?Scherp in HD? campagne van CanalDigitaal

sattaz

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
45
?Scherp in HD?. Dat is het leidend motto voor de publiekscampagne van ASTRA en CanalDigitaal die medio november van start zal gaan.

Via spots op regionale televisie, radio en advertenties in dagbladen zullen de voordelen van HDTV via de satelliet breeduit onder de aandacht worden gebracht.

De focus van de campagne zal gericht zijn op de Olympische Winterspelen in Vancouver, een evenement dat via diverse ASTRA-zenders in haarscherp HD zal worden uitgezonden.

Afgelopen vrijdag 30 oktober vond de lancering en presentatie van de campagne plaatsin het Thialf-stadion te Heerenveen, voorafgaand aan de start van het NK Afstanden schaatsen.

Ook Syb van der Ploeg, bekend als zanger van ?De Kast?, was bij de bijeenkomst aanwezig zijn om de door hem geproduceerde tv-spot te presenteren.

Bron: Robert Briel

In deze posting probeer ik de HD campagne van Astra Benelux en M7 Group (CanalDigitaal)
vanuit een financieel oogpunt te benaderen.

Wat zijn eigenlijk de financi?le mogelijkheden voor de M7 Group (CanalDigitaal)
om met onmiddellijke ingang ??n of meerdere transponders (voor HD) extra in gebruik te nemen?
Hoe is de financi?le positie van voornoemd bedrijf?
Daar is zover ik weet weinig over bekend.
Wat wel algemeen bekend is heeft betrekking op het feit dat de afgelopen jaren
het Set Top Box pakket nogal in prijs is gestegen.
Onderstaande berekening berust voor een gedeelte op aannames.
Degenen die over juiste/betere gegevens beschikken gelieven dit a.u.b. te vermelden.

(Voorheen) CanalDigitaal heeft naar eigen zeggen (bijna) 1 miljoen abonnementen in de portefeuille.
Laten we het voorzichtig (conservatief) benaderen en uitgaan van 500.000 x Set Top Box en 200.000 x Overige Paketten.
In het jaar 2003 wordt 15 Euro/jaar in rekening gebracht voor Set Top Box pakket: opbrengst ca. 7,5 miljoen Euro.
In 2004 wordt 19,95 Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 10 miljoen Euro, zo'n 2,5 miljoen Euro meer dan in 2003.
In 2005 wordt 29,95 Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 15 miljoen Euro, zo'n 7,5 miljoen Euro meer dan in 2003.
In 2006 wordt 39,95 Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 20 miljoen Euro, zo'n 12,5 miljoen Euro meer dan in 2003.
In 2007 wordt 49,95 Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 25 miljoen Euro, zo'n 17,5 miljoen Euro meer dan in 2003.
In 2008 wordt 59,95 Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 30 miljoen Euro, zo'n 22,5 miljoen Euro meer dan in 2003.
In 2009 wordt 69,95 Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 35 miljoen Euro, zo'n 27,5 miljoen Euro meer dan in 2003.
In 2010 wordt 79,95 (?!) Euro/jaar berekend: opbrengst ca. 40 miljoen Euro, zo'n 32,5 miljoen Euro meer dan in 2003.

Tot en met het jaar 2010 bedragen de EXTRA ontvangsten alleen al van het Set Top Box pakket in totaal ca. 122,5 miljoen Euro.
Die 122,5 miljoen Euro komen BOVENOP de jaarlijkse inkomsten van 7,5 miljoen van het niveau van het jaar 2003.

Van die 122,5 miljoen Euro moet wel nog het verschil tussen geld ontvangen of geld betalen
voor doorgifte van de Commerci?le Omroepen in mindering worden gebracht.
Is wat daarna resteert voldoende om nieuwe transponders in gebruik te nemen?

De (eventueel toegenomen) ontvangsten uit de Overige Pakketten heb ik buiten beschouwing gelaten.
Nogmaals, ik beweer niet dat bovengenoemde cijfers precies en tot drie cijfers achter de komma kloppen.
Het gaat mij om de strekking van het betoog en die is hopelijk duidelijk.

Mijn vermoeden/slotconclusie is dat er voldoende financi?le ruimte is voor extra transponder(s).

Wat is de mening van de leden van dit forum/board?
Ik ben heel benieuwd.

Met vriendelijke groeten ;)

sattaz

Leuk dat je dit draadje bent begonnen.

CanalDigitaal moet ook nog betalen voor de huidige transponders toch, dat moet je wel daarvan aftrekken plus de andere uitgaven, zoals personeelskosten, overheadkosten, kosten infrastructuur, variabele kosten (elektra en zo), overige kosten en noem maar op.

De RTLs zitten nog steeds op een "zwakke" transponder, ze zijn nu niet eens in staat om iets te doen tegen de invloed van sterkere tranponders/zenders die het zwakke signaal van de RTLs veroorzaken.

EPG is een compleet drama bij Canal Digitaal. Nagra werkt vaker niet dan wel en MHW EPG is helemaal bagger.

Maar wel daarnaast prijzen verhogen, een slechte helpdesk en een slechte service.

Kortom, wat ons betreft moeten ze eerst bovengenoemde en andere zaken eerst maar eens op orde zien te krijgen zoals het behoort en je als abonnee van hen mag verwachten voordat ze extra transponders gaan huren.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan