Slimme Maastrichtenaar

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.261
Punten
113
Leeftijd
61
Een Parijzenaar, een New Yorker en een Maastrichtenaar komen een geest uit een fles tegen.

De geest zegt: "Ik kan je een eeuwig gelukkig jong en fantastisch leven bezorgen, maar dan moet je wel aan 1 voorwaarde voldoen: elk van jullie mag een voorwerp, hoe klein ook, in welke rivier of zee dan ook gooien, maar als ik het terugvind, dan sterf je."

Daar hadden ze wel interesse in dus zo gezegd, zo gedaan.

De Amerikaan gooit zijn voorwerp in de Atlantische Oceaan. De geest zoekt en zoekt, en vindt heel snel de tandenstoker die de Amerikaan erin gooide terug. De Amerikaan sterft!

Vervolgens gooit de Parijzenaar zijn voorwerp in Middellandse Zee. De geest zoekt en zoekt en zoekt, en vindt uiteindelijk de speldenknop terug. Ook de Fransman bekoopt het met zijn leven.

Dan is het de beurt aan de Maastrichtenaar. Hij gooit zijn voorwerp achteloos in de Maas en gaat rustig naar huis. De geest zoekt en zoekt en zoekt en zoekt, maar kan maar niet terugvinden wat de Maastrichtenaar in de Maas heeft gegooid.

Ten einde raad gaat hij naar hem toe en zegt: "Ik kan niet anders dan jou het eeuwig gelukkig jong en fantastisch leven geven. Dit is me echter nog nooit overkomen, mag ik je vragen wat het precies is wat je er hebt ingegooid?"

De Maastrichtenaar zwijgt even, glimlacht en zegt dan:

"Een bruistablet!"

Is dit verhaaltje soms geplaatst door een bevooroordeeld persoon...??? gr.George

Neeeeuuuuu hoe kom je daar bij? Wij Maastrichtenaren zijn gewoon slim. Althans de meesten van ons, daar kan ik ook niets aan doen. :biggrin: :p

Haha. als een ander geen veer steekt in je hoed, wie doet het dan.... gr.George

PS. Het zal mij niet verwonderen, als Freggel komt met de verbeterde versie van dit gezegde... Nl., dat die veer niet in kledingstukken, maar in lichaamsdelen gestoken moet worden... Want hij heeft waarschijnlijk wel een Grote van Dale...

Nee ik heb geen Dikke Van Dale!

Maar wij steken hier geen veer in een hoed, maar leggen er veren onder... :biggrin:

Maar bij het schrijven van BT heb ik ook een gedachte, en ben blij dat er geen "reuksensors" in mijn pc zitten... :biggrin:

Tsssk tsssk freggel1... ik heb de mop niet gemaakt he, ik kreeg hem ook maar doorgestuurd, maar kon me er wel goed in vinden. :biggrin::biggrin:
En die veren... ach... ik zorg wel voor een hoed, op een andere plek heb ik ze liever niet. :) :p

@ B.T.: Dus je kietelt jezelf dus wel, maar niet op DIE plek... ???

@ Freggel : Je zet mij aan het denken, een reuksensor..???
Is het vulgair, als ik dan wens, met een 23-jarige blondine te meelen...? - Eventueel moet de moderator zijn rode potlood dan maar gebruiken... gr.George

Een goede BT. het hoeft niet altijd een randstad te zijn he!
Want dat bedoelen ze met het woord Nederland.
Ok? stadsgenoot ga zo door!

@Papano: Potdorie.!!!
Nou moet ik in de Dikke Van Dale ook nog gaan opzoeken, of de Randstad, alle gebieden buiten Maastricht zijn...??? gr.George

Ik kon de mop maar het ging over een Nederlander en een waterdruppel.

:biggrin:

@Marie: Oei... nu moet ik gaan nadenken, geen moeilijke vragen stellen he.:biggrin::biggrin:

@Papano: Precies. Trouwens alles wat buiten Mestreech ligt is sowieso buitenland. :p

"Trouwens alles wat buiten Mestreech ligt is sowieso buitenland"

Dat zal dan de reden zijn, dat de paar keer, dat ik in Maasticht was, ik er niemand kon verstaan...??? Gr.George

marie;230080 zei:
"Trouwens alles wat buiten Mestreech ligt is sowieso buitenland"

Dat zal dan de reden zijn, dat de paar keer, dat ik in Maasticht was, ik er niemand kon verstaan...??? Gr.George

Eigen taal is goud waard.

@Papano : Haha, zo is het maar net...

De laatste keer, dat ik in die mooie stad was, speelde mijn vader semie professioneel voetbal, en speelden ze tegen MVV 2.
Wilhelmina 2 won met 0-5, en mijn vader maakte alle doelpunten... Het was toen waarschijnlijk maar goed, dat ik de lokale supporters op de tribune niet kon verstaan... gr.George

Hahahahaha. :biggrin:
Ik heb nooit wat om voetbal (behalve zelf op het pleintje) gegeven, dus hulde voor je vader en foei voor Wilhelmina 2 dat die maar 1 man hadden die klaarblijkelijk doelpunten kon maken. :)

"maar 1 man hadden die klaarblijkelijk doelpunten kon maken"

Misschien kwam die eer meer toe aan de man, van Merwijk, die ook alle voorzetten gaf, zodat het afmaken een balletje van een cent was... gr.George

Is wel een lange mop!

Ik ben tegen zinloos geweld, dus geen voetbal voor mij.

@Marie
Al wat gevonden in de Dikke Van Dale?

"Al wat gevonden in de Dikke Van Dale?"

Neen, want die staat bij ons niet in de boekenkast.
Google is een stuk makkelijker...: bijv. :"vieze plaatjes", zal niet in de Dikke staan...
Of wel..??? Wie kan dat even opzoeken...? gr.George

Hangslot: Dat is een goeie!
Ik ben benieuwd, hoe enthousiast onze Maastrichtenaren reageren op deze eer?

Tevens blijkt wel, dat Maastricht inderdaad niet bij Nederland hoort... Want in Nederland is discrimineren verboden, en in deze thread maken die dorpsbewoners zich daar toch wel een beetje schuldig aan...Vind ik...Maar van mij mogen ze...!!!
Prettig weekend, ook daar achter de Vaalserberg, gr. George

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan