sd ontvanger op de astra 3

L

larsjeee

Pas geleden heb ik een shotel gekocht (63 CM) met enkele lnb op de astra 1
hierbij heb ik een dreambox 500 S gekocht (tweedehands)

alles is afgesteld en krijg de meeste canaal digitaal zenders door als mede een aantal fta en betaal zenders..

ik wil nu echter een duo lnb aanschaffen zodat ik ook de astra 3 kan ontvangen...
omdat een aantal extra zenders (sport en film en extra discovery ect) op de astra 3 zitten nu..

maar nu is mijn vraag heeft dat wel nut? heb je persee een hd ontvanger nodig, of zijn er toch nog zenders op de astra 3 die gewoon in sd uitzenden?

Er zijn natuurlijk op de astra 3 (23,5? Oost) ook SD-zenders. Echter indien je Nederlandse zenders bedoelt wordt de spoeling dun. De regionale TV zenders zitten op Astra radiozenders en nog een paar andere. Beste is een HD ontvanger aanschaffen, maar dan moet je wel een HD (Ready) TV hebben.

Dat laatste dat hij een HD ready TV MOET hebben is onzin op iedere ontvanger zit een scart aansluiting en daar werkt iedere normale TV op

HD TV is nodig om het uiterste uit de kan te halen.

HD TV moet je zien in relatie tot een HD ontvanger

Tv is geen probleem, die is full hd (led) maar ik denk inderdaad dat het weinig nut heeft om de astra 3 erbij te pakken zonder hd ontvanger...

maar die dubbele lnb heb ik toch straks nodig als ik een hd ontvanger aanschaf,
dus ik ga maar eens op zoek naar een 500HD denk ik :-p

goed nadenken wat je aanschaft je praat gauw over een honderdje of 4.

Er zijn ook andere fantastische droomdozen

Mijn Droomdoos is nu in de keuken een rijsttafel te bereiden.
Wel niet full HD, maar ik ben er zeer tevreden mee :)

ja die HD ontvangers zijn een stuk duurder heb ik gemerkt ja...

maar heb ook al ondekt dat je met de 500s ook hd kunt kijken (via netwerk ,web interface)

heb toenstraks ff de shotel gedraaid naar hotbird 13' (was eigenlijk de bedoeling om de astra 3 te pakken, maar wilde ook ff kijken wat op de hotbird was)

behalve een aantal erotiek zenders een hele hoop arabische, turkse en poolse zenders dus dat wordt het ook niet echt (duo lnb astra+hotbird)

astra 3 moet ik morgen ff uitproberen, want het was al donker dus dan schiet het afstellen niet echt op :-P

afstellen doe ik trouwens met een iphone4 met sat software erop, gaat super snel en eenvoudig...

Maar ik wacht nog ff met een hd ontvanger, die kan ik immers nog altijd aanschaffen,
ik wil in plaats daarvoor een motor gaan plaatsen om de shotel automatisch te laten draaien.. aleen 1 vraagje:

hoe sluit je zo;n motor aan? ik heb begrepen dat hij zijn voeding via de ontvanger krijgt, kan de dreambox 500s dit aansturen?

maar dan heeft die motor dus ook een f connector aansluiting, en hoe gaan de kabels dan, van de ontvanger naar de motor en van de motor naar de lnb ofwat?

Op de Motor zitten 2 aansluitingen

1 gaat naar je ontvanger
en de andere naar je LNB

Alleen het afstellen vergt enige handigheid. Maar hier op dit topic krijg je alle hulp die je maar kunt wensen

En ja de 500s is geschikt voor het sturen van de Motor

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan