Schotel krijg ik niet afgeregeld, ligt dit aan humax of????

lijkt mij idd ookeen kabel(connectie)probleem.FF een andere (korte)met draagbare tv erbij.Neem aan dat je sat op handafstand gemonteerd is.Ga er van uit dat je nieuwe settings in je hummie hebt omdat het werkt bij de satboer.S6

Ps kijk ook eens of je de juiste ingang gebruikt en niet de uit op Hummie.

@Vesoco , Frweber
Denk NIET dat het een kabel probleem is maar dat de astra1 niet in het gezichts veld zit.
Hij ziet namelijk 46% midden frequent signaal van de LNB en de sat finder geeft 3 posities van satelieten.

Kabel probleem is het niet, heb ook al nieuwe kabel gekocht (wat niet???) en probeer het nu met een stukje van 3meter daar ik met mijn 82cm lcd tv op balkon sta :)

heb nogmaals een andere lnb gekocht, een dual, omdat als het straks af is, ik 1 ontvanger in de slaapkamer wil zetten
heb op die dual of twin lnb hoe je het ook noemt, aan de ene aansluiting de coax naar de humax aan gesloten en de 2e aansluiting aan de satfinder ( weet niet of dit kan eigelijk?)
ik probeer het btw met en zonder satfinder eraan... en ook afwisselend met andere lnb's

ik heb wel het idee gehad dat ik de laatste dagen toch te hoog heb gezocht, aangezien ik nu ineens een stuk lager ook veel signaal heb?

de schaal aanduiding van die visiosat slaat helemaal nergens op, ik heb 4 schaal verdelingen en alle vier wijzen wat anders aan, dus waar moet ik nu van uitgaan???

De humax hoef ik niet meer aan te twijfelen, heb hem net nogmaals getest en die is goed, dus weet nu zeker dat het aan de afstelling ligt..
kabel is nieuw, lnb is nieuw, humax is ok...

Ik heb vrij uitzicht, zit op de 7e verdieping, en het dichtbijzijnde gebouw is ruim 300meter voor me, wat lager is als waar ik zelf zit, dus verwacht niet dat er iets in mijn gezichtsveld zit.....

de satfinder geeft wel meer als 3 posities, maar volgens mij moet ik ook niet meer te veel vertrouwen op dat ding....

@ beetle,
weet je wel zeker dat je uitzicht hebt op astra1 ??
Dat er geen opstakels zijn wil nog niet zeggen dat je de sat kunt zien.

Ik kan tenminste op 1 muur maar een beperkt aantal sats ontvangen
zeker niet van 72 oost tot 58 west (heb voor 30 west een schotel aan een andere muur).

Als je er helemaal niet uitkomt kun je nog een bedrijf laten komen met speciale aparatuur die aangeeft welke sats het zijn ( maar dit zal vermoedelijk wel het nodige kosten).

Ga eens systematisch te werk .
Heeft die analoge ontvanger al ingestelde kanalen ? je hebt hem zien werken , weet je ook nog welk kanaal beeld gaf ?
Van achter de schotel gezien , is de rechter LNB voor astra .
Sluit daar de analoge ontvanger rechtstreeks op aan (zonder satfinder of switch) en kies dat astra kanaal . (Staat de TV nog steeds op het balkon ?)
Door al dat draaien klopt er van de elevatie van de schotel waarschijnlijk ook niet veel meer . Zet deze zo dat het schotelblad ongeveer vertikaal staat .
Nu langzaam draaien met de schotel , als je niets gevonden hebt en zeker weet dat je astra voorbij bent , dan de schotel iets hoger kantelen en weer draaien . (ook lager proberen bij geen resultaat )
Op die manier moet (mits je aansluitingen goed zijn) beeld krijgen .
Als dat astra is en de onderlinge lnb afstand is korrekt , zou je op de andere lnb Hotbird moeten hebben .
Hierna sluit je de Humax weer aan zonder de switch op de astra lnb .
Kies op de Humax een FTA astra kanaal , heb je geen beeld , dan is er wat mis met de humax of zijn instellingen .
Heb je wel beeld , monteer dan de switch aan de coax en sluit ??n van de uitgangen van de switch aan de astra lnb .
Kies op de humax weer een FTA astra kanaal (dus echt van kanaal wisselen !!), heb je geen beeld , sluit dan de astra lnb op de andere uitgang van de switch aan en de HB lnb op de andere uitgang .
Hierna kun je de schotel afstelling optimaliseren m.b.v. de signaal-balk van de Humax .

die analoge vertrouw ik niet zo, het is een ontvanger met 22 vaste kanalen wel op de astra maar zo'n ding bouwjaar 1992 staat er op. maar ik geef nog niet op, ga nog verder proberen

klopt de 30 graden hoek wel die kan ook wel eens afwijken op de schotel aanduiding en staat le steun wel waterpas
gr frans

beetle;179137 zei:
die analoge vertrouw ik niet zo, het is een ontvanger met 22 vaste kanalen wel op de astra maar zo'n ding bouwjaar 1992 staat er op. maar ik geef nog niet op, ga nog verder proberen

Hij werkte toch ?

Die ontvanger doet het idd wel, maar ik kreeg hem niet werkende met mijn lnb welke op de humax zat, en anders om ook niet...

Maar ik heb goed nieuws...

Ik heb beeld!!! en eigelijk heel snel gevonden, alleen mijn schotel moeten verplaatsen

Ik had hem op balkon geplaatst onder het balkon van mijn boven buurman, maar dat blijkt dus niet te werken, ik heb hem nu een meter lager moeten hangen, en patsboem ontvangst

Dus toch geen uitzicht op de astra1 op die plek!!!
Vermoedelijk zat je tegen het balkon van je boven buurman aan te kijken.
Heb je de Twin in de astra 2 positie , dan kun je met 2 ontvangers (analoog en digitaal ) tegelijk kijken.

Ben blij voor je dat het nu eindelijk werkt.

P.S die analoge ontvanger vind ik nog vrij nieuw , ik gebruik er een uit 1989.

ik had wel vrij uitzicht, maar denk dat je dus een schotel niet onder een afdakje kan hangen ;) ik heb de analoge nu ook getest, en die werkt nu wel helemaal goed
Toen ik hem een meter lager hing, dus nu op de balkon rand en deels buiten het balkon had ik de astra zo gevonden..... en de hotbird kreeg ik er gratis bij ;)

bedankt voor jullie meedenken...

Zo zie je maar:

De aanhouder wint!

Glad to be of service ( en dan spreek ik namens de anderen )

beetle;179144 zei:
Ik had hem op balkon geplaatst onder het balkon van mijn boven buurman, maar dat blijkt dus niet te werken, ik heb hem nu een meter lager moeten hangen, en patsboem ontvangst

die fout word vaker gemaakt , men vergeet dat de invalshoek van het signaal (op astra 19.2?) ? 30? is . (net als de elevatie dus )

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan