinth wel vaak herhaald maar vind ik dat persoonlijk weer een van de beste Engelse comedy's van de laatste paar jaar.

Het moet echter geen 88 keer worden, ben ik volledig met je eens, er zijn nog zat leuke dingen. Als het moet zelfs nog uit de oude doos die toch leuk blijven.

Het klopt wat je zegt over de RTL zenders. Waarom die de transponderruimte blijven huren om herhalingen te blijven doen, geen idee. Maar het zal zijn geld wel opbrengen anders was het al snel afgelopen geweest.

Ik ben blij dat ik een pc heb waar veel mee te doen is. TV mis ik niet.:)

Jullie vergeten toch niet wie de klanten van de RTLletjes en de SBSjes zijn he.

Dat zijn niet de kijkers.

Maar de adverteerders.

Dus als je een programma kunt hypen, dan levert het meer geld op.

Dat is de reden waarom je tijdens het kijken naar een programma word gestoord door een nepstoring of door een grote zonnebril over je hele scherm.

Dit ontloop je dus niet door een blokkie kaas te gaan pissen.

Wanneer mensen massaal afhaken (en ik weet dat ik dit tegen beter weten in zeg), dan zal het snel gedaan zijn met het kijkertje pesten.

Ow ja.

Ik zit ook zowat de hele avond achter de pc.

En dan staat de tv er ook bij aan.

Zo kan het dus nogal eens voorkomen dat er een programma opstaat waar ik helemaal niet naar kijken wil, en dat ik me aan zaken zoals in deze thread bedoeld ga storen.

Jullie vergeten toch niet wie de klanten van de RTLletjes en de SBSjes zijn he.
Nee natuurlijk niet, het was me bekend dat dit de adverteerders waren, daarom schreef ik ook dat die RTL7 transponder zijn geld wel zou opbrengen omdat het anders afgelopen zou zijn geweest.

En inderdaad is het zeker zo dat het puur bedoeld is om een massa kijkers te trekken dat kijkertje pesten met de aandachttrekkerij voor andere programma's tussen programma's door.

Hier staat ook vaker de TV aan omdat de vrouw of kids aan het kijken zijn, als ik zelf achter de pc zit gaat meestal VH-1 Classic aan en dan heb ik dat geneuzel niet gelukkig, want de TV staat achter me.:)

Wel vind ik de gang van zaken vreemd. Een aantal jaren geleden kregen commercielen nog boetes voor dit soort dingen. Immers, vond de organisatie die daarover ging, was reklame voor andere programma's ook reklame en hoorde aldus in de reklameblokken thuis.

Een tijd lang vond je reklame voor andere programma's dan ook in de reklameblokken terug, nu nog soms, of onmiddellijk erna. Maar eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren dat die regel ooit opgeheven is geworden.

Toch lijkt het er op alsof men gewoon met dit soort dingen allemaal weg kan komen.

Het Elvis gebeuren is in elkaar gestort, 258.000 kijkers of zoiets de tweede aflevering. Logisch. En men vraagt zich maar af hoe het kan. Ik vind het logisch. Elvis was great, maar voor zoiets moet je echte fans hebben en zoveel zijn er niet in dit land dat je kunt verwachten dikke kijkersaantallen van 1 miljoen te kunnen trekken.

Zeker niet in de vakantieperiode. Dus men zegt wel van niet, maar ik denk dat (jaja, de adverteerders zullen gaan lopen) dit programma ook snel van de buis zal zijn.

En da's dus de oplossing die Togan ook al aangaf. Massaal niet meer kijken naar SBS6 of de commercielen an sich. Dan zijn die fratsen snel genoeg afgelopen.

Nadeel: Dat gaat in dit land weer niet lukken, net zoals er niet genoeg mensen opstonden tegen afschaffing van het grijs kenteken, tegen het niet meer terug krijgen van het kwartje van kok en allerlei andere belachelijke regeringsmaatregelen, tegen de monopolieposities van kabelmaatschappijen (die nu wel langzaamaan gaat aflopen) en tegen de niet-service van Canal Digitaal etc. etc.

Het schijnt in dit land niet meer te lukken genoeg mensen in 1 front te krijgen om iets te bereiken.

De enigen die dat nog lukt zijn bijv. bejaarden en invalidenorganisaties. En minderhedenorganisaties. Die verzorgen nog een grote bevolkingsgroep. Maar de rest van Nederland slikt alles maar als zoete koek van "het is niet anders". Jammer.

en als je dan ook nog "Das Vierte" erbij neemt heb je er ook nog een doos films bij.
Geweldig leuke tip BT!

Ik wist niet eens dat die zender bestond.

Thx!

Groetjes,

Bones

voor de liefhebbers:

(19,2E, Freq: 12460H, Symb: 27500, Fec: 3/4)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan