smartcard CanalDigitaal

J

Jan

Hallo,

gisteren een 2e hands receiver (SAB explorer )gekocht met schotel enz.

Ik wil deze tijdens oefeningen gebruiken om het Nederlandse journaal te kunnen volgen, meer niet.

In de receiver zit nog een smartcard van CanalDigitaal. Tot ongeveer een jaar gelden is deze set nog gebruikt.

Ik heb nog niets uitgeprobeerd, maar is het mogelijk om met deze smartcard de 3 NL publieke zenders te ontvangen??????

Of ben ik genoodzaakt om een nieuwe smartcard te kopen.

Iemand enig idee of een mogelijke oplossing?

Bij voorbaat dank,

Jan

Hoi Jan en welkom op Satellite Fun.

Je zou kunnen proberen de kaart te activeren via de site van Canal Digitaal, er is dan best nog een kans dat hij nog geregistreerd staat en je er de publieke zenders mee kunt ontvangen.

Is dat niet het geval kun je proberen de kaart te registreren. Normaliter doet Canal Digitaal daar erg moeilijk over als hij nog op naam van een ander staat en moet hij officieel overgeschreven worden, daarvoor zijn weer een handtekening en wat gegevens van de vorige eigenaar nodig en dat zal wel moeilijk worden.

Een nieuwe smartcard is gelijk weer duur (70 euro) en dan nog de activeringskosten erbij. Belachelijk gewoonweg.

Dus ik zou proberen een heractivatie te doen, daarvoor heb je alleen het serienummer van de kaart nodig en dat staat op de kaart. Wie weet heb je geluk.:)

Black Tiger,

bedankt voor het advies, vandaag via de PC heractivering. Nu kan ik NL 1,2,3 en BVN zien. :biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan