Sent PM box..

MAS3

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
25
Punten
48
Zoals Jack al opmerkte, verzonden PM's worden niet meer opgeslagen.
Ik heb het even nagekeken, en de laatste PM die in die box staat, is van 2005.
Verder heb ik even gekeken of je daar iets aan kunt instellen in je profiel, maar ik kan daar specifiek niets over vinden (wel over andere PM zaken dus).
Dat vind ik heel vervelend, want ik ben gewend dat dat gewoon opgeslagen word tot ik zelf bepaal of dat weg kan of niet.
Dus kan men hier eens controleren of er iets fout staat, en als dit bewust is ingesteld, dan vraag ik me af waarom.

Als je een pm verstuurd kun je onderaan het bericht
"'Bewaar een kopie van dit bericht in je Verzonden Berichten map.'' aanvinken.
Dan wordt het wel bewaard.
Volgens mij heeft BT dit zo ingesteld om server ruimte te besparen.

Klopt dat was een van de redenen, op Fun is dat overigens hetzelfde.
Een van de redenen was dat het minder verbruikte in de database.
De tweede reden was dat de meeste mensen geen gebruik van deze optie maakten en dus wel steeds dat vinkje moeten weghalen.
De derde reden was dat er mensen opeens vaker hun pmbox vol hadden zitten en deze dan toch niet leeg was terwijl ze de inbox leeg hadden gemaakt. Die moest men dus apart vertellen dat er ook een "send items" box was.
Daarna was er nog het argument dat er altijd eens iets kan crashen, door op deze manier te werken push je de gebruiker wat meer om per email te werken en pm echt alleen voor kleine korte notities aan elkaar te gebruiken waarvoor pm ook bedoeld is. En is er minder kans op gezeur als het eens echt mis gaat met de database.
Als laatste is het verstandiger om belangrijke zaken niet per pm te communiceren maar per email (waar je ook een verzonden items deel hebt), voor diverse redenen, waaronder mogelijkheid van crashen, hacken etc.

Het staat er wel nog altijd bij, voor de mensen die er wel gebruik van kunnen maken, maar die moeten dan even handmatig het vinkje aanzetten zoals Hangslot aangeeft.

Mocht -dit- onderdeel echter niet werken, dan is dat inderdaad iets waar naar gekeken zou moeten worden, maar dat kan Mas3 dan nog bevestigen eventueel.

Nee hoor.
Het werkt zoals hangslot beschreef.
Ik kan me daar alleen geen mededelingen van herinneren (op beide boards) en wist daarom niet dat je er nu voor moest kiezen, terwijl dat eerder dus anders was.
Ik vind het namelijk niet meer dan normaal om bij te houden wat je aan iemand vertelt, mailt of pm't zodat je later nog eens terug kunt kijken.

Nja, hij staat er wel hoor, Duckboard informatie onder gebruikersinfo (februari 2008):
http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=28149

Bij Fun weet ik niet meer zeker of ik daar een melding over geschreven had, zou ik moeten opzoeken. Dus van "nu" is geen sprake, dat is al een aantal maanden zo, bij Fun zelfs nog langer dan bij Duck.

Ik kan me het argument van "bijhouden wat je vertelt hebt" echter wel voorstellen maar de mogelijkheid is er nog.
Indien er meer mensen zijn die er interesse in hebben kan er een poll opgezet worden, als er inmiddels meer mensen het liever weer aan hebben staan, dan zetten we het gewoon weer aan, geen probleem.

Dat staat er dus al 2 jaar en 3 maand op, niet 3 maand zoals elders vermeld.
Dat ik dat niet meegekregen heb betekent natuurlijk niet dat er niets over gezegd is, alleen dat ik dat gemist heb.
Hier op duck lees ik lang niet alles.
Op fun wel.
Ik ben zelf niet zo'n pmmer, en de meeste pmmetjes zijn antwoorden op ontvangen pm's.
Vandaar dat het me hier nu pas was opgevallen.
Ik zag al (zoals al vermeld) dat de laatste verzonden PM die er nog instaat van 2005 is.

Op zich mis ik het wel,, want vaak vergeet ik nu om het aan te vinken,, maar aan de andere kant gebruik ik de PM ook niet zo vaak,, alleen als ik iets persoonlijks moet doorgeven aan iemand wat niet op het forum kan.

Nou ik heb een andere oplossing gevonden die nog gemakkelijker is. Viel me toevallig vannacht in toen ik een andere hack installeerde, dat dit met de pm optie wellicht ook kon en inderdaad, het kan.:)

Vanaf dit moment kun je zelf in je opties aangeven of je het standaard aan of uit wilt hebben, dus Mas3 en Jack, ga jullie gang. Standaard staat het op "Off", maar jullie kunnen het dan op On zetten en dan saven en klaar.

@Mas3: Inderdaad was het al 2 jaar en 3 maanden, dus nog veel langer zelfs dan ik dacht, ongelooflijk hoe de tijd vliegt he.:biggrin:

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan