Kabel probleem is het niet, heb ook al nieuwe kabel gekocht (wat niet???) en probeer het nu met een stukje van 3meter daar ik met mijn 82cm lcd tv op balkon sta
heb nogmaals een andere lnb gekocht, een dual, omdat als het straks af is, ik 1 ontvanger in de slaapkamer wil zetten
heb op die dual of twin lnb hoe je het ook noemt, aan de ene aansluiting de coax naar de humax aan gesloten en de 2e aansluiting aan de satfinder ( weet niet of dit kan eigelijk?)
ik probeer het btw met en zonder satfinder eraan... en ook afwisselend met andere lnb's
ik heb wel het idee gehad dat ik de laatste dagen toch te hoog heb gezocht, aangezien ik nu ineens een stuk lager ook veel signaal heb?
de schaal aanduiding van die visiosat slaat helemaal nergens op, ik heb 4 schaal verdelingen en alle vier wijzen wat anders aan, dus waar moet ik nu van uitgaan???
De humax hoef ik niet meer aan te twijfelen, heb hem net nogmaals getest en die is goed, dus weet nu zeker dat het aan de afstelling ligt..
kabel is nieuw, lnb is nieuw, humax is ok...
Ik heb vrij uitzicht, zit op de 7e verdieping, en het dichtbijzijnde gebouw is ruim 300meter voor me, wat lager is als waar ik zelf zit, dus verwacht niet dat er iets in mijn gezichtsveld zit.....
de satfinder geeft wel meer als 3 posities, maar volgens mij moet ik ook niet meer te veel vertrouwen op dat ding....