scan-problemen met DB 500S

Chrisjan

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
82
Mijn DB neemt bij het scannen nog steeds geen transponders op...en bij het "zoek-fiche"zie ik dus dat er GEEN"vinkje staat bij LOCK en SYNC....en wellicht bis dit een "must"...Hoe kan ik deze dan aanvinken?of gaat dit mee met de "software"?....
1000 X thanks

De Lock en Sync gaat automatisch. Het kan een aantal seconden duren totdat hij die lock en sync geeft want dat doet hij pas als hij een transponder gevonden heeft die ook sterk genoeg is.
Over het algemeen mag dat niet langer dan een seconde of 15 duren. Bij Astra is het normaliter 1-3 seconden.

Krijg je geen lock en geen sync, dan heb je ofwel een probleem met je lnb ofwel je schotel staat niet optimaal uitgericht ofwel je kabel is niet lekker ofwel je tunerblik is hemelen.
In de meeste gevallen is het gelukkig mogelijkheid 2 (schotel niet perfekt afgesteld).

Heb je wel beeld bij je Dreambox 7025?

Ik heb dus een DB 500S gekocht met cardsharing, en heb per ongeluk op "fabrieksinstellingen" geduwd waardoor de voorziene software uiteraard weg is (denk ik..)
Maar ik heb nog een tweede DB 500S waarbij ik dan met dezelfde kabel prima ontvangst en beeld heb..M.a.w. schotel en kabel zijn goed....
Vraag is nu komt dit door hoger vermelde oorzaak en moet ik er nieuwe software inzetten?Zo ja, dewelke?......
Release 2.6.0.staat vermeld op de "info-pagina"..dus die zit er mijn inziens in..Ik ,heb bvb op de BVN-zender "blokjes-beeld" (net zoals inderdaad bij slechte ontvangst)maar als ik op de "blauwe toets" druk om de"cams" na te checken heb ik prima beeld en geluid...en van zodra het "kadertje"met de aanduiding welke cam gebruikt wordt terug weg is krijgik dus "gestoord beeld" met vermelding "schakel" service niet gevonden..."
Wat moet ik nu?....kun jij me aub helpen?....
1000 x thanks

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan