skynet virus

P

petersat

hoi allemaal. ik ben bang dat het skynet virus nog steeds miijn pc hebt zitten . krijg nog klachten van andere mensen.
met welk programma kan ik dit het beste doen om ff na te na tekijken of dat het nog erin zit. ik gebruik het panda antivirus programma regelmatig.

alvast bedankt

Men moet niet een virusscanner regelmatig gebruiken, maar een goede up to date virusscanner altijd actief hebben (residente controle) en ook up to date houden wil men goede bescherming hebben.

Voor het NetSky virus geeft het zich removal tools, je zou hiervoor eens bij Symantec of MacAfee kunnen kijken.

De tool bij Symantec haalt hem er voor je uit: www.symantec.com/downloads. En inderdaad een goede scanner en zeer regelmatig updaten! Ik heb AVG 7.0 (= is een patch voor te vinden). Je compie als het ware 'dicht timmeren' kan op het moment absoluut geen kwaad! Kijk ook eens naar Zone Alarm Pro (ook gepatched!) en Ad-Aware 6.0 (freeware). En gebruik GEEN Internet Explorer en als je dat wel wil doen, dan altijd updaten, hoewel die updates van Microsoft altijd veel te laat komen!! Netscape, Mozilla, Opera en een aantal andere browsers zijn veel veiliger dan IE!!! Als je een goede browser hebt, blokkeer dan absoluut de pop-ups!! IE en Netscape kunnen dat, de anderen weet ik niet. Succes...

Greetzzz.

blokkeer dan absoluut de pop-ups!! IE en Netscape kunnen dat
Hmmz.. interessant... waar kan ik dat bij IE activeren? Volgens mij kan dat namelijk nog niet.

Deze informatie haalde ik net ook nog van het net:
"Een andere optie waar veel naar wordt uitgekeken is de popup-killer in Internet Explorer."

Hier werd gesproken over SP2 voor windows en dan zou dus pas die popupkiller in IE komen. Of mis ik iets?

Je hebt gelijk BT, zo'n fanatiek IE gebruiker ben ik dus, hehe!! Ik heb SP 1a en daar kan het inderdaad (nog) niet mee. Alleen op beveiligde site's kan je daarmee pop-ups aan/uit schakelen. Zit in het midden onder je bovenste taakbalk. Alweer een reden te meer om een andere browser te kiezen, lijkt mij. Ook al bekend wanneer SP2 komt?

Greetzzz.

In het midden onder mijn bovenste taakbalk? Ik zie nog niet wat je bedoeld.:)

Andere browser? Nee dank. Ik heb jaren met Netschaap gewerkt, tot heel hoge tevredenheid.
Daarna werd die veel te groot en veel te log en er kwamen wat storingen mede door de IE integratie want vroeger kiepte ik die gewoon er uit.

Opera ook geprobeerd, maar daar was ik ook niet happy mee, op bepaalde sites kon ie bepaalde dingen nog niet die met IE wel konden of ging er wat ongemakkelijker mee om, zo ws er ook wat met de integratie met download accelerator wat niet echt wilde.

Daarna nog eens een fast browser geprobeerd, inderdaad stukken sneller dan IE, maar had ook tekortkomingen.

Persoonlijk ben ik helemaal niet happy ermee dat ik IE moet gebruiken, maar ik heb totaal geen zin om relatief veel diskspace te gaan gebruiken voor een andere browser die niet of onvolledig voldoet.
Dus tja, ik blijf maar voorlopig bij IE met een aparte popupkiller (die ouwe van meaya) en dat werkt prima, geen probs hier.:)
Maar IE 5.5 was veel fijner in elk geval dan 6.0 die bemoeit zich met veel te veel zaken.

@BT:

Dat pop-up knopje verschijnt als je op de site van de grootste bank van Nederland wat centjes wil overzetten naar een ander.

Kom ik op een andere vraag: ik gebruik dus Netscape en zou het liefst IE van m'n PC af willen halen (=6.0). Is dat zonder meer mogelijk of geeft dat problemen? Ik heb dat in het verleden wel eens gedaan met IE 5.0 en dat ging goed, maar als je kijkt hoe IE 6.0 verweven zit in Windows vrees ik het eerste, hehehe!! Misschien dat jij er iets vanaf weet... Netscape is inderdaad best wel log, maar aan de andere kant een enorm stabiel programma en dat is toch wel een groot voordeel!

Greetzzz.

Nee helaas, sinds IE verweven is in het operating system, is deze niet meer er af te halen.
Bij win98se ging dat nog grotendeels, maar bij XP niet meer en als er al een truuk zou bestaan zou ik er zeker niet aan gaan beginnen want hij zit zo verweven dat er problemen kunnen ontstaan als je het gaat proberen.

Was ik al bang voor!! Nu heb ik Netscape ingesteld als standaard browser, maar krijg zo heel af en toe nog een pop-up te zien duidelijk afkomstig van IE. Weet jij misschien hoe dit komt en of dat nog ergens uit te schakelen is? Ik heb eigenlijk alles dichtgetimmerd hier, maar dit is volgens mij nog wel de zwakke schakel. Mogelijk dat SP2 de oplossing is, maar hoe lang zou het duren voor die uit is?

Greetzzz.

SP2 zou rond juli komen werd gezegd, ben benieuwd.

Wat je zou kunnen proberen is om IE eens te starten. Als het goed is vraagt hij dan iets om te controleren of hij standaard browser is, dat zou je dan moeten uitschakelen.
Met een beetje geluk is het dan over.
Er zat vroeger ook een optie ergens bij de instellingen waarbij je dit kon uitschakelen, maar ik weet niet of dat er nog altijd is en weet derhalve ook niet als het er is, waar het dan zit.

Netscape staat al ingesteld als standaard browser. Het vreemde is dat als ik IE opstart het gewoon werkt. Ik heb in het verleden deze twee ook op de PC gehad, maar dan oudere versies en daar moest je eerst IE weer als standaard browser instellen. Maar goed, laten we SP2 maar eens afwachten. Als je daar pop-ups mee kunt uitschakelen, zou het een oplossing 'kunnen' zijn. 'Kunnen', want met MS weet je dat maar nooit, hehe!!

Greetzzz.

Vergeet dan wel je xp firewall niet uit te schakelen want die gaat met SP2 er automatisch op en dat ding is een flut firewall, voordat je het weet houdt hij je duckfiles.org tegen. :biggrin:

Eigenschappen van je lan-verbinding en dan tabblad "geavanceerd", bovenaan kun je die aan en uitzetten.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan