smartcard

Y

Yupp16

Hoi allemaal ik heb een vraagje omtrent de smartcard van canal Digital.

Ik heb een Strong 4355 Evelution met een Irdeto-smartcard

Nu is er een andere Mediaguard-smartcard en die kan ik gratis aan vragen.

Kan ik deze gebruiken voor de Strong 4355 Evelutionn ??????

Bij Voorbaat Dank.

:knipoog::knipoog::knipoog:

Hoi.

Die strong 4355 evolution is een CI ontvanger.

Het ding heeft geen slot voor een smartcard, meer wel voor een (of 2) CI module.

In die CI module stop je dan weer de smartcard.

Wanneer je daar nu een irdeto kaart instopt, is het onwaarschijnlijk dat een seca kaart daarin wel werkt.

Deze systemen zijn namelijk onderling niet uitwisselbaar.

CDS wil heel graag dat je een seca kaart neemt, en noemt daarbij vaak dat een irdeto kaart bepaalde zaken technisch niet aankan.

Dat is een regelrechte leugen.

CDS heeft heel andere belangen waarvoor het voor hen interessanter is om iemand een seca kaart aan te smeren.

Als je gebruik wil maken van nieuwe technieken of programma's dan wil CDS dat vaak alleen maar faciliteren als je dat met een seca kaart doet.

Dan ontkom je dus niet aan zo'n kaart.

Maar het betekent ook dat je een seca ontvanger of een ontvanger met een seca CI module moet kopen.

De seca CI modules zijn er in een CDS versie, maar er is ook het concurrerende Aston, welke ook moet seca kaarten om kan gaan.

Aangezien CDS nu druk bezig is de oudere seca2 kaarten te vervangen voor seca3, moet je daar ook rekening mee houden.

Ik weet niet hoe goed seca3 in een Aston module werkt, maar ik denk dat we hier al wel meldingen gezien zouden hebben als dit niet het geval zou zijn.

Het komt er op neer dat het niet zal werken.

Je moet een nieuwe decodermodule kopen en dat kost zo'n 70 tot 100 euro.

Kijk voor de zekerheid eerst even welke module je er nu in hebt, en meld dat hier.

Mogelijk heb je een andere module in gebruik die wel meer zou kunnen (zonder garantie dat dat blijft werken).

Overbodige quote verwijderd
Hoi Bedankt voor je reactie,het is een SCM kaarthouder ( Module )geschikt voor encrypted DVB[MPEG-2services MediaGuard goed gekeurd door Canal Digitaal P/N 904120 Rev1.1 meer staat er niet op.

Dus ik hoor het wel nog Bedankt.

;);););)

Laatst bewerkt:
Een CDS Mediaguard module en daar heb je nu een Irdeto kaart in draaien weer wat geleerd nooit geweten dat zoiets ook kon.

Maar als het een Mediaguard (Seca) module is dan loopt een CDS seca smartkaart er natuurlijk in lijkt me dat dat geen enkel probleem op gaat leveren met je Strong..

En ja er is een aantal nieuwe zenders waar ze de Irdeto codering niet meer voor aanzetten dus alles wat er nieuw bijkomt is Seca.

De keus is aan jou. :)

Toch is dat zo gek nog niet.

CDS heeft namelijk een glimmende blauw/zilvere irdeto kaart gehad, en een matte blauw/grijze seca(1) kaart.

Die 2 kun je door elkaar halen als je (bijvoorbeeld op internet) naar plaatjes gaat zoeken om vast te stellen welk kaartje je hebt.

Want de opdruk ziet er precies hetzelfde uit.

100 % zeker, want ik heb er nu hier van iedere variant 1 voor me liggen.

Die irdeto variant, is een irdeto 2 kaart en dus nog actueel.

De mensen met een duurder irdeto abonnement kregen destijds deze kaart als vervanger voor de irdeto(1) kaart.

Degenen met een settopbox pakket kregen veel later de rode (epsilon) kaart.

Ze zijn definitief te herkennen aan het format van het kaartnummer.

Ga nu niet het kaartnummer hier noemen, want das onnodig en ondermijnt je eigen privacy.

Een seca kaart heeft een nummer dat er uitziet als 0 12.123.123.123 12

Een irdeto kaart heeft een nummer dat er uitziet als 1234 1234 123

Let daarbij ook op spaties en punten.

Het is inderdaad onmogelijk dat deze blauw/grijze kaart met de genoemde module kan hebben gewerkt.

Want de irdeto kaart is dan nog wel actueel, maar die kan niet met de module werken.

En de seca kaart is versie 1, en op dit moment worden de seca 3 kaarten uitgerold in ons land.

Dus dan zou de seca kaart gedurende de gehele seca 2 periode nooit hebben kunnen werken.

Hoi allemaal ik heb een vraagje omtrent de smartcard van canal Digital.Ik heb een Strong 4355 Evelution met een Irdeto-smartcard

Nu is er een andere Mediaguard-smartcard en die kan ik gratis aan vragen.

Kan ik deze gebruiken voor de Strong 4355 Evelutionn ??????

Bij Voorbaat Dank.

:knipoog::knipoog::knipoog:
Ik heb die kaart ontvangen en werkt prima,nog Bedankt voor jullie

ondersteuning.

:klappen::klappen::klappen::wijntje::wijntje:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan