Schotelsetje aanschaffen

B

bijltje

Hallo mensen,

Ik ben een newbie op het gebied van schotels, vandaar dat ik hier een postje plaats, want zo te lezen snappen jullie er met zijn allen veel meer van.

Ik heb op dit ogenblik nog steeds televisie via UPC, en aangezien ik niet zo weg ben van UPC (laat ik het maar netjes houden) ben ik op zoek naar een alternatief.

Ik wil het liefste een tweedehands schotelsetje kopen, gezien mijn budget. Ik zou graag van jullie willen horen wat een goed starters setje is.

Misschien is er niemand die een linkje heeft naar een site met starters info op het gebied van schotels en sattelieten?

Ik wil graag weten of ik discovery en NGC ook via de satteliet kan ontvangen.

Ik heb weleens gelezen dat er voor de smartkaart diverse mogelijkheden bestaan voor aanschaf via internet, dus niet via de reguliere weg. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?

Groeten uit het hoge noorden.

Bijltje

Discovery en NGC zitten in het familiepakket (als ik het goed heb) van Canaal Digitaal.

Het ligt er natuurlijk aan wat je allemaal zien wilt. Als het eigenlijk om het Nederlandse pakket gaat met de twee door jou genoemde zenders, kun je het beste gewoon een legaal pakket nemen met een legale ontvanger.

Wel zou ik afwijken van de Canal Digitaal goedgekeurde ontvangers omdat deze relatief weinig mogelijkheden hebben vergeleken bij andere ontvangers.

Een schotelset hoeft niet zo duur te zijn.

Zo kun je compleet al voor 200 of 300 euro klaar zijn. Misschien dat een van de collega's een goed advies kan geven over een nette ontvanger die wel goed met een C+ kaart werkt, maar meer mogelijkheden heeft dan een goedgekeurde C+ ontvanger.

Er bestaat wat mogelijkheden om via internet kaarten te kopen om via alternatieve wegen ergens naar te kijken, maar de meeste van deze "oplossingen" werken inmiddels niet meer of vallen met regelmaat uit en da's jammer van het geld.

Verder is er geen alternatief voor het Nederlandse pakket want daar zijn geen werkende illegale kaarten voor te vinden. Overigens ondersteunen wij illegale dingen ook niet, dus zou er al iets zijn dan zouden we je naar een andere site verwijzen waar dan info over te vinden is, doch die is er niet momenteel.

Hopelijk kun je hier al iets meer mee, en zullen anderen hier je nog wat aanvullende tips geven.

Black Tiger,

Bedankt voor je reactie. Hier schiet ik al wat mee op.

Ik hoop dat er nog iemand is die een dergelijk setje met de door jou genoemde specs op papier kan samenstellen.

Nog bedankt voor de reactie op de alternatieve manier van het verkrijgen van een kaart ;-) misschien lukt het me toch nog eens op het rechte pad te blijven :)

Heb ik nog een vraag, want zowel bij de Gamma als bv de Mediamarkt verkopen ze van die budgetsetjes. Mijn gevoel is dat dit niet de juiste starterssetjes zijn, klopt dit?

Bijltje

Tja ik ga iets proberen uit te leggen...

Jij wilt een schotelset kopen, en dat zou ik niet bij de doe het zelf zaak doen, want dat zijn volgens mij vaak FTA ontvangers, dus daar ga je weinig aan hebben...

Wanneer je een klein budget hebt kun je 2 dingen doen, je gaat opzoek naar een goedkope nieuwe set, bijvoorbeeld een Dreambox 500, en een 64cm schotel met twee lnb's voor de astra en Hotbird, daar zul je een kleine €300,- voor kwijt zijn.

Je zult wel enige computerkennis moeten hebben, maar oefening baart kunst en het leert snel. ;)

En er is informatie zat te vinden voor deze decoders.

Maarrrrr, kom je er dan achter dat het toch meer mogelijkheden biedt dan dat jij verwacht had, dan ga je denken had ik maar iets meer uitgegeven, aan bijvoorbeeld een leuke tweedehands 7000 of 7020 ( ook dreambox), want daar kun je weer stukken meer mee...

Dat is een beetje wat met die decoder kan, je hebt bijvoorbeeld ook de Humax, waar ook leuke dingen mee te doen zijn, en er is ook zat voor te vinden, ookzo voor de philips 6073 maar daar heb je weer andere dingen voor en bij nodig, maar die zijn er voor een €100,- te vinden, en voor een beetje meer soms met oslink en alles erbij.

Maar nu even samenvattend de tip van mij: begin eerst met een Dreambox 500, eenmaal onder de knie en mocht je verder willen is die zo verkocht op de tweedehandsmarkt, ben je er tevreden mee, dan heb je er een fijne decoder aan. ;)

Let wel goed op wat freggel1 schrijft, de Dreamboxen zijn echt hobbydozen, je kunt er een stabiel werkend image op zetten, maar wat pc kennis is wel nodig.

Als je gewoon een ontvanger wilt hebben waar je niet mee wilt hobbyen zou ik kiezen voor een wat meer standaard ontvanger, doch dan geen Philips, Strong of andere C+ Goedgekeurde ontvanger.

Met de Dreamboxen is uiteindelijk soms wel wat meer leuks mogelijk, soms middels bestanden (niet voor NL zenders), en anders ook als je tegen de juiste mensen aanloopt, maar daar kan ik hier niet verder over vertellen want dat zit weer meer in de illegale hoek.

Dat zijn ook weer dingen om over na te denken bij aanschaf.

, doch dan geen Philips, Strong of andere C+ Goedgekeurde ontvanger.

Tja BT, ik weet dat je iets hebt tegen secadozen, maar ik heb hier van mijn 6073 erg veel plezier gehad, en ook menig andere secadoos zoals een pioneer heb ik mogen bekijken, maar dat is ieder zijn mening.

Het enige wat je met de DReambox dus meer kunt is het stukje internetgebeuren, maar in een flips krijg je evengoed D+ en TPS werkend. ;)

Maar afijn nogmaals ook van mijn kant, een Dream vergt een beetje computerkennis, maar is een pracht van een hobbydoos!

( ik denk dat ik ze zelf maar eens ga verkopen ipv aanprijzen...)

Tja BT, ik weet dat je iets hebt tegen secadozen
Je moet het ook wel in de goede context lezen. Ik sprak er over dat hij niet zo'n doos moest nemen als hij niet wilde hobbyen maar een gewone stabiele ontvanger wilde hebben.

Reden hiervan zijn gewoon de beperkingen op die klommelen.

Als je wel wilt hobbyen zou je ook kunnen kiezen voor zo'n secadoos en hem dan middels allerlei truken ombouwen, maar ook dan blijven de mogelijkheden zwaar beperkt als je het gaat vergelijken met een hobbydoos als de Dreambox. Net vanwege dat internet en de gemakkelijkere methodes om zaken werkend te krijgen.

Daarnaast kost zo'n Oslink die je dan nodig hebt ook een paar centen en dan ben je toch al weer stukken duurder uit voor een ontvanger die toch echt minder blijft, hoe je het ook bekijkt.

Vandaar het afraden van die ontvanger. Als hobbydoos een paar jaar geleden was hij wel aanvaardbaar, alhoewel ik er persoonlijk vanwege de kosten ook al iets tegen gehad, gezien de betere Nokia 9600 en de Humax bijv.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan