schotel uit richten met meer lnb's

P

pcjoopie

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem.

Ben de helemiddag al bezich maar het schiet niet op.

Ik heb een 80 cm schoten en ik wil er 4 lnb's er op zetten voor 13 19 23 28 graden oost.

Zelf heb ik hotbird en astra op 19.2 goed ondvangst maar ik krijg de andere 2 astra er niet op :[

Weet iemand hoe ik hem moet uit richten?

of woont iemand in de buurt van Helmond?

bij voorbaad dank pcjoopie

Wat voor merk schotel heb je? En gebruik je een (goede) satfinder om de satellieten te vinden en heb je vrij zicht in de richting van 23 en 28 oost?

Als je de lnb's hebt uitgericht op 13 en 19 oost en de buis waaraan de schotel hangt loodrecht staat, dan is het mogelijk dat je de 23 oost-lnb iets hoger moet bevestigen dan de 19 oost, de 28,2 oost lnb komt weer iets hoger dan de 23 oost lnb.

Wat ik meestal doe om meerdere lnb's op een schotel te krijgen is een losse lnb pakken, goede satfinder eraan (digisat pro) en dan gewoon de lnb in je hand houden en naast de astra 19 oost lnb beginnen, dan net zolang met je hand de lnb langzaam heen en weer en evt, wat om hoog en naar beneden bewegen totdat je met de satfinder de satelliet gevonden hebt, daarna de lnb pas bevestigen. Dit zelfde kun je ook doen voor de 28,2 oost.

Hoi Matrix,

De schotel is een onbekend merk.

Is een krijgertje dus een gegeven paard niet in de mond kijken.

Ik heb ge probeert wat je zegt maar ik krijg de sataliet op 21 graden en die moet ik niet hebben

Wat doe ik verkeert?

Dan heb je hem bijna, als je de lnb op 21 graden ietsjes naar rechts schuift (gezien als je achter de schotel staat!) dan moet je hem kunnen vinden, ik heb vorige week op een 80cm. schotel ook 13,19,23 en 28 oost uitgericht, (met een zelfgemaakte lnb rail, dat wel...) en dat ging ook goed. Anders zou ik het zo even niet weten hoe je het op kunt lossen. Wellicht zijn er andere users op dit board die nog een idee hebben.

Hoi Matrix ,

Hier een soortelijk probleem.

Ik heb een Archsat schotel staan met 4 lnbs op de rail uitgericht op de 4,8 13, 19,2 en 28,2 oost

Dit wil ik eigenlijk aan gaan passen naar 0,8w 13, 19,2 en 23.5 maar 19,2 en 23,5 wil niet lukken omdat de sats te dicht bij elkaar zitten voor de lnbs, heb jij een alternatief om dit op te lossen?

Evt ander soort lnb gebruiken??

Groet,

Wing

Ja hoor, daar is een alternatief voor.

Natuurlijk ligt het er ook aan welk type LNB je wil.

Dan bedoel ik dat een quad LNB groter is dan een single LNB.

Ik heb afgelopen week de Wave Frontier T90 ontvangen.

Eerder heb ik de daarin te plaatsen 10 quad LNB's en wat DiSEqC switches al ontvangen.

Dit zijn Inverto Black MultiConnect LNB's.

Deze hebben een feed van 23 mm doorsnede, waar 40 mm gangbaar is.

Om die reden word er ook een adapter meegeleverd, zodat je 'm gewoon in de bestaande klem kan bevestigen.

Dat is overigens voor de T90 niet nodig, want bij de daarbij geleverde klemmen zit ook al een adapter.

Door deze smalle feed, is het wel mogelijk om de LNB's dichter bij elkaar te zetten..

Maar het grote voordeel van deze dingen is het MultiConnect verhaal.

Je monteert de middelste LNB gewoon op de normale manier in de klem van de schotel.

Maar aan de achterzijde van de LNB kun je vervolgens een rail klemmen.

De andere LNB's worden dan ook weer in die rail geklemd, en zo bouw je dus je multifeed schotel.

Het systeem is zo opgezet dat je de extra LNB's ook nog kunt draaien en kantelen.

Inverto is inmiddels geen kleine jongen meer en zij komen regelmatig met vernieuwingen op satelliet ontvangst gebied.

Behalve deze LNB's, is ook het Unicable systeem door deze club uitgevonden.

Het MultiConnect systeem is natuurlijk niet nodig bij een WaveFrontier.

Ha die Mas,

Dank voor de reactie kerel, nu heb ik duo lnb s hangen om onafhankelijk te kunnen kijken, en dat zou ik graag zo willen houden.

Ik ga wel even googelen hoe dat multifeed gebeuren werkt.

Mocht ik nog vragen hebben meld ik me wel weer.

Groetjes,

Wing

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan