SG2100 Rotor draait niet

Y

yoko

Hi All,

Ik heb een Xtreme PVR en een SG2100 motor. Ik kom er niet helemaal uit met de installatie. Ik wilde eerst de motor testen of het draait. Hem hem dus aangesloten op de Xtreme. Als ik naar de motor kijk is het lampje groen. Maar als ik op de manual button druk gebeurd er niets en het lampje brand Oranje.

Doe ik iets fout?
En wiek kan mij vertellen hoe ik het moet installeren op Xtreme en de SG2100 zelf

Wie kan mij helpen????

Vast dank voor de moeite

Yoko

Hallo Yoko,

Ik heb mogelijk hetzelfde probleem. Ik heb alles aangesloten en ontvang de hotbird. De motor zelf draait wel (via de knop op de motor), maar via de Xtreme instelling gebeurd er niets als ik van satelliet wijzig.

Ik heb de handel 2e hands gekocht, maar de verkoper geeft al even niet thuis :-(. Volgens de mondelinge info moest ik alles op Diseqc zetten, maar ja.... Op het net en bij Moteck is nauwelijks iets te vinden.

Ik zoek ook verder op het net, maar wellicht kunnen we elkaar helpen als we wat ontdekken of via andere kanalen mee krijgen.

Groeten
GF

De motor draait met usals, je bent in het bezit gekomen van een ontvanger met usals die zelf zijn positie kan uit rekenen.
Wel moet je in het menu van de Extreme je geografische positie ingeven en dan zoekt hij het verder zelf uit.
Je kunt je positie opzoeken op deze site
http://www.heavens-above.com/countries.aspx
Maar misschien heb je een tomtom of zoiets dan weet je het ook.
Uiteraard kun je ook disq 1.2 gebruiken maar dan moet je elke sateliet opzoeken en opslaan in het menu van de ontvanger.
Ook moet je dan in het motor menu van de ontvanger aangeven op elke sateliet wat je gebruikt.

Soms voel ik mee een beetje blond. Ik heb/had de USALS ingevuld, maar er gebeurd nog niet veel als ik wissel.

Onder het menu; <antenna setup> heb ik nu het volgende staan
-Satellite: Astra1
- Trnasponder: 10832H 22000
- LNB power: on
- LNB Type: U-LNB 1
- 22KhZ: Auto
- Switch type: Usals
- Option: Motor setup
- 0v/12v: 12V

Als ik go to position kies bij de option gebeurd er niets. Ga ik dan terug naar mijn instellingen van de hotbird (bij my nummer 10) dan heb ik daar volledige sterkte (76) en kwaliteit (75%).

Iets verkeerd of andere suggesties?

Mijn welgemeende excuses voor mijn onwetendheid :)

Thx

Ja, gebruik vanuit de ontvanger eens de Goto 0 optie, dan moet de motor wel naar het 0 punt gaan (sirius waarschijnlijk) als het kan, zet dan ook en zender op de sirius op.
Daarna kun je dan de recalculate funktie eens proberen.
Als dat gebeurt is, zet dan gewoon bijv. eens een NL zender op, als het goed is moet de motor dan automatisch gaan draaien.
Anders staat er misschien nog iets anders verkeerd, op het eerste oog voor zover ik zie niet, maarja, het is lang geleden dat ik met zo'n ontvanger gewerkt heb.
Doch anderen alhier kunnen daar zeker verder mee van dienst zijn.

Thx all. Langzamerhand denk ik dat ik het begin te snappen. Ik heb wat satellieten geprobeerd en op sommige pakt hij wel signaal, dus ik denk dat de motor wel reageerd. Wellicht heb ik de elevatie ergens nog niet goed staan, maar daarvoor moet ik weer effies het dak op. Nu ben ik toch al kippig, dus in het donker het dak op...nee dat laat ik over aan Sinterklaas.
Morgen dan nog maar weer verder testen. Allen dank voor het meedenken en de suggesties!
Mooie site trouwens nollie!

Snap ik het goed als de elevatie voor een sateliet (bijvoorbeeld asiasat4) op -32 staat dit betekend dat de satelliet onder de horizon staat en dus niet te ontvangen is?

Hebben jullie een goed satelliet voor aziatische kanalen?

Thx once again

GF

Wat bedoel je met Aziatische kanalen kun je een specifiek land noemen.
Aziatische satelieten zijn hier niet te ontvangen dus het moeten kanalen zijn die hier te ontvangen zijn.
Globaal kun je stellen van 45 west tot 45 oost kun je ontvangen als je er vrij zicht op hebt de sateliet, je kunt ook wel verder komen als 45 oost maar je schotel gaat dan naar beneden kijken en wordt het moeilijker.

Zachtjes tikt de regen tegen het zolderraam......
Even wachten tot het droog wordt.

Wat ik bedoelde met de aziatische kanalen is een Satelliet die Aziatische zenders heeft (Chinees, Maleisisch, Indonesisch etc..). Ik zag measat (deze heeft Astro), maar ik weet niet of er nog meer zijn.

Waar kan ik de verf halen Nollie.... grafity op de disc... wow....

:)

Gr. GF

Inderdaad mooie site, lijkt op phpnuke, is het dat ook?
Ik zou wel die rechter kolom behoorlijk smaller maken, nu is daar zo'n groot leeg vlak, de pagina hangt dan links uit het midden te hangen en da's wel zonde want dat ziet er niet zo mooi uit.

Finally. Alles draait....... was even dom, maar met een zonnetje op het dak lukt alles veel beter.
Nu fase 2.... hoe werken de funcards.. ? heeft iemand een richting?

Thx once again.

Fase2: je kunt alles leren over funkaarten en hoe te proggen bij www.duwgati.com
Alleen de pech is dat je iets vraagt over iets wat allang niet meer werkt voor de meeste coderingen dus iets wat een jaar of drie vier geleden werkte ja dat werkt dus nu niet meer.

Dank voor de richting en nu maar verder zoeken. Het blijkt dus wel.... ben een echte newbee, maar gelukkig zijn jullie er en helpen mensen als ik vooruit. Hopen dat ik dat later ook weer kan doen.

Volgens mij leer je het meeste als je mensen ontmoet en kennis kan delen, maar dat is altijd wat lastig. Dus voorlopig maar chatten en hopen dat het goed gaat.

Groeten

GF

Werkt alles nu bij jou Yoko? Bij mij werkt het inmiddels, dus wellicht kan ik jou weer helpen?

Groeten,

GF

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan