@slome nieuws

S

satderk

30-09-2005; Per 1 november gaat de productvariant Familiy (2000/400 voor 37,95 p/m) verdwijnen bij @Home. Dit schrijft @Home in een prodcut-alert. Bestaande family-abonnees blijven nog 6 maanden hetzelfde bedrag betalen, terwijl ze van de snelheden van de Breedband variant profiteren. Daarna moeten ze echter kiezen tussen terugschakelen naar het langzamere en goedkopere @Home-Basis, of 10 euro per maand meer betalen voor @Home-Breedband.

Deze beslissing lijkt nogal overhaast genomen door @Home. Zoals inmiddels bijna gebruikelijk zijn productomschrijvingen op de @Home website nog niet aangepast en weten de helpdesk-medewerkers ook nog van niks.

Sterker nog: wij kregen een email onder ogen waarin @Home richting een abonnee zijn overstap van Breedband naar Family per 6 oktober 2005 bevestigt, waarvoor 20 euro administratiekosten worden berekend.

In de product-alert doet @Home alsof zij de huidige Family-abonnees (naar schatting 35000 stuks) een cadeautje geeft: 6 maanden Breedband voor de prijs van Family, maar @Home vergeet daarbij dat deze mensen nog niet zolang geleden juist overgestapt zijn vanaf Breedband omdat zij die hoge snelheden niet nodig hadden en voordeliger uit wilden zijn.

Update: inmiddels bereiken ons geruchten dat @Home van plan zou zijn de snelheid van @Home-Basis te verdubbelen naar de huidige snelheid van Family. Als dit waar zou zijn, dan begrijpen wij niet waarom @Home communicatie hierover achterwege laat. In dit geval zouden Family-abonnees namelijk hun huidige snelheid houden en 8 euro minder per maand gaan betalen.

Abonnees, die relatief kort geleden zijn overgestapt van Breedband naar Family, raden wij aan om in ieder geval de 20 euro administratiekosten van @Home terug te eisen.

Al met al een rare gang van zaken. Voor de volledigheid hieronder de tekst vande product-alert.

Product Alert
@Home Family gaat verdwijnen
Geachte abonnee,

Nieuwe ontwikkelingen op het gebied van internet volgen elkaar in snel tempo op. Het productaanbod en de snelheden blijven hierbij niet achter. Door de continue verhoging van de snelheden komen een aantal @Home producten te dicht bij elkaar te liggen. @Home heeft dan ook besloten de productvariant @Home Family per 1 november 2005 op te heffen. Dit betekent overigens niet dat wij u geen @Home Internet meer zullen leveren. Integendeel!

Een half jaar @Home Breedband voor de prijs van @Home Family. U als abonnee profiteert juist van deze verandering, want de abonnementskosten veranderen voor u het eerste half jaar niet, wel de snelheid. U krijgt gedurende 6 maanden de snelheid van @Home Breedband, downloadsnelheid 5000 kbit/s en uploadsnelheid 600 kbit/s, in plaats van de snelheid van @Home Family, downloadsnelheid 2000 kbit/s en uploadsnelheid 400 kbit/s. En dit voor de prijs van @Home Family, EUR 37,95, in plaats van de prijs van EUR 47,95 voor @Home Breedband.

U bepaalt uiteindelijk welk abonnement het best bij u past. U heeft dus ruim 6 maanden de tijd om op uw gemak te bepalen in welke internetvariant u uw @Home abonnement uiteindelijk wenst voort te zetten.* De ultieme internetverbinding met @Home Breedband, lekker snel internetten met @Home Basis of gewoon lekker goedkoop online met @Home Budget. Alle abonnementen met het voordeel van 24 uur per dag online zijn via de kabel. Voor een vast bedrag per maand en zonder downloadlimiet. Wij zullen u begin 2006 vragen u definitieve keuze kenbaar te maken. Heeft u uiterlijk 1 mei 2006 uw keuze nog niet kenbaar gemaakt, dan gaan wij ervan uit dat u uw abonnement als @Home Breedband abonnee wenst voort te zetten.

Heeft u vragen, bel dan onze helpdesk op 0900-8112 (EUR 0,10 p/min.), op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur, op zaterdag van 10.00 - 18.00 uur en op zondag van 12.00 - 18.00 uur. U ontvangt dit bericht ook nog schriftelijk.

Met vriendelijke groet,

Paul Doop
Directeur Klantenservice

Nu ben ik zelf nog even benieuwd of de snelheid van breedband ook nog om hoog gaat.

Ik heb zo'n raar gevoel ,dat ik op 1 of andere manier genaaid word.
Maar ik weet nog niet hoe ik genaaid word.
Dus waar zit hier weer het bekende addertje?

Ik zou best een snellere verbinding willen hebben ,alleen bijna 50 euri's lijkt me een beetje teveel van het goede.

Derk

Snelheidsverhogingen @Home Internet

Geachte @Home abonnee,

@Home verhoogt de snelheid van de @Home Internet abonnementen.
Onlangs heeft u van ons bericht gehad dat u per 1 november gebruik kunt gaan maken van de snelheid van @Home Breedband. Omdat per 1 december de upload snelheid van @Home Breedband ook stijgt, kunt u per 1 december profiteren van een download snelheid 5.000 kbit/s en een upload snelheid van 750 kbit/s. De snelheidsverhoging heeft natuurlijk geen consequenties voor het abonnementsbedrag van uw @Home Internet abonnement.

Deze snelheidsverhoging betekent onder andere dat het versturen van bestanden per e-mail en online gamen sneller gaat.

Zowel de down als de upload snelheid, die u uiteindelijk als consument ervaart, is mede afhankelijk van factoren die niet door @Home be?nvloedbaar zijn. U moet hierbij denken aan zaken als de drukte op het internet, de instellingen van uw pc en het aantal pc?s dat in uw huishouden tegelijkertijd gebruik maakt van internet.

Meer informatie vindt u op http://help.home.nl/snelheid.

Met vriendelijke groet,

Paul Doop
Directeur Klantenservice

That's all ????

Derk

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan