Smardcard activeren, hoe?

E

Esco

Ik heb een Canaaldigitaal Seca smardcard gekocht voor een ontvanger (SAB-Explorer-Cisc). Deze heb ik geprobeerd te activeren via internet. Tot nog toe zonder resultaat. Ik heb de kaart met het logo naar beneden er in zitten, terwijl de informatie van can-dig aangeeft dat dit naar boven moet. Dit heb ik gedaan omdat de Irdeto card die ik daarvoor er in had zitten met de contacten naar beneden en logo naar boven er in moest. Bij de Seca card zitten logo en contacten aan dezelfde kant, dus ging ik er van uit dat de kaart ook met de contacten naar beneden moest (dus ook het logo naar beneden). Wie kan mij vertellen hoe het zit? En kan ik de kaart dan nog wel via internet actieveren omdat ik nu zeer waarschijnlijk de puls gemist heb, en er op de site van can-dig. staat dat dit slechts een maal kan?
Als iemand zo vriendelijk wil zijn om even bij zijn ontvanger na te kijken hoe de kaart er in moet.
Alvast bedankt voor de antwoorden..Esco

De contacten moeten inderdaad naar beneden.
Activatie is eenmalig, maar heractiveren kan 1 x per uur op de site van C+.
Heb je de laatste software in de decoder zitten? er is namelijk software voor de SAb die de update sneller en beter doorlaat.

Veel succes.

Je bent wel heel wanhopig geloof ik he ? :biggrin:
Zie de antewoorden elders gegeven, en wat hierboven staat.

Crazymotha bedankt voor je tips. Het is inmiddels opgelost. Eerst heb ik andere firmware in ontvanger gedaan.
De kaart moest inderdaad met chip en logo naar beneden. Handleiding bij kaart zei dat logo naar boven moest. Fout van can dig. dus!
Heb kaart ondanks dat can dig site zei dat activeren niet kon omdat dat al gebeurd was toch proberen te activeren.
Daarna nog een HERactivatie gedaan, ook hier melding dat het niet kon. Na ca 5 minuten had ik beeld pffffff. Samen dus 3 MAAL MISINFORMATIE VAN CAN. DIG.
Bedankt.

Makkelijk h? canaldigitaal gewoon de schuld geven ben jij er vanaf.

Canal digitaal heeft namelijk ook gelijk.
Die gaan met de afdruk op de kaart er namelijk van uit dat degene die die kaart heeft m in een officieel goedgekeurde ontvanger stopt.
En dan klopt die opdruk dus (meestal) wel.
Er zijn meen ik wel goedgekeurde ontvangers waar het niet mee klopt, maar met verreweg de meeste dus wel.
Waar esco verder geen rekening mee houd, is dat een activatie niet een eenmalig iets is.
Canal digitaal zendt zo'n activatie puls meestal meerdere malen uit.
Maar wel met een steeds grotere pauze er tussen.
Dus de eerste keer binnen een paar minuten.
Dan na een half uur (ofzo, want dat ligt er maar net aan hoe druk het zoal is met die pulsen).
Daarna dan weer een uur ertussen.
Die tijden die ik noem zijn maar voorbeelden, ik heb geen idee hoe snel dit echt gaat.
Na enkele dagen is dat dan wel voorbij.
3 maal misinformatie van CD in hoofdletters roepen is dus niet helemaal terecht.
Maar het gaat er alleen maar om dat je uiteindelijk je kaartje aan de gang gekregen hebt.
Dat de een daarvoor soms langer moet wachten dan de andere (die m vrijwel direct na gebeld te hebben of op de site geweest te zijn beeld zien verschijnen), das gewoon een gegeven.
Dat de ene ontvanger niet alle pulsjes voorbij ziet komen en de andere dat feilloos ziet ook.
Uiteindelijk heb je met je multicas ontvanger canal digitaal helemaal niet kwalijk te nemen.
Tenzij je technisch kan onderbouwen dat een probleem ontstaat door die club, en niet doordat de ontvanger buiten de specs van dezelfde club valt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan