servicecard met MasteraII

M

Maascomp

wie kan mij nou eens haarfijn uitleggen hoe dat Servicecard nou werkt??
Ik ben al heel de avond bezig maar kom geen steek verder.
Op welke Phoenix mode moet mijn Mastera staan 3,5 of 6 Mhz?
Ik ben bezig met Servicecard 1.4 en wordt er DooDziek van.
Funcard 5 is al gewist, maar geeft met Masterburner2.3 iedere keer "?nbekende AVR" negeren Ja/nee.
ik weet het niet meer.........wat doe ik nou fout????

Je hebt een lege fun 5 kaart. dit is nodig omdat kanalenlijst 512 kb is.
Je start bv Chipcat op. En prog de card met de file "funcard.hex"
in de flash (at90....)

Dan start je het programma service card
zet je Card prog in phoenix mode 3.5 mhz (werkt alleen in 3.5 mode)
kies de goede compoort en druk op connect
kies de Optie files --> eeprom
Kies bij files, Setting : je kanalen lijst
Kies bij EEprom Setting : eeprom-card.bin
Druk dan op Go (1xdrukken)
druk dan op write
kies dan de file eeprom-card.bin

klaar

in de pioneer:
kies je lees kaart
dan kanalen lijst
hij laad deze in
in 2 minuten zit je kanalenlijst in je pio
that is all

have fun

Spirit_rules

bestaat er ook een engelse of nederlandse Servicecard uitvoering?
Ik krijg iedere keer "brak karty" en dat zegt me niet zoveel.
De kaart is abs. goed

http://www.s4a.com/ubbthreads/download.php?Number=470300

Kijk daar heb je nou Satvrienden voor.
Heel erg bedankt, ik ben al een heel stuk verder.
groeten John

toch nog een vraagje.
bij Optie files --> eeprom kan ik aleen ipv. mijn kanalenlijst te openen er aleen maar "?pslaan als" invoeren.
ook bij de Eeprom.
ik neem aan dat ik hier iets moet inlezen ipv. opslaan
Waar haal ik die Eeprom-card.bin vandaan
Hen jij toevallig niet een goeie kanalenlijst voor me?
In mijn Pioneer Dbrs110INL vindt ik bij kanalen zoeken geen Nederlandse zenders????????
John
Maascomp@zonnet.nl

@Maascomp, ik volg nou al een eindje jou vragen, eerst de voeding dood bij een philips en nou ben je bezig met een pioneer...

Ik vindt het fantastisch dat je zo bezig bent met je hobby, maar volgens dat ik begrepen heb had je jou pioneer voorzien van een nieuwe patch.

Nou is mijn vraag dus aan jou heb je er geen kanalenlijst in gezet omdat je naar nederlandse kanalen aan het zoeken bent???

Of snap ik hem nou ff niet?

schijnbaar kan je bij deze ontvanger dus de Dbsr110I wel een nieuwe Firmware erin zetten, maar geen Kanalenlijst.
Wat dus wel gaat bij een Dbsr100NL.
Dus heb ik de firmware van Spirit V3.1 erin gezet, en daarna gewoon kanalen laten zoeken met een Org. Seca2 kaart erin.
Dan vindt hij dus wel Taq ed. maar geen Nederlandse kanalen
en daar begrijp ik dus geen pepernoot van.
Dus probeer ik met Servicecard er een nieuwe kanalenlijst in te zetten maar dat wil tot nu toe dus niet.
Voorzover dat je denkt dat ik een idioot ben, kan ik je vertellen dat ik met Philips dozen zeer goed uit de voeten kan maar ook daar gaat wel eens iets mis maar dat is hobby toch.

Ik heb in tussen ook nog wat verder gelezen @maascomp, wat betreft de kanalenlijst in je pioneer heb je inderdaad gelijk, het gaat wel maar daarvoor heb je een J-Tag nodig, maar daar heb ik helaas geen kaas van gegeten... maar ik ben nooit te oud om ook dat te leren!

Als ik je verder kon helpen dan deed ik het graag, want er is uitleg zat te vinden over hoe je het moet doen, en ik weet zeker als we er een avondje voor gaan zitten dan krijgen we die kanalen er heus wel in, maar ik ben bang dat ik een beetje te ver van jou af woon, anders had ik jou graag eens geholpen!

En wat betreft de "philipsdozen" veel verder ben ik ook nog niet gekomen, maar ik kan hem wel goed de baas, hij heeft bij mij geen lijntje nodig, hij komt mooi als ik hem roep:biggrin::biggrin::biggrin:

Tegenwoordig zijn er 3 manieren om een kanalenlijst erin te zetten voor de Pio 15xx. nl: J-tag, servicecard (fun5) en Mediasat-editor (RS-232).
De servicecard werkt in alle Pioneers (mits deze funktie ingebouwd is).
bij Optie files --> eeprom kan ik aleen ipv. mijn kanalenlijst te openen er aleen maar "?pslaan als" invoeren.
ook bij de Eeprom.
ik neem aan dat ik hier iets moet inlezen ipv. opslaan

Dit moet zijn inlezen

Ik heb geen problemen met het inlezen, maar het duurt wel een half uur voordat alle kanalen ingelezen zijn.

En kom anders een keer naar de chat toe, dan wil ik je wel een keer helpen.

Spirit

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan