seca2 op nokia9500

L

ludi

Hallo

Kan men al seca2 kijken op een nokia9500 of deze ontvangen niet meer bruikbaar
Vriend wil een abo aanvragen maar hij moet wel zeker zijn dat het werkt op zij nokia 9500

groeten Ludi

Hij kan beter een irdeto2 abbo nemen, en de orginele software er weer op zetten..

Gr Fred.

Yep, bij mijn weten werkt een originele Seca2 kaart niet in de 9500. In dat geval zou je inderdaad een irdeto/2 abo moeten nemen of anders een 9600 zien aan te schaffen voorzien van een Aston Cam, dan lukt het wel.
Helaas alleen tweedehands te krijgen. Dus dan kun je ook voor een Ucas ontvanger kiezen.

Neem alsjeblieft geen 9800 want dat is wel zo'n retetraag flut apparaat, dat wil je de hond nog niet geven.:biggrin:

Volgens de berichten zou de orginele Italiaanse s2 kaart in een aangepaste Nokia kunnen werken, een Nederlandse kaart werkt bij mijn weten (nog) niet. Om dit aan het werken te ktijgen moet er wel hardwarematig geknutseld worden aan de cam van de nokia.
Zoek eens op de trefwoorden nokia wanissa samantha.

Grtz

Ja met wat hardwarematige ombouw zou het waarschijnlijk wel kunnen, de vraag is of je dat wilt, maar het is een optie inderdaad.

de italiaanse s2 kaart draait inderdaad in de 92/95-dbox
alleen de nl nog niet nog geen sbr file voor prov.xxxa
maar daar wordt aangewerkt
vereist wel wat ombouw werk zowel aan cam als mainboard

gr metropar

Wat moet er aan het mainboard veranderd worden dan?
Met wat meer gegevens wil ik daar wel eens induiken!

johan59

je moet de clock frekw. van de kaart lezer
kunnen schakelen tussen 6 en 3,57 mhz

gr metropar

Hallo metropar,heb je misschien een schema of zo waar ik mee verder kan? Bij Wanissa vind ik hier namelijk niets over,of kijk ik niet goed?

gr, johan59

De 3.5MHz / 6MHz schakeling lijkt mij overbodig! De 6 MHz clock is standaard aanwezig en gebruikt wordt voor de smartcards.
De 3.5MHz is volgens mij voor sommige funcards en niet voor de s2 kaart.

Zelf heb ik de wanissa aanpassing van de cam gedaan en kon toen (met de juiste software) met een s1 kaart en een xfiles kaart werken. Heb het nu zelfs ZONDER kaart draaien (irdeto/beta/via/..).

De enige reden waarom seca2 kaart niet zou werken (nog niet geprobeerd) is dat de juiste id's niet in de files staan (de files komen uit italie en er staan vooral italiaanse id's in).
Even een mailtje naar de makers van wanissa???

Marcel

probeer maar eens een seca kaart te lezen op
6mhz zul je gauw genoeg weten waar de
3,57 mhz voor nodig is
draai al meer dan 3/4 jaar zonder kaart

gr metropar

waarom werkt(e) een s1 kaart dan wel in mijn 9500 zonder clock aanpassing????

waarom moest ik clock aanpassing doen om
ORGINEELE seca1 kaart te laten draaien?
simpel omdat die op 3,57 mhz draait
zijn er genoeg hier op board die kunnen bevestigen
dat seca kaart alleen op 3,57 mhz goed uit te lezen
was (iS)
wordt ook door de italianen gezegd dat die aanpassing
noodzakelijk is voor seca
als het zo simpel was als jij zegt draaide al de nokia s al op seca

gr metropar

zal dan wel nodig zijn?? is niet zo'n grote anpassing, maar 1 draadje op het moederbord zelf en een paar in de cam

Zie trouwens net dat dvbk91b8 vandaag uitgekomen is!!

Fixato il riconoscimento degli id seca, lista degli upgrade key, nuovo epg, nuovo DVBMEM, nuovo installer

Fixed the acknowledgment of the id seca, list of the upgrade key, new epg, new DVBMEM, new installer

De 3.5MHz is volgens mij voor sommige funcards en niet voor de s2 kaart.
Marcel
probeer maar eens een seca 2 kaart uit telezen op 6mhz dat lukt dus niet.
daarom werkt seca 2 alleen op 3.5mhz .
ibby

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan