schotel

P

popye

hallo leden,

wil een schotel aanschafen wel een goede,nu weet ik dat er veel over wordt geschreven hoe groter betere ontvangst maar is dat wel echt zo.

wil graag de astra1,2,3 en hotbird visiosat triax zit ook kwaliteit verschil in of niet.

en maak het echt veel uit met de signaalsterkte op de dreambox,daar zit ik ook een beetje mee hoorde ook dat elke type dreambox een ander signaalsterkte aangeeft als je hem op de zelfde schotel aansluit iemand daar ervaring mee.

groetjes

popey

Beste Popye.

Het klopt inderdaad dat de verschillende ontvangers, zelfs verschillende types van 1 merk zoals Dreambox, ook verschillende waardes kunnen aangeven qua ontvangstkwaliteit en sterkte.

Vandaar dat het eigenlijk ook het verstandigst is om een schotel middels een goede meter af te (laten) stellen.

Voor de vier door jou genoemde satellieten kun je zowel een Visiosat alsook een Triax kiezen. Beiden zijn van zeer goede kwaliteit. Met de Visiosat hangt dat ook een beetje er vanaf hoeveel satellieten (en welke) je wilt ontvangen.

Maar voor de door jou genoemde opstelling kun je misschien ook eens kijken naar een Wavefrontier T55, deze is daar ook uiterst geschikt voor maar kwalitatief beter dan de Visiosat en voor deze opstelling ook meer geschikt dan de Triax.

hallo Black Tiger

bedankt voor de snelle reactie ten eerste is het echt te merken in de ontvangst kwaliteit als je een wavefrontier aanschaf,daar bedoel ik mee de ontvangst is die dan beter als de visiosat?

nu heb ik ook gehoord dat het uitrichten niet heel eenvoudig gaat,dat je dat moet laten doen door een professional,plus ze zijn erg gevoelig bij extreem weer daar bedoel ik mee de wind je moet hem wat meer uitrichten klop dat black tiger.

groetjes

popye

Voor wat ik gehoord heb zou de kwaliteit van een Wavefrontier iets beter zijn, of dat echt merkbaar is durf ik niet met zekerheid te zeggen. De Visiosat volstaat met bijv. 3 lnb's ook uitstekend, ook qua kwaliteit. Van horen zeggen weet ik dat het met 4 of meer lnb's wat minder gaat. Maar ik kan je dus niet garanderen of dat ook zo is omdat ik er geen ervaring mee heb.

Misschien een van de andere gebruikers hier?

V.w.b. het uitrichten, dat kun je zelf maar beter is het door een professional te laten doen. Het luistert bij digitale signalen inderdaad enorm nauw. EEN millimeter kan al een verschil uit maken voor het signaal, met name als je slecht weer krijgt zoals iets hardere regen. Je moet derhalve bij schotels zelfs bij het vastdraaien opletten dat je gelijkmatig aandraait. Liefst de meter er tussen houden (een goede professional doet dat ook), zodat je het signaal bij het vastzetten in de gaten kunt houden.

En met wind moet ie natuurlijk ook vast genoeg staan.

@ popye

Wat betreft de grote van de schotel heeft (niet veel) met signaalkwaliteit te maken

Wat je met een grotere schotel bereikt is een grotere regen reserve,dus minder snel beeld uitval.

De wave is een mooie schotel maar vangt veel wind houd daar rekening mee als je er 1 aanschaft

weten we alles van he ferrari ??:biggrin:

Maar om ff on topic te blijven, Je kunt wel voor een wave gaan maar het is net wat ferrari zegt, hoe groter je schotel is hoe meer slecht weer marge je hebt.

Dus als je situatie het niet toelaat om een Wave te plaatsen zou je ook voor een 88 cm Triax kunnen gaan, maar let er wel op dat je dan niet meer dan max. 4 lnb's op je multifeed houder zet want dan wordt het uitrichten een drama.

Ik heb daar een uitgebreide test mee gedaan wat nou mogelijk is met een Triax en dan is 4 LNBs wel het maximum voor een mooie signaal sterkte.

De prijs kwaliteit van Triax is ook heel acceptabel maar de keus blijft natuurlijk helemaal persoonlijk.

Gr

Wing

Wat betreft de grote van de schotel heeft (niet veel) met signaalkwaliteit te maken
Nou.... in elk geval wel met signaalsterkte en daar is de kwaliteit ook vaak afhankelijk van. Hoe groter de schotel, hoe sterker het signaal maar hoe nauwer de afstelling luistert.

V.w.b. de Wavefrontier hoef je jezelf geen zorgen te maken over de wind. Ik sprak namelijk niet over een T90 maar zijn kleinere broertje de T55, die vangt wel iets meer wind dan een Triax 88 cm, maar zo gek veel meer is dat niet en het maakt weinig uit als je schotel goed vast zit zoals het hoort.

Of je moet ergens wonen waar het met regelmaat stormt ofzo, dan is misschien een wat kleinere schotel iets handiger, alhoewel ik denk dat een 88cm Triax dan even vrolijk van zijn plaats zal waaien.:)

Buiten dat is gezien zijn vorm de T55 geschikter voor goede ontvangst met meerdere lnb's dan een Triax en kun je deze later ook uitbreiden tot 8 lnb's.

Hij is echter wel wat breder en dat kan ook een nadeel zijn voor plaatsing als je die ruimte niet hebt.

Daarnaast is de Wave ook duurder dan de Triax, wij kunnen niet in je beurs kijken.

Je kunt ook nog een Triax 1.10m nemen, daar hebben ze tegenwoordig zo'n schuifdingens voor om de lnb's op te zetten, maar die moet je ook goed vastzetten voor harde wind. Ik heb er hier van 1.10 hangen en 95cm en er is nog nooit eentje verschoven, maar het stormt dan ook maar af en toe hier.:)

Het heeft dus beiden voor- en nadelen, dus je zult toch zelf een keuze moeten maken.

Sorry dat ik inbreek in dit draadje.

BT, ik heb een Lenson Heath schotel, als ik dat invoer in Google zie ik dat die fabriek naar Triax is gegaan, is dan Lenson Heath opgegaan in Triax?

Voor zover ik begrepen heb is Lenson Heath overgenomen door Triax.

Ze heten sindsdien Lenson Heath-Triax Ltd. Maar da's eigenlijk ook alles wat ik er over kan vinden.

Thx BT!

V.w.b. de Wavefrontier hoef je jezelf geen zorgen te maken over de wind. Ik sprak namelijk niet over een T90 maar zijn kleinere broertje de T55, die vangt wel iets meer wind dan een Triax 88 cm, maar zo gek veel meer is dat niet en het maakt weinig uit als je schotel goed vast zit zoals het hoort.Of je moet ergens wonen waar het met regelmaat stormt ofzo, dan is misschien een wat kleinere schotel iets handiger, alhoewel ik denk dat een 88cm Triax dan even vrolijk van zijn plaats zal waaien
Daar heeft BT wel een punt, sinds kort heb ik bij mij op het dak (flat 4 hoog) een Wave T90 staan, en met de juiste bevestiging gaat die nergens heen , heeft windkracht 8 prima doorstaan.

Met een T55 moet het dan zeker gaan lukken.

Het is wel even een werk om de Wave af te stellen, maar als je m eenmaal optimaal hebt ingesteld dan heb je ook wat.

Het grote voordeel ervan vind ik dat je een Wave alle kanten op kunt draaien zodat je hem echt heel erg goed kunt afstellen.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker voor een Wave gaan, hoef je daarna als het goed is haast nooit meer het dak op.

Zelf heb ik een paar jaar met heel veel plezier via Triax gekeken maar de grote wens was absoluut een Wave Frontier

leden bedankt voor de uitleg over de div schotels,een ding val me op er zijn weinig leden die iets melden over de visiosat is volgens mij ook wel een van de top schotels black bird heeft er wel iets over geschreven.

maar volgens mij moeten er veel meer leden zijn met een visiosat.

groetjes

popye

Hoi.

Je moet er rekening mee houden dat degenen die je hier antwoorden, wel veelal de echte liefhebbers zijn.

En dat zijn dus degenen die ook het beste materiaal willen hebben en daar het wat lastiger instellen voor lief nemen (of er zelfs een voorkeur voor hebben), mezelf incluis.

Black Beard :)P) vertelde erbij dat dat informatie van horen zeggen was.

Wat Mas3 zegt klopt wel.. hoe lastiger een schotel in te stellen is des te meer uitdaging zien wij er in en inderdaad de meesten willen echt top materiaal hebben .. om Mas te citeren (mijzelf incluis)

Maar een Visiosat is absoluut geen slechte schotel dat zeker niet, het is gewoon een kwestie van voorkeur.

Groet

Wing

black bird heeft er wel iets over geschreven.
Bird? Nee... 'n tijger.;) En ook geen Baard Mas3, althans nu effe niet.:biggrin::biggrin:

Klopt, ik heb er over geschreven omdat ik er eentje in de schuur heb liggen en deze eerst werkend heb gezien met een prachtig signaal. Maar een prachtig signaal zegt niet alles en de rest van mijn verhaal was inderdaad van horen/zeggen.

Er zullen zeker meer Visiosat gebruikers zijn, hopelijk zijn die ook bereid te reageren.

Voor de rest sluit ik me aan bij de vorige antwoorden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan