Sneeuwpret?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
715
Punten
113
Leeftijd
59
Ik weet niet hoe wit het bij jullie is, maar ik ben een groot gedeelte van mijn zondag bezig geweest om hier alles sneeuwvrij te maken,
zodat we overal een pad hebben om veilig te lopen, en de auto nog de garage uit kan.

Maar die sneeuwjacht met de harde oostenwind geeft toch veel verschil!

Op mijn zonnepanelen ligt een laagje van een centimeter, maar kijk ik naast de panelen dan hangt er aan de rand van mijn dak toch een flinke rug die zeker 30 centimteer dik is, dus het is wachten tot dit pak naar beneden komt.

De laatste plek die ik sneeuwvrij wou maken was mijn oprit die voor mijn garage ligt zodat de auto nog naar buiten kan.

Daar lag echt een dek van 20 centimeter, helemaal op een hoop gewaaid.

Leutig, maar bijna geen kinderen op straat te zien die aan het spelen en sleeën waren, is het te koud, of is de jeugd hier niet mee bekend, of, komt het door de woekerprijzen die men vraagt voor een slee die al jaren op zolder staat?

Nou die van ons staat nog lekker droog op zolder, gewoon voor de toekomst. :biggrin:

Mijn schaatsen liggen ook nog op zolder, maar dat is gewoon omdat ik dit niet meer durf.

Onze 6-jarige dochter kon er vandaag niet genoeg van krijgen. Na meerdere rondjes op slee door de buurt had ik het wel gezien in de koude sneeuw wind, Ze zal morgen wel erg blij zijn als ze hoort dat ze sneeuw vrij heeft van school gezien deze gesloten is.

Wij zijn buiten de pret gevallen. Er lag hier een dun laagje op de daken en de auto's. Maar het had een paar uur tevoren leuk geregend dus op de grond is niets blijven liggen.
Het is nog steeds niets dus of het nog komt is afwachten.

Ik vind sneeuw best leuk om te zien en er is hier in twente een flink pak gevallen , door harde wind pkaatselijk ophogingen van een meter.

Waar ik een gruwelijke hekel aan heb is dat later die hagelwitte sneeuw omgetoverd wordt in een gigantische bruine rot troep.
En vermengt met zout om je carrosserie op te lossen.

vind sneeuw niet zo erg maar dit is toch even te... gister avond al een bak weg geschoven en kon vanmorgen weer ruim een uur bezig
daar in tegen vind onze zoon het niet erg de sneeuw
maar helaas heeft die geen ijs/sneeuw vrij daar hebben ze het thuis onderwijs gewoon door laten lopen

Ik ben benieuwd wat er hier vandaag nog valt, want het begint weer te sneeuwen.

Ik vindt het trouwens raar dat heel Nederland zo goed als plat ligt, zojuist boodschappen gedaan, en heel veel schappen leeg bij Appie?

Ook iets wat ik nog nooit meegemaakt heb, mijn bier en frisdrank die in de koelkast liggen die in het tuinhuis staat beginnen zelfs te bevriezen! :ieks2:

En tot overmaat van ramp, geen strooizout bij de B&bond?

mijn bier en frisdrank die in de koelkast liggen die in het tuinhuis staat beginnen zelfs te bevriezen!
koelkast uit en deur openzetten scheelt ook weer stroom ;)
strooizout hebben we meestal wel voorraadje in huis in een ton en eten / drinken kunnen we een week ingesneeuwd raken geen probleem

Dat hoeft niet volgens mij @sat-ed, als de omgevingstemperatuur lager is dan dat de koelkast ingesteld staat draait deze niet, toch?

Begin maar vast te sparen Freggel.
Die koelkast gaat naar de eeuwige jachtvelden.
Specificatie is minimaal +10°

Koelkast in schuur koelt niet meer

Als het rond de koelkast vriest, wordt de temperatuur in de koelkast juist hoger. Dit leidt tot een hoger energieverbruik en dus een hogere stroomrekening. Na verloop van tijd kunnen er onderdelen in de koelkast kapot gaan, en zal hij op een bepaald moment helemaal niet meer koelen.

Het is dus niet aan te raden om een werkende koelkast in een onverwarmde schuur te zetten. Trek je de stekker uit het stopcontact, dan kun je natuurlijk wel een koelkast in schuur opslaan. Laat de deur van de koelkast wel een stukje openstaan, om schimmel te voorkomen.

Wij komen er hier nog altijd genadig van af. Heeft net gesneeuwd maar is nauwelijks wat gevallen. Wat mij betreft mag 't zo blijven, dan hebben we die pratsch straks ook niet.

@Matrix, de koelkast staat nooit aan als het winter is. ;)

Hopelijk overleeft hij het dit jaar, en hopen dat de temperatuur niet onder de -20 gaat, want, tja, dan vrees ik voor mijn diepvries die er naast staat.

En @Black Tiger, wij hebben vandaag weer een centimeter of 5 van die troep gehad.

Morgen zal ik ook eens een foto maken van de sneeuw die op het dak ligt, net over de rand van de kantpannen, ik hoop dat het ook hier goed mee blijft gaan. :unsure:

Toevallig is er vanavond weer wat bij gevallen er licht nu een heel lichte deklaag van misschien 1 mm als we geluk hebben.
Ben eens benieuwd of het blijft sneeuwen.
Paar mooie foto's is misschien wel leuk.

Ik zal er morgen wel eens een paar maken hoe het er hier uit ziet, en ook van die van de zonnepanelen afgewaaid is en nu op de rand van het dak hangt.

Ik hoop niet dat ik deze op mijn harses krijg als hij naar beneden komt.

Even wat foto's ven de sneeuw die hier ligt.

Nou kijk eens aan, ziet er mooi uit.
En genoeg om sneeuwballen mee te gooien. :biggrin:

Oei freggel dat wordt schuiven , hier in twente viel het wel mee??

sneeuw.jpg

sneeuw1.jpg

sneeuw2.jpg

Hier in het zonnige zuiden mag je blij zijn als je nog iets op auto's en een halve millimeter op daken ziet liggen. :)

Mooie foto's allemaal! (Y)

Hier schijnt de zon ook volop! DE zonnepanelen draaien op volle toeren nu!
Bijna 17 kWh vandaag!

Volgende week kan het zwembad naar buiten, het wordt maar liefst 30 graden warmen dan dat het nu met de koudste temperatuur was. :geek:

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan