Sharing (delen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

alex5

Ik weet het, bij sommige boards mag je het woord niet eens opschrijven, maar het is een realiteit en verdient dus gewoon als satnieuws behandeld te worden.
Voor zover ik kan beoordelen werkt het, het is moeilijk vast te stellen of het il- of legaal is, Als je bij iemand op visite bent en je kijkt mee naar een programma waar je gastheer een abbo op heeft en jij niet is dat illegaal kijken?
Ik vraag me af of het sharen ooit van de grond komt, de techniek is redelijk makkelijk en met snelle internet verbindingen eenvoudig te realiseren.
De enige manier om het theoretisch van de grond te laten komen is binnen een soort P2P struktuur, maar dan moet het georganiseerd worden, en niemand wil zijn vingers daar aan branden.
Zoals het nu gaat wordt het niets, Als iemand al een server vindt die de codes doorgeeft, dan zijn dat meestal lokkertjes en wordt er na een week gesteld; betalen voor een inlog of het is over.
De rest speelt zich af in de vrienden en kennissenkring en is dus marginaal.
Volgens mij zou dit onderwerp als theoretische discussie op een Sat hobby board moeten besproken kunnen worden.

Alex5

Er is al veel meer toegangkelijk. maar op het net vind je hier haast niets over. er ligt nl. een zwaare bom op. bij de meenste satboarden.

het zal wel een il.praktijk zijn. of men wacht er nog mee dat ze overgaan. binnenkort. ik denk heus wel dat er nadie tijd. een of ander loskomt want het is ongekend stil.

maar sharing is al verder gevorderd dan wij denken.

mvg.sath.

dubbele mosfet in de bereput.

Cardsharing is 100% een onderwerp, dat niets met de satelliet hobby te maken.
Het is heel simpel, het werkt, je kunt gratis kijken, en klaar is Kees.

Maar ik dacht,dat 1 van de weinige dingen, die iedereen hier bij Duck met elkaar eens is, dat het gaat om de HOBBY, en niet om het GRATIS KIJKEN...

Bij forums, waar wel vrijelijk over cardsharing gesproken wordt, is de ellende inmiddels niet meer te overzien.
Werd zo een forum in eerste instantie opgezet door een handvol ware hobbyisten, die druk aan het puzzelen sloegen, inmiddels wordt zo een forum nog slechts bevolkt door 2 groepen:
1e: bedelaars, op zoek naar iemand, die gratis (of goedkoop) wil sharen.
2e: criminelen, die via cardsharing grof geld willen verdienen aan hun abonnement.

Ik hoop, dat Duck ons ook in de toekomst zal vrijwaren van zulke praktijken.
Een board als Duck, dat naast technische info ook vriendschap, gezelligheid, en ook gewoon platte lol biedt, lijkt op het internet helaas een zeldzaamheid te worden.

Okee, het werkt cardsharing. Het werkt met een Dreambox, het werkt met een Humax, en ook met een Philips.
Mooi, dat weten we, we hebben het geprobeerd, het werkt, maar daarmee is de kous af: terug naar de hobby!

En het doel van de hobby is, om met een schotelantenne zo veel mogelijk kanalen te ontvangen.
Het doel van de hobby is NIET gratis naar Canal+ kijken.

Helemaal mee eens klukje. meer zeg ik er niet over.

Maar binnekort verkrijgbaar bij de melkboer. en doehetzelfhobbyisten.

mvg.sath.

De dubbele mosfet heb ik ff verstopt in de bereput.
Een dreambox is toch leuker.

Originally posted by klukje

Maar ik dacht,dat 1 van de weinige dingen, die iedereen hier bij Duck met elkaar eens is, dat het gaat om de HOBBY, en niet om het GRATIS KIJKEN...

[/B]

Wat, als je hobby gratis kijken is,
Ik vind dit soort kreten altijd een beetje hypocriet. Vanaf het begin van de encryptie technieken zijn er hobbyisten, die geprobeerd hebben deze te ontcijferen.
Daarbij werd altijd gesuggereerd, dat het niet ging om het kijken maar om de hobby.
Overigens was er ook altijd veel grootspraak. Bij de "Humax hobbyist", bleek na het invoeren van nieuwe technieken slecht 1 man (PH) genoeg kennis in huis te hebben om hele volksstammen weer gratis te laten kijken, Toen die wegens ego problemen boos werd, was de hele zaak weer een tijdje op slot.
Overigens komen images bij Dreambox ook niet eigenlijk neer op sharen?. Maar ok ik begrijp als je over iets moeilijker share technieken ingewikkeld gaat doen is het plotseling weer hobby.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan