Schotel

B

BiG_G

Nog een vraag...:
Ik voel er steeds meer voor om bij de sat te blijven. Maar ik heb een vrouw, die vind die schotel lelijk.
Nu zie ik van de week bij Mediamarkt (ik ben toch niet gek!?!) een schotel van Triax hangen die ze groen hadden geschilderd met madeliefjes erop. Nadeel van die schotel is dat hij maar 60cm was. Ik wil er eentje van 1.10cm omdat ik nog te vaak uitval heb met de wavefrontier.
(Omweer)
Ik denk (en hoop) dat op te lossen door eentje van 1.10 op te hangen.

Maar de eigenlijke vraag is: Kan je een schotel ongestraft schilderen?

Of moet je speciale verf gebruiken?

Je kan ongestraft schilderen, alleen loop je dan een grote kans at het niet meer werkt. Een kenis van mij heeft dat ook eens gedaan, daarna moest hij een neuwe kopen.

Met speciale verf zou het wel kunnen, maar dat moet je bij de verkoper vragen.

BiG_G;199344 zei:
Nog een vraag...:
Ik voel er steeds meer voor om bij de sat te blijven. Maar ik heb een vrouw, die vind die schotel lelijk.
Nu zie ik van de week bij Mediamarkt (ik ben toch niet gek!?!) een schotel van Triax hangen die ze groen hadden geschilderd met madeliefjes erop. Nadeel van die schotel is dat hij maar 60cm was. Ik wil er eentje van 1.10cm omdat ik nog te vaak uitval heb met de wavefrontier.
(Omweer)
Ik denk (en hoop) dat op te lossen door eentje van 1.10 op te hangen.

Maar de eigenlijke vraag is: Kan je een schotel ongestraft schilderen?

Of moet je speciale verf gebruiken?

Verven is niet bevordelijk. beter is spuiten met een twee componentenlak (zo dun mogelijk)

Tegenwoordig zijn er ook schotels verkrijgbaar die je naar gelang van je muur of iets anders de zelfde kleur/patroon enzz. kan laten uitzien.

Maar van kosten weet ik niets.

Grtz/,,

Maar wat voor goedje zijn de huidige schotels dan behandeld? Ik heb nu de Wavefrontier, welke gespoten aluminium is(?) Daarvoor had ik de Visiosat welke plastik was...

Triax is ook gespoten aluminium.

De meenste schotels van alu. of pisbakstaal worden volgens mij poeder gecoat (poeder gespoten) ultra dun dus weinig materiaal kosten. een appart volauto proces. net als rookgasafvoer voor cv. wat tegenwoordig meenst kunststof is.

Plastic/kunstof schotels is meenst van een compsitie van epocsie materiaal met een gevlochten metalen mat er in verwerkt.

Grtz/..

stephopper;199346 zei:
Tegenwoordig zijn er ook schotels verkrijgbaar die je naar gelang van je muur of iets anders de zelfde kleur/patroon enzz. kan laten uitzien.

Grtz/,,

Er zijn schotel stickers te koop. Even Google

Zelf heb ik afgelopen week een Technisat Multytenne 45 ge?nstalleerd valt niet zo op en het beeld vindt ik toch best goed.

;)
Nr.10

Want er loopt hier namelijk ene B rond die deze stickers voor G zo kan maken.

Maar gezien het feit ik dit niet openbaar mag zeggen, moet hij zelf maar even contact opnemen met B. ;)

Een schotel kan behandeld worden met niet ijzerhoudende verf, de triax is kwalitatief een heel goede schotel waarin je makkelijk 4 lnb's kwijt kan, een moteck erop is natuurlijk leuker,
De schotel is in diverse kleuren te verkrijgen..

freggel1;199358 zei:
Want er loopt hier namelijk ene B rond die deze stickers voor G zo kan maken.

Wat zou zoiets kosten???

;)
Nr.10

Helemaal juist pikkie.

Gebruik een niet metaalhoudende verf.
Uiteraard spaarzaam met de verf omgaan zodat het oppervlak zo vlak mogelijk blijft.
Je wil niet dat door een laagje verf de radiogolven in een andere richting gereflecteerd worden, vandaar geen metaal erin.
Een sticker is een goede mogelijkheid, maar daar gelden wel dezelfde voorwaarden: geen metalen in de pigmenten (kleurstoffen).

De (veel te kleine) mutytenne is voor BiG_G geen oplossing als de wave frontier niet voldoet.

Nummer10;199364 zei:
Wat zou zoiets kosten???

;)
Nr.10

Ik zou maar uitkijken denk aan fiets??????lol

Ik weet een bedrijf die dat eventueel kan doen maar weet geen kosten....

Tja, wat heet niet voldoen. Ik heb met zware onweer toch wel eens beeld verlies. En volwaardig afgesteld heb ik 86% signaal. Ook heb ik ooit iemand hier zijn schrijven dat ie met z'n 1m schotel geen beeld verlies had, zelfs niet met een zware bui.
Dus vandaar dat ik dat wil proberen.

Qua sticker denk ik dat het spannender is om de schotel te beplakken. Immers, een bobbeltje heb je er zo in geplakt. Zeker op een dia van 110.
Lak van een sticker verschilt op zich niet zoveel dan verflak. Wellicht dat Glitsa een idee is.

Maar er zijn hier dus geen mensen die het zelf al geprobeerd hebben? Hun schotel van kleur te doen veranderen?

Om eerlijk te zijn heb ik er nog niets mee gedaan.

Gewoon loodvrij product jongens.

BTW Big G zelfs een 1 meter schotel zal zonder signaal zitten bij zwaar onweer.
Je moet ff kijken op jaar basis hoeveel uitval je hebt bij zwaar weer.

Ik ben hier overgestapt van een 88cm triax met rotor naar een wave t55 en ik heb het laatste jaar echt niet vaker uitval gehad dan met de 88cm van triax.

Ja, maar ik wil van 90 naar 110. Naar ik heb vernomen is de kans gewoon kleiner. Uitsluitsel zal pas bij 2meter plus zijn.

Ik vind het niet erg om eens zonder beeld te zitten, maar als het minder kan door een kleine aanpassing... Tja, dan doen we dat, toch?

ik heb zelf meerdere schotels hier waarvan de grootste 150 cm maar er kan hoog uit een sec of twee tussen zitten waneer er een zware onweersbui voor hangt maar dan valt die ook uit
maar oke er zit verschil in

Maar dat vind ik raar. Ik lees diverse reactie's op diverse fora dat uitval bij een 105+ schotel simpelweg niet voor mag komen.

Als er een actieve onweers-storing tussen jouw schotel en de sat staat gaat het beeld echt wel weg, ook met een 120cm

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan