Smartcard writer in nieuwe ALDI pc

R

redneck eyeball

In de nieuwe ALDI pc van volgende week zit ook een smartcard reader/writer ingebouwd !!!
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_13/COMP.JPG

Iemand enig idee wat deze zou aankunnen ? Kunnen we hier funcards of tita cards mee schrijven ?
Welke software zou er mee werken ? Zou dat serieel zijn ? etc.

Wie weet hier iets over te vertellen ?

Ik ga die pc volgende week halen en wil toch al wat voorbereid zijn. Kan ik m'n Mastera weg doen, of nog niet ?

CU
Red

Ik denk dat je volgende week naast het net vist er staat duidelijk leverbaar vanaf 24 maart en dat was gisteren.
Meestal bedoelen ze met smartcard reader de memory kaartjes die o.a. in digitalefoto toestellen zit.

Had ik ook gelezen, volgens de folder kon hij telefoonkaarten uitlezen (telefoonboek) en bewerken dus dan kan je aannemen dat hij ook kan schrijven op een kaart mogelijk ook wel een tita.

wel, jullie hebben het toch bij het verkeerde eind hoor.

Ik heb hier de complete folder, en dat zijn dus wel degelijk gewone smartcards zoals wij die van de sat kennen. En geen flashkaarten. Die lezers zitten er ook in natuurlijk, maar deze lezer voor smartcards is iets nieuws.
Zij geven als voorbeeld de simcard van GSM, Bankkaart etc.

Moet dus op 6 of 3.5 Mhz zijn ! Dus Titanium kaarten zouden al moeten werken, maar kan je daarmee ook funcards schrijven, of moet je daarvoor echt een mastera gaan gebruiken ?

CU
Red

Nou, laat ik dan maar even uit de folder citeren:
  • Ge?ntegreerde USB 2.0 Flash-smart kaartlezer
    Leest en schrijft alle gangbare flashkaarten: SmartCard, XD Card, Memory Stick, MemoryStick Pro, Multi Media Card, IBM Micro Drive, SD Card, Smart Media Card
In de header is het een reader, en in de kleinere lettertjes een reader/writer. Maar zijn de writers niet goedkoper bij CardWriter (what's in the name) enzo? ;)

mmm is toch echt wel wat anders als om je satkaartje te beschijven hoor.
Waar het wel voor is,het is een kaartlezer voor compactflash en aanverwante formaten voor bijvoorbeeld foto`s uit te lezen,mp3 mee weg te schrijven naar een compactflash.
Je kaartje past er dus niet in,net zoals een compactflash niet in je funkaarten lezer/schijver past,het past mischien wel,doen zal het weinig,en je mastera zal daarna waarschijnlijk overleden zijn dordat hij uitelkaar gescheurd is omdat een compact flash maar moeilijk past.
Ik zou de mastera`s en aanverwante kaartschijvers/lezers dus nog maar niet in de bin gooien.

FF brainstormen hoor.

Aldi
Van origine Duits bedrijf

Smartcard
Verboden in Duitsland

Smartcard progger
Verboden in Duitsland

Aldi gaat in Nederland dus iets leveren met in Duitsland verboden spullen erin?

Avensis

tja, wat kan ik zeggen.

Ik heb hier de folder in de hand, er zit gewoon een smartcard reader in ... en er staan afbeeldingen van smartcards bij ... en de uitleg dat je er alle ganbare smartcards mee kan lezen en schrijven. En er staan een pincard, gsm card (met adapter) enz bij afgedrukt ...

En ja, ik weet dat je al die andere rommel er ook mee kan schrijven, maar ik heb het nu even enkel over het stukje om je funkaart in te stoppen.
Ik heb nu ook al een Medion pc, dus ik weet best wel wat het verschil is hoor ...
Kijk maar eens goed naar de foto op de website, je ziet de smartcard lezer rechts boven de usb, lange platte sleuf.

En dit staat op de aldi website
CONNECT XLGeintegreerde USB 2.0 Flash-smart kaartlezerLeest en schrijft alle gangbare flash- en smart-kaarten(flash- en smart-kaarten niet inbegrepen).

Daar staat toch ook duidelijk SMART kaarten

En het DUIDELIJKST
http://download.medion.de/medion/nord/
Start de FLASH animatie en kies Connect XL en daar Smart Card Reader

Nog iemand die twijfelt ?

CU
Red

Het ziet er naar uit dat Redneck Eyeball gelijk heeft.
In de flash animatie op SmartCard Reader geklikt en daar zie je het ook op de pc staan (SmartCard) en hou de muis op het plaatje met de kaart en die wordt zelf iets vergroot :)
Nu alleen nog weten welke kaarten hij aankan.

Revolutionair die Duitsers :) een Tita tovernaar computer :biggrin:
Topic kan dus ook verplaatst worden naar de rubriek Tita tovernaar hehehe :biggrin:

Die pc wordt geleverd met een smarkaart reader ik kan het weten

Originally posted by Destroyer
Die pc wordt geleverd met een smarkaart reader ik kan het weten

Lol, werk je bij de Aldi zeker :biggrin:

Waarschijnlijk bedoelen ze met smartkaart een smartmedia flashgeheugenkaart...

Dat is wel even iets anders dan de kaartjes die in je sateliet ontvanger passen...

Hmmm...

Net de link bekeken..., is inderdaad een smartcard reader... :o

Alleen kan deze alleen maar lezen en niet schrijven....

Het is dus bedoeld als beveiliging voor je pc of het uitlezen van je gsm kaart. Je kan er niet mee schrijven.

Yepp ik sta er ook versteld van,als die nou ook de phoenixmode kent dan is het toch leuk.
Op de mastera zit ook voor gsm op,maar volgens mij moet je een bankpas uitlezen op 3,84MHZ,dus dan ook phoenixmode.
Al kan je niet veel met een bankpas,maar toch!!!

Nee nee niet alleen lezen,ben wel niet goed in duit maar beschieben is toch echt beschijven,en dat staat er in het verhaaltje bij als je goed gelezen had,kan iook niet anders ,want anders heb je er voor gsm niks aan,omdat het daar voor bedoeld is als adresboek editer,waarbij je leest en terugschijft!!ja ja

Laat ik zo zeggen dat een vriend van me die pc gekocht heeft en geen 1 proggie van onze sathobby verbinding kan maken met deze lezer.

Storm in een glas water ....

en trouwens ? wist je dat een ?chte inbouw programmer al meer dan 2 jaar bestaat ?

Mastercrd PC een programmer die inderdaad gewoon in een PC ingebouwd wordt zoals een diskette station ........

Was de inbouw versie van de duitse mastercrd programmer.

En al sinds 2001/2002 te koop.

Werkt op 3.5 en 6.0 Mhz, dus ook titaniumcards en de software is gratis, Masterburner versie 2.3

Wordt inmiddels niet meer gemaakt omdat andere programmers makkelijker en goedkoper zijn ;-)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan