schotel op dakkapel plaatsen

D

dreamsatel

wil een schotel (ongeveer 80 cm groot) met moter op het dakkapel plaatsen. icl tegelvoet +/-30 *30 cm.

hoeveel tegels kan ik plaasten?? gewicht ?? windkracht??

kan dit ?

wie kan me aub hierover informeren.

Welkom op Sallite Fun Dreamsatel.

Theoretisch kan datgene wat je vraagt, maar alles hangt af van hoe vaak en hoe hard het waait daar waar jij woont en met name ook de draagkracht van het dak van de dakkapel.

Zeker met een motor zal e.e.a. steviger dienen te staan dan als het alleen een gewone vaste schotel is. Dan moet je met een 80cm schotel en een motor toch al gaan denken aan formaat normale stoeptegel om als tegel te gebruiken.

Misschien is dat wel het formaat wat je zegt maar ik ben niet zo bekend met de maten van stoeptegels.:)

Vaak worden 4 stoeptegels gebruikt, maar ook dat hangt af van de situatie, er zijn er ook die met een motor 8 tegels gebruiken, zeker als de schotel vrij staat en het in de omgeving vaker nogal waait.

En dan komt dus de vraag om de hoek kijken of je dakkapel dat dragen kan, dat kunnen wij van hieruit helaas niet beoordelen.

woon in almere in een rijtjeshuis.

bedoel stoeptegel ipv tegel sorry.

mvg,

andres

Misschien met een buis(mastpijp) tegen de zijkant van de dakkapel. Hiervoor kan je een muurbevestiging kopen.

Hou wel rekening met de uitsteek van het boeiboord van je dakkapel.

Suc6.

;)

Nr.10

Hoi hoi

Uit ervaring weet ik dat vier stoeptegels niet voldoende is voor een schotel van het formaat wat jij aangeeft, afhankelijk van hoe degelijk het dak is van jouw dakkapel zou ik minimaal 8 tegels van 30x30 gebruiken maar 12 biedt je absolute zekerheid dat je schotel blijft staan.

Zoals ik al eerder aan gaf. Ik zo hem plaatsen aan de zijkant met een mast.

Als je een aantal stoeptegels gaat neerleggen dan neemt de belasting van het dak op dat punt nogal fors toe. Dat geeft misschien later problemen (lekkage) en ja je had het kunnen voorkomen.

Suc6.

:biggrin:

Nr.10

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan