schotelproblemen

Chrisjan

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
82
Het lukt me echt NIET om mijn schotel met STAB-motor HHH100 af te stellen: 1. op de ROTOR staat dus ook een "gradenschaal"..op hoeveel graden moet hij staan? 2. Op de schotel staan dus ook GRADEN afgebeeld: op hoeveel moet die staan? Ik heb ook een "schotelgradenmeter" en vraag of deze op de arm v.d.LNB moet staan om de juiste graden te meten?..3. best eerst SIRIUS zoeken met kompas , rotor op O-positie en met de "satfinder" schotel draaien van L naar R om Sirius te zoeken, zonder de ROTOR verbinding?.....Is dat de procedure?...Maar het gaat vooral om VRAAG 1 en 2Wie kan mij helpen?..;Laatste poging?...

1000 X thanks

Gebruik even de zoekfunctie hier en zak eens een paar treads wordt je heel wat wijzer

Originally posted by Chisjan
Het lukt me echt NIET om mijn schotel met STAB-motor HHH100 af te stellen: 1. op de ROTOR staat dus ook een "gradenschaal"..op hoeveel graden moet hij staan? 2. Op de schotel staan dus ook GRADEN afgebeeld: op hoeveel moet die staan? Ik heb ook een "schotelgradenmeter" en vraag of deze op de arm v.d.LNB moet staan om de juiste graden te meten?..3. best eerst SIRIUS zoeken met kompas , rotor op O-positie en met de "satfinder" schotel draaien van L naar R om Sirius te zoeken, zonder de ROTOR verbinding?.....Is dat de procedure?...Maar het gaat vooral om VRAAG 1 en 2Wie kan mij helpen?..;Laatste poging?...

1000 X thanks

Vermeld even je woonplaats en nog beter de wijk waar je woont, ik probeer dan om je te vertellen en uit te leggen hoe je wat moet instellen....

De motor moet je in jouw geval(BRUGGE was het toch?) op 51,2 graad instellen dit vastzetten en hier NIET meer aankomen als de rest ok is dus paal recht schotel in ??n lijn met je stab zet je de schotel op zo een 23 ? 24 graden in slinger de gehele handel om de paal net zo lang tot je sirius gevonden hebt en dan ga je finetunen met het instellen van de hoogte van de schotel en dus niet met de hoogteinstelling van de motor na dit gedaan te hebben kun je 'm nog verder fijn afstellen als dat al nodig is door een satelliet in het westen bijvoorbeeld hispasat en een in het oosten bijvoorbeeld turksat te nemen om te kijken of de gehele handel nog iets naar het westen danwel naar het oosten moet.
Als je de sirius wilt opzoeken stel je receiver dan wel in op een zender op die satelliet die je absoluut kunt ontvangen zie www.lyngsat.com freq.hor/vert etc. dit geld tevens voor de andere satellieten. Om het wat makkelijker te maken bij het uitrichten maak dan wel gebruik van een satfinder of iets dergelijks anders is het haast niet te doen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan