Schotel,

des

Jr. Member
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
72
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn plan van aanpak kenbaar maken.

Dan zou ik graag jullie mening hier over willen hebben.

Met wat ik nu wel of niet moet doen!!

Ik ga een tegelvoet standaard met 60\40 tegels op het dak zetten.

Daar komt een big bisat schotel tegen aan,en wil er twin lnbs op zetten met welke sat ontvangst weet ik eigenlijk nog niet.

Ik denk de meest gangbare.

DiSEqC Switches het moet er ook bij, ik weet of niet of er verschil in kwaliteitis.

Welke coaxkabel kan ik het beste nemen?

Ik zag bij cardwriter 120db kabel van Davids €1,50 de mtr dan heb ik aardig wat nodig.

En als de kabels van het dak naar mijn huiskamer komt staat er een dreambox 8000 te wachten die maar op DHCP blijft staan wat ik er niet van af krijg.

En hopelijk komt dat allemaal wel goed.

Ik wil de heren alvast weer heel hartelijk bedanken voor jullie tijd en moeite.

Met vriendelijke groet Dés

Een beetje laat maar ...

De wat duurdere coax is vaak geschikt gemaakt om in de grond gelegd te worden dus als dat niet het geval is kan je volstaan met een goedkopere.

En als je onder de dertig meter blijft is het geen probleem.

Ik heb geen ervaring met een tegelvoet zelf zou ik kiezen voor een andere vaste opstelling want de schotel die je kiest is niet klein.

Ik woon ook aan de rand van een dorp en meestal vol in de wind.

En aan lnb's geef ik niet al teveel uit het maakt vaak weinig verschil.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Oja aan de kabels tussen de tv en audio zou ik wel voor wat duurdere kabels kiezen.

Inderdaad.

Leuk, zo'n viervoudig afgeschermde coax kabel.

Heel zinvol als je veel stoorbronnen tegen komt op je pad van schotel naar ontvanger.

De relatie met 120 dB zie ik niet, dus ik heb geen idee wat ze met zo'n opmerking bedoelen.

Je zou haast zeggen dat je 120 dB signaalsterkte door deze kabel kan sturen (en daarmee door een ander kabel niet).

Maar dat kan bij andere kabel ook heel goed.

120 dB is een snoeihard signaal wanneer je geen gebruik maakt van professionele apparatuur.

Een gewone satelliet ontvanger voelt zich prettig bij een signaal sterkte van zo'n 78 dB, en das een zeer groot verschil.

Ik wil best geloven dat dit een fantastische kabel is.

Maar de H125 kabel van € 0.95 per meter bij dezelfde leverancier is voor mij de referentie.

Een lengte van zo'n 35 meter kan daarmee prima afgelegd worden.

En daarmee is het voor de meeste woningen prima geschikt.

Geen idee hoe groot die schotel is, maar ik heb al zo'n 9 jaar een 90 centimeter (gregorian) schotel op mijn dak staan met precies zo'n zelfde voet.

Bij elke storm voel ik met heel onbehaaglijk en kijk ik regelmatig uit het raam of ik de schotel al voorbij zie vliegen.

Ongeveer om de 2 jaar klim ik wel es op het dak.

Het ding is geen millimeter verplaatst in die tijd.

Dat kun je zien want hij staat op een extra laag bitumen (van zo'n rol), die zo los op het dak ligt.

Je kunt zien dat de voet een beetje in die bitumen is gezakt, maar daardoor kun je ook zien dat deze nooit verplaatst is.

Over niet al te lange tijd gaat de schotel vervangen worden door een wave frontier, ook met een berg LNB's erin, en ik ben van plan om 'm aan dezelfde paal/voet te hangen.

Overigens, de DHCP van je box hoeft geen probleem te zijn.

Soms kun je namelijk je router ook zo instellen dat ie aan bepaalde apparaten hetzelfde IP toewijst.

Vaak bereik je dat door een lease van 0 (= oneindig) in te stellen.

Zo'n lease is de tijd die moet verstrijken voor er nieuwe IP's worden vergeven.

Bij een oneindige lease worden er dus pas nieuwe IP's vergeven als de pool vol raakt, of als er een nieuw apparaat word gevonden.

Zo maak je dus een "vast dynamisch IP" zo te zeggen.

Of bedoel je dat je ontvanger niet meer opstart ?

In dat geval heb ik geen idee.

De relatie met 120 dB zie ik niet, dus ik heb geen idee wat ze met zo'n opmerking bedoelen.

Je zou haast zeggen dat je 120 dB signaalsterkte door deze kabel kan sturen (en daarmee door een ander kabel niet).

Maar dat kan bij andere kabel ook heel goed.
Met die 120dB wordt waarschijnlijk de demping voor signalen van buiten af bedoeld. En dus ook de demping van signalen vanuit de ene kabel naar de andere.

[...]

Ik wil best geloven dat dit een fantastische kabel is.

Maar de H125 kabel van € 0.95 per meter bij dezelfde leverancier is voor mij de referentie.

Een lengte van zo'n 35 meter kan daarmee prima afgelegd worden.

En daarmee is het voor de meeste woningen prima geschikt.
Klopt.

[...]

Over niet al te lange tijd gaat de schotel vervangen worden door een wave frontier, ook met een berg LNB's erin, en ik ben van plan om 'm aan dezelfde paal/voet te hangen.
Als je het over een T90 hebt, houd er dan rekening mee dat die alleen op een paal van 60mm past.

Ik gebruik de speciaal voor de T90 bedoelde voet en ben daar zeer tevreden mee. Past goed en hij steunt op drie poten. Staat stevig dus. Hij kan zowel staan als hangen (aan een muur).

m

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan