Schoteldoorsnee

G

gerritspencer

Hallo,

Ik heb nu een triaxschotel met doorsnee 78 cm.
Als ik deze vervang door een van een doorsnee van 1 meter. Wat geeft dit voor voordeel?
Betere ontvangst?

Gerrit

Als je 'em vervangt voor een goede schotel van 1m, dan heb je betere ontvangst. Dus niet een schotel van de Lidl, Aldi, Praxis, Gamma of de Wibra. Een Funcke van 99cm is slim, want dan zit je onder de grens van 1 meter, waar regels van VROM enzo op staan.

Regels van de VROM over de grootte van mijn schotel? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik heb ook vage plannen om een grotere schotel te kopen. Maar zijn er dan regels waar ik rekening mee moet houden?

Wie kan dit uitleggen.

Je mag gerust een schotel van 60cm t/m 2 Meter plaatsen als je daar ruimte voor hebt bv in je achtertuin, dakterras, aan een stevige mast etc, etc, alleen aan de Achterzijde van je woning, maar niet aan de Voorzijde van de woning/voorgevel/balkon cq voortuin.

Afstellen wordt dan alleen toch maar moeilijker?

Met een 88cm kun je het hier prima redden, 1 meter is nergens niet voor nodig. ;)

Geduld is een schone zaak zeker bij het uitrichten van een Triax 1 meter schotel die meer rendament heeft als er een van 88cm

freggel1 zei:
Afstellen wordt dan alleen toch maar moeilijker?

Met een 88cm kun je het hier prima redden, 1 meter is nergens niet voor nodig. ;)

Das waar ,maar als wat aan het feedhunten gaat is een grotere wel iets fijner.
En er zijn een aantal sat's die je met een grotere schotel wel kunt krijgen (pakken) en met een 88 cm wok misschien net niet of alleen waneer de conditie's goed zijn.
Ik ben hier ook van plan om iets groter erbij te zetten.

Maar voor gewoon gebruik en de standaard sat 's is het overbodig.

Derk

1.80 of 2.40 schotel is altijd wel wat voor mensen die er meer willen uithalen met de c band.
feedjagers enz enz.

ik houd het maar bij mijn 90cm schotel van triax.
ook heel goed.
en vooral met feeds jagen op mijn maxplus2100,,werkt 90 cm heel goed.
ik wist niet dat een satelliet zoveel zenders had,
de maxplus2100 haalt alles eruit wat erin zit.
oke nu heb ik genoeg reclame gemaakt.:biggrin:

format c: zei:
1.80 of 2.40 schotel is altijd wel wat voor mensen die er meer willen uithalen met de c band.
feedjagers enz enz.

ik houd het maar bij mijn 90cm schotel van triax.
ook heel goed.
en vooral met feeds jagen op mijn maxplus2100,,werkt 90 cm heel goed.
ik wist niet dat een satelliet zoveel zenders had,
de maxplus2100 haalt alles eruit wat erin zit.
oke nu heb ik genoeg reclame gemaakt.:biggrin:

Tijd voor een ban for live :biggrin:

Groeten Derk

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan