searchweb

K

kip

weet iemand hoe ik die website weg krijg als startpagina hij stelt zich zelf de hele tijd zelf als sttartpagina , heb spybot en adware geprobeerd maar ik krijg hem maar niet weg
bvd kip

Via software eens proberen te uninstallen. Hopelijk heb je spybot's nieuwere versie (1.3) want die ziet hem wel, en adaware en beiden geupdate.

Searchweb is een hele hardnekkige. Waarschijnlijk zul je zelfs hijackthis.exe nodig hebben om hem weg te krijgen omdat ie zich ook in de registry nestelt en als je hem er zo uithaalt heb je kans dat ie zich er automatisch weer terug in installeert.

Dus probeer een combinatie van bovenstaande eens met hijackthis.
Let wel op met Hijackthis, deze geeft veel informatie, is geen zoekprogramma zoals adaware en spybot en je kunt er dus ook dingen in weghalen die niet weggehaald moeten worden.

En als dit niet lukt kun je de nieuwe CWShredder 2.0 uitproberen.

InterMute heeft het programma CWShredder overgenomen en gelijk een nieuwe versie uitgebracht die 2.0 als versienummer heeft meegekregen. CWShredder is een tool waarmee de spyware CoolWebSearch totaal verwijderd kan worden. Deze spyware is ook bekend onder andere namen zoals CoolWwwSearch, YouFindAll en White-Pages.ws.

http://cwshredder.net/bin/CWSInstall.exe

Dat is correct, normaliter check ik ook altijd eerst met cwshredder en met hijackthis.

Ben overigens benieuwd of ze ook nog met nieuwe dingen komen binnenkort.
Momenteel waart weer een ander zeer hardnekkig ding in de rondte. Synchroad is het genaamd, samen met een service waarvan ik de naam kwijt ben, iets van winnogwat of nogwatwin, weet het niet meer precies.
Indien je deze service stopt start ie ook automatisch weer.
Synchroad en dat winding zijn vanuit het configuratiescherm wel te verwijderen alhoewel je wel moet opletten dat je daarna ook deze dingen uit de registry haalt bij run en/of runonce anders heb je het na een reboot weer plakken.

Bij een kennis had ik de synchroad gestopt, daarna synchroad uit de mijn documenten directory gehaald.
Bij het afsluiten heeft het ding de hele mijn documenten directory leeggekiept dus kijk er mee uit.

thx ik zal het deze dagen proberen nu laat de internet verbinding in de steek

sinds kort kan je search van (when you en clocksync enz) makkelijk verwijderen via de software uninstal in je configuratiescherm.

Klopt, maar controleer daarna toch maar eens bijv. de "runonce" setting in je registry.
Want daar vond ik toch weer een setting die na de reboot de zooi weer geinstalleerd zou hebben.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan