slechte ontvangst

V

vlovlo

ben nu al een tijdje aan het kooien. als het weer iets selchter word heb ik last van blok vorming en "no acces" op de c+ zenderswat heen en weer zappen helpt dan vaak. als ik nu de sat finder bij de schotel hang heb ik 62 signaal bij de ontvanger heb ik 46 signaal (nu met ontvangst). ik heb al 2 meter kabel bij de schotel weg geknipt (water?) en ga het nu weer verder proberen.

wat mij ook opvalt: het signaal gaat qua sterkte redelijk veel heen en weer zeker als ik last heb van het "slechte weer"

de gebruikte kabel is pope h125, kan het probleem hier aan liggen (zit ongeveer 25m tussen)? en wat moet ik anders gebruiken. of is de door mij opgegeven demping reeel? de waardes zijn gemeten met een satfinder pro.

ook heb ik mij twijvels over een rijtje bomen maar dan zal ik altijd last moet hebben, wie heeft er nog tips?

ik heb net even naar de signaal sterkte meter van de ontvanger gekeken maar ook op die ferquentie staat de meter heen en weer te pendelen.

En die 25 meter is ook helemaal geen probleem.
De verschillen die je aangeeft op je satfinder zijn behoorlijk.
Maar ik weet niet op wat voor schaal dat is met zo'n satfinder want ik ken die dingen niet.
Waar je es naar kijken kunt, is of er geen knikken in je kabel zitten.
Of dat deze misschien beschadigd is.

Misschien dat je anders de hulp kunt inroepen van iemand die een satlook of een andere spectrum analyzer heeft.
Want daarmee kun je echt veel van de oorzaken van dit soort problemen vinden, je finder is daarvoor niet echt geschikt.

heb je op 10832 al eens geprobeerd kanalen te zoeken waarschijnlijk krijg je niks dan
ik heb free x tv al gemailt dat ze beter op ander kanaal kunnen gaan zitten omdat de frequentie waar ze nu op zitten niet echt ontvangbaar is ze zullen niet luisteren maar heb ze dat toch even kenbaar gemaakt wat blijk meer mensen hebben hier last van
de mevrouw die mij terug gemaild heeft zei dat ze het ging doorgeven aan de technische dienst van hun kanaal maar
ze kan het beter doorgeven aan de directie dat ze aan astra niet moeten vragen maar eisen dat ze op andere transponder willen komen die wel in heel europa via digitaal goed te ontvangen is
de satteliet waar ze nu op zitten is haast alleen analoge signalen alleen digital + spanje en free x tv plus een paar free to air kanalen zitten op die satteliet de astra 2c volgens mij moet die satteliet ook naar 28.5 graden oost gaan maar dat is dus niet zoastra hoort sterk te zijn maar deze nieuwe satteliet schijnt dat toch niet echt te zijn

@ikkrijgs2wel: het is een nokia 9500, dus aan freex heb ik weinig.....de machine staat in de huiskamer en staat voornamenlijk op de ned kanalen

@MAS: de satfiner pro is een "opgevoerde" signaal meter. maar i.d.d. niets met spectrum. blijft echter het probleem dat ik bij de lnb 25% meer signaal heb dan bij de ontvanger. het wordt denk ik dan ook tijd om eerst eens een paar meter coax te gaan vervangen. en anders blijft de lnb nog over

tot zover bedankt voor de hulp

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan