Schotel

des

Jr. Member
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
72
Hallo all,

Ik heb schotel geplaatst op mijn dak.

En met een sat finder de schotel afgesteld.

De lnb`s op de schotel gezet.

Een lnb voor de hot bird 13.0 Oost, en de andere op Astra 19.2 Oost

DiSEqC aangesloten, en een kabel naar mijn dreambox.

Op mijn dreambox 8000 heb ik open pli gezet.

Met Dream-up en met succes.

Nu de vraag:

Moet ik de lnb`s en de DiSEqC in de menu zenders zoeken ook invullen,

of moet ik het allemaal zo laten?

Welke zender lijst kan ik het best gebruiken.

En welke frimeware moet er nog bij?

ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.

Weer bedankt voor jullie moeite.

Gr Dés

Moet ik de lnb`s en de DiSEqC in de menu zenders zoeken ook invullen,of moet ik het allemaal zo laten?
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld, maar je zult wel even moeten aangeven bij de ontvanger instellingen op welke diseqc de Astra staat en op welke diseqc de Hotbird.

De lnb kun je laten staan bij mijn weten.

Wat bedoel je met de vraag welke firmware er nog bij moet? Open Pli is toch al firmware, wat zou je er dan nog bij willen zetten of hebben? Je kunt immers maar 1 firmware er in zetten dus begrijp ik de vraag niet helemaal.

Het beste kun je gewoon een paar firmwares uitproberen, bijv. Pli, Nabilo en Gemini (ik noem maar iets) en dan kijken welke firmware je het beste bevalt en die definitief installeren.

De vraag over de zenderlijst moet ik je schuldig blijven, ik weet niet wie er momenteel nog de beste zenderlijsten maakt voor ons Nederlanders. Eigenlijk ben ik daar ook wel nieuwsgierig naar.:)

Hoi Tiger en Des

Zelf gebruik ik de zenderlijsten van Henksat deze zijn mooi overzichtelijk.

De heren worden weer bedankt,

Ik heb de kabels aangesloten op de DiSEqC.

Zeg maar hotbird op poort1,astra op poort 2.

Moet ik dat ook aangeven bij de lnb instelling?

De firmware ga ik uit proberen.

Ik ga de zenderlijst van Henk sat installeren.

Wing39 Bedankt.

Moet ik daarna ook nog een cccam installeren?

Gr Dés

Moet ik dat ook aangeven bij de lnb instelling?
Jazeker, immers je ontvanger moet ook weten waar te kijken. Je kunt echter geen poorten aangeven maar wel diseqc A/A voor hotbird en diseqc B/B voor Astra als je van een 2-diseqc uit gaat, het zou ook kunnen dat je diseqc A/B moet gebruiken voor Astra, kwestie van even uitproberen ik weet niet precies hoe dat zit bij een 8000.

CCcam installeren is geen moeten. Maar als je een officiele smartcard in de interne kaartlezer wilt kunnen gebruiken zou ik hem wel installeren.

Graag gedaan des

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan