Schotelverbod.....

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
70
Volgende week is er een gesprek met de euro top in Brussel..Over het satelliet gebeuren in europa..

Er wordt gepraat over vrije handel van abo in europa.
Ook wordt het huidige gepest van diverse verhuurders besproken deze zullen denk ik op de vingers worden getikt.
Via de gemeentes....deze zullen aangesproken worden door Brussel..

Hebben jullie nog items kom er nu mee voor donderdag, dan kunnen ze die tersprake brengen....

Ga ze maar wijzen op het verdrag van Rome en het recht op ontvangst van vrije signalen.
Als ik naar Al Jazeera wens te kijken en dat signaal is hier te ontvangen, dan moet me dit mogelijk gemaakt worden.

Kabel is geen volwaardig alternatief, in mijn optiek zou een schotelverbod verboden moeten worden.
Wil men ergens liever geen schotel, dan lijkt me dat gemeentes en bouwverenigingen verplicht moeten worden om zelf mee te denken over alternatieve plaatsing c.q. hulp daaraan te bieden (bijv. bevestiging achter tegen een schuurtje of tegen de schoorsteen hetgeen de nodige woningcorporaties ook niet graag zien).
Als ze het dan zelf bevestigen weten ze ook dat het goed gedaan is. Verder zijn er nog alternatieven te bedenken met gekleurde schotels etc.

Een schotelverbod zou in deze tijd gewoon uit den boze moeten zijn.

Al dit soort zaken wordt mee genomen, ook willen we proberen voor elkaar te krijgen dat je op europees niveau, een abo kan krijgen op de providers die jij wilt dit zal een strijd worden...

Ook nemen we deventer mee en de andere steden die moeilijk doen....

Echt niet!

Hier in ons dorp nog niks gehoord van wat het verwijderen betreft van de schotel aan de muur.

Maar ik ben ook niet zo bang dat hierop een verbod komt.

Waarom niet?

Zolang er nog Turken en Marokanen en al dat andere import hier in Nederland wonen (heb er verder niks tegen) zullen hier die schoteltjes heus wel tegen de muur blijven hangen.

Ik moet er niet aan denken dat Essent bij ons het pakket uitbreidt met een aantal van die "Turkse en Marokaanse" zenders zodat ons maandtarief weer omhoog gaat, want daar zit ik niet echt op te wachten.

Laat die dingen nou maar gewoon hangen ;)

@Freggel1 lees nou eens goed waar het over gaat....

Schotelverbod is illegaal
In een aantal landelijke dagbladen zijn er de afgelopen week artikelen gepubliceerd met koppen als; ?Verhuurders willen verbod op schotels ?en ?De schotelantenne heeft langste tijd gehad?. Dit is althans de wens van enkele woningbouwcorporaties omdat volgens deze corporaties de satellietschotel het straatbeeld ontsiert en kabel een prima alternatief zou zijn.

Deze wens van de woningbouwcorporaties is niet nieuw. Ook in het verleden is meerdere malen geprobeerd om een verbod op schotels te leggen door gemeenten en woningbouwcorporaties. Dit is altijd zonder succes geweest. Simpelweg omdat iedereen de vrijheid heeft om te kijken en luisteren naar datgene wat hij of zij wenst.

De EU zegt over schotelantennes onder meer: ?Ingevolge de beginselen van het vrije goederenverkeer (artikel 28-30 van het Verdrag) en van het vrije dienstenverkeer (artikel 49. e.v. van het Verdrag, zoals ge?nterpreteerd in het licht van artikel 10 van het Europees Verdrag van de rechten van de mens) moet in het algemeen iedereen die dit wenst, de mogelijkheid hebben een schotelantenne te gebruiken.?

Het opleggen van een schotelverbod is zowel in Nederland als in alle andere EU landen, ?illegaal?. Een schotelverbod is dan ook altijd met succes aan te vechten.

gr,

The Wizzard

Originally posted by pikkie
@Freggel1 lees nou eens goed waar het over gaat....

Er is lang een gesprek over het verbieden van het hangen van schotels, althans ik dacht dat jij daar op doelde Pikkie?

Ik zal het dan misschien wel verkeerd begrepen hebben dan maar ik dacht toch echt dat het hier over ging?

Hetzelfde als toen men de antennes van het dak wilde hebben?

Sorry dat ik het toch verkeerd begrepen heb dan, ik bemoei er mezelf al niet meer mee hoor!

Want als het zo door gaat dan moet de mijne ook van de muur..,

He schotel-eigenaren,

Als je een front vormt tegen het weghalen van schotels,dus als ze je sommeren de schotel weg te halen in een bepaalde gemeente dat iedereen in die gemeente zich samenpakt en de gemeente of woning cooperatie daarover aanklaagt.
zoals het beschreven staat volgens de wet.
Denk dat ze dan toch eens gaan nadenken wat ze aan het doen zijn,en als dat in elke gemeente gebeurd zullen we er ook geen last meer van hebben dat ze weg moeten.
mits dat je geen schotelpark hebt aangelegt.
Samenspannen in zoiets kost voor ieder die dan meedoet niet veel en levert toch veel op,nl het behouden van je schotel.
Kabel ed is GEEN alternatief. bij lange niet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan