Schotelverbod Utrecht (Mitros)

J

JoostA

Voor de liefhebbers, ik zie zojuist op rechtspraak.nl onder LJN BB8981 een uitspraak van de kantonrechter te Utrecht staan.

Samengevat:

Woningcorporatie "Mitros" delft in de procedure het onderspit. De kantonrechter kan zich er nog wel in vinden dat Mitros het "schotelbeleid" wil verscherpen, maar Mitros zal er nooit aan kunnen ontkomen iedere zaak individueel op zijn merites te beoordelen, mede gezien het beroep van huurster op art. 10 EVRM.

Geweldig, het is toch een goede zaak dat het dus niet zomaar even verboden kan worden.

Schotelverbieden kan nooit, maar ze kunnen wel verbieden aan huis of balkon vast te maken, dus als je een schotel hebt kijk of hij netjes los staat van je huis cq balkon als een woningbouw moeilijk doet, de meeste zijn er gelukkig al van teruggekomen..en iedere zaak moet apart naar de rechter en dat kost veel geld voor een woningbouw.

Wil wel iedereen oproepen de boel netjes te houden want je ziet soms schotels hangen????????

Nou zo geweldig is de uitspraak niet de gedaagde spreekt alleen Berbers en via internet kijken vond de rechter ook niet zo'n goede zaak.

De schotel staat nergens aan het huis vast staat in de tuin zit nergens een gaatje geboord om de kabel naar binnen te krijgen toch vind de rechter dat omdat een schotel ontsierend is dat de woningstichting Mitros een schotel mag verbieden.

Schotel verbieden kan dus wel je tekent de voorwaarden.

Dus een Nederlander die kan lezen en schrijven mag geen schotel neerzetten.:stupid:

Zoals ik je verhaal lees, mag de wbv dus verbieden.

Maar het hogere Europese recht garandeert dat je mag ontvangen wat je wil ontvangen.

Een verbod tot het plaatsten van een schotel, verplicht in dat geval de wbv tot het aanbieden van een passend signaal (= dat wat je wil ontvangen en niet per se dat wat de kabelmaatschppij aanbied).

Dezelfde rechter accepteert internet niet als alternatief.

Aangezien het bij deze groep van de bevolking vaker gaat om de minder bedeelden, zal het lastig worden zoiets uit te vechten tot de hoogste macht.

Want dat kost bergen geld, en bergen tijd en beiden zullen bij die bevolkingsgroep niet in ruime mate aanwezig zijn.

Dus weer een kwestie van recht hebben, maar niet krijgen.

Inderdaad, voor mij als rasechte Nederlander maakt deze uitspraak het allemaal niks beter.

Want tegen mij zou de rechter roepen dat ik maar een digitenne abootje moet nemen .

Nou zo geweldig is de uitspraak niet de gedaagde spreekt alleen Berbers en via internet kijken vond de rechter ook niet zo'n goede zaak.De schotel staat nergens aan het huis vast staat in de tuin zit nergens een gaatje geboord om de kabel naar binnen te krijgen toch vind de rechter dat omdat een schotel ontsierend is dat de woningstichting Mitros een schotel mag verbieden.

Schotel verbieden kan dus wel je tekent de voorwaarden.

Dus een Nederlander die kan lezen en schrijven mag geen schotel neerzetten.:stupid:
Inderdaad,er is wat af te dingen op het vonnis. Ik heb zojuist even bij de "vrienden van hiernaast" gekeken en inmiddels ontdekt om wie het gaat. Als je dan de foto's ziet van de situatie in kwestie, kun je moeilijk anders constateren dan dat de rechter daar blijkbaar geen benul van had bij het doen van de uitspraak (schotel staat op tegelvoet, voor de kabel zijn geen gaten geboord).

Zo'n situatie geeft m.i. een verhuurder niet het recht een verbod op te leggen. Of gaat Mitros zover dat je je wasrekje ook al niet meer buiten mag zetten.

Ik vrees dat het onvermijdelijk is dat iemand genoodzaakt wordt tot het Europese hof in Straatsburg te procederen. Een kostbare zaak !

Overigens: zou de advocaat in kwestie even artikel 10 EVRM hebben op gezocht ? En misschien nog even wat (eenvoudig on-line doorzoekbare) jurisprudentie hebben geraadpleegd ?

Inderdaad het gaat om een Multytenne van 45 cm die los staat.

Even op de site het LJ nummer invullen BB8981 en het vonnis lezen daar wordt je niet blij van.

http://rechtspraak.nl/default.htm

Ze zetten het in de voorwaarden en teken je die zit je er aan vast teken je niet ben ik bang dat je van die stichting Mitros geen woning krijgt.

De tekst was misleidend er stond:

Woningcorporatie "Mitros" delft in de procedure het onderspit.
Waaruit men dan zou mogen concluderen dat ze dus verloren hebben. Er stond niet bij dat degene waar de rechtszaak tegen aangespannen was, de schotel toch moest verwijderen, dat is in feite in contradictie jegens bovengenoemde quote.

Ik had het vonnis niet gelezen en ging er dan ook van uit dat de uitspraak passend zou zijn aan dit "onderspit". Dat blijkt dus niet het geval.

En als het dan inderdaad ook nog eens om een schotel op een tegelvoet gaat vindt ik het al helemaal een kwalijke zaak.:sad:

Men zou inderdaad eens geluk moeten hebben dat ze iemand gaan aanpakken met het geld en de wil om dit uit te vechten tot Straatsburg.

Aart je hebt gelijk in veel opzichten maar ik doelde meer op de schotels die gewoon neergekwakt worden als je begrijpt wat ik bedoel. Gelukkig is Brussel er fel op als men schotels wil verbieden, er is mij toen daar verzekerd dat ze zich altijd zullen verzetten, maarja dat zullen we maar af moeten wachten,ik zeg altijd maar zo zal wel weer zo'n stropdasfiguur achter de pc zijn die weer een snoepreisje en gratis abo heeft gekregen van zijn kabelboer om maar zoveel mogelijk schotelbezitters dwars te zitten....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan