schotelontvangst door ruit(raam).

P

pater falcon

hi,
vondt het niet via de search,dan maar even hier vragen.
kan ik met een schotel van 75 cm schotelontvangst doen door een raam/ruit van dubbel glas,of kan ik dat al bij voorbaat vergeten?

Volgens mij wel...want hier in de buurt staat een Flatgebouw, met aan de achterkant geen balkons, en daar zie ik er verschillende achter de ramen staan..

Ja hoor dat moet normaal gesproken gaan. Alleen of je de schotel nu buiten of binnen neerzet, het is altijd van belang dat je vrij zicht hebt naar de betr. satelliet. Het beste is even van te voren laten controleren of je de door jou gewenste satelliet goed kunt ontvangen (genoeg signaal hebt) op de door jou gewenste positie van de schotel.

Dat hoeft op zich niets te kosten, ook via dit board zijn er (denken we) genoeg mensen die dat even willen doen. Vraag hier in voorkomend geval om en vermeld de omgeving waar je woont. Laat i.v.m. de mogelijke vele reacties de mensen je via PM beantwoorden.

Suk6 met je besluitvorming en mogelijk veel kijkplezier.

Ik heb dat wel eens gedaan.
Het gaat prima, let er alleen even op dat er geen zonwerende folie tussen het dubbele glas zit. Dit zit regelmatig in de beter geisoleerde (AA) ruiten. Vaak valt het niet eens op dat het er tussen zit!
Tussen de dubbele ramen in de aluminium strip staat een code. Schrijf deze over, en check even bij een goede glaszetter of die folie er niet tussen zit, dan moet het lukken!

Grtz Hangslot

Ja het kan al div schotels zo gezet inderdaad folie is funnest en in sommige ramen zit ook metaal dan kan je het vergeten.

Je kan het beste even een makkelijk te vinden satelliet nemen de astra je kan zelf afhanglijk van de raam grote zelf een draaibaar plaatsen en met meerdere lnb's succes

Ik heb een schotel achter dubbel glas staan richting Astra, en achter een grofmazige vitrage. En ook dat werkt uitstekend. Dat is geen schotel van 75 cm maar 'slechts' 60 cm. Natuurlijk is de ontvangst iets minder, maar ruim voldoende.

Het voordeel: de schotel staat gewoon los op een kastje. Uitgericht met een paar blokjes hout. Geen geboor en geschroef dus.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan