screenshot

R

rizzla

hoi heeft iemand een idee hoe ik een screenshot van mijn bureaublad kan maken.

greetz rizzla

Alt-print screen, en vervolgens plakken in bijvoorbeeld word.

Alt-print scrn doe ik zelf ook altijd in voorkomende gevallen.
Want dat maak je dus alleen van het actieve venster een kopie naar je klladblok.

Maar de vraag was een screenshot ven het hele buroblad, en dat doe je met print scrn metzonder alt.

Daarna kun je inderdaad een nieuwe bitmap afbeelding maken, en die met paint openen, ofwel rechtsklikken en dan bewerken.
Dan in het menu bewerken en plakken klikken.
Je hebt dat een 1 op 1 afbeelding van je buroblad gemaakt.
Dat neemt wel wat ruimte in beslag.
Als je dat graag wil kiun je m dan opslaan als een *.jpg, waardoor ie veel minder ruimte in beslag neemt.
Maar probeer het eeerst eens allebei.
Dan zie je gelijk dat je met een *.jpg toch heel wat overboord gooit, en dat uit zich in de beeldkwaliteit.

Kan ook met Paint shop pro of met Snagit.

Maar die moet je dan weer eerst effe installeren enkeytje voor zoeken maar dat is geen probleem lijkt me.

Heel leuk: Maak een screenshot als er nog geen applicatie gestart is, met de hele meuk aan icoontjes. Maak ergens een nieuw mapje aan, en gooi daar de icoontjes in. Plaats nu de screenshot als background, waar de icoontjes nog op afgebeeld staan.

Wacht tot iemand anders de computer wil gebruiken en hijk hoe hij/zij zich helemaal suf klikt op je background! :biggrin::biggrin::biggrin:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan