Snel opzoeken en instellen free to air zenders.

J

Jan

Hallo,

ik heb vandaag de schotel opgesteld en uitgericht, de smartcard van canaldigitaal geheractiveerd, Nu ontvang ik NLD 1,2,3, en BVN.

Als ik in het menu scherm kijk zie ik o.a. ASTRA 1/Ku.

Ik denk zap wat verder op zoek naar de free to air kanalen. Bij bijna alles staat "gecodeerd".

Hoe kan ik nu op een snelle manier alle mogelijk te ontvangen Free to air kanalen opzoeken en vastleggen in de receiver. Ik hen nu het gevoel dat ik maar moet blijven zappen, meer als 2000 keer om hier en daar ergens een free to air kanaal tegen te komen.

Het lijkt mij dat hier een snellere manier voor moet zijn. Waar is er trouwens een overzicht te vinden welke free to air kanalen ik kan ontvangen als mijn schotel staat afgesteld op ASTRA1/Ku??

Ik heb een SAB Explorer CISC receiver.

Ik hoop dat iemand deze leek kan helpen.

Jan

De Sab Explorer is mij alleen bekend van naam en van zien, heb er verder nog nooit mee gewerkt, dus hopelijk kan iemand anders je een snelle methode wijzen om die zenders te vinden.

Veel receivers hebben een optie om "alleen fta" te zoeken, maar lang niet allemaal.

Een overzicht van FTA zenders kun je op Lyngsat Astra (klik) vinden. Ze staan daar niet allemaal bij elkaar.

Maar ze zijn wel gemakkelijk te herkennen aan hun rode F in het coderingsvak. Hoofdzakelijk zijn dat overigens Duitstalige zenders.

Ja zult de eerste keer alles handmatig moeten editten en alle gecodeerde zenders moeten verwijderen, dan kun je er wel even voor gaan zitten de Astra heeft ongeveer een dikke 900 zenders.

Die optie moet je in het menu kunnen vinden daarna een keer scannen met alleen de FTA optie anders komt alles weer terug.

Bij Kingofsat heb ik de FTA kanalen even gezocht dat is deze lijst,

http://nl.kingofsat.net/tv-19.2E-fta.php

Hou er wel rekening mee dat je de Nederlandse kanalen niet verwijdert die zijn ook gecodeerd en komen bij een FTA zoektocht niet terug.

Bij deze lijst van Kingofsat zitten ook de kanalen die om een of andere reden even niet gecodeerd zijn en een aantal test kanalen maar iets beters kan ik er niet van maken.

hallo

de sab explore kan op de canaaldigitaal manier zenders op zoeken

dat houd in dat ned 1 op 1 zit en 2 op 2 enz enz volgens het lijstje van canaal digitaal

je kunt ook zoeken op fta zender of alleen gecodeerde zenders en ook nog op netwerk dus zender die aan providers zijn toegewezen

----- Added 11/1/2009 at 03:15:49 -----

zit een foutje in de lijst op een rare manier

als het nu goed gaat moet dit het zijn

Laatst bewerkt:
Hoi

Als je met de sab explorer cd fastscan doet, heb ik gemerkt dat je de kanalen niet kan verplaatsen, dus het lijstje blijft dan zoals cd het wil hebben.

Paul

lijkt mij sterk maar durf het niet met zekerheid tezeggen

zal later op de avond een even een kijkje nemen

nou ben ik weer even terug je heb gedeeltelijk gelijk (geef niet graag toe :) )

je kun de zenders wel verplaatsen in de zap lijst maar de nummering verandert niet mee

dus waneer je bv ned 3 voor ned1 zet lukt dit wel maar ned3 blijft het kanaal nummer 3 houden

dus waneer je met de pijltjes toetsen werkt krijg je eerst ned3 dan ned1 en dan ned2 dan rtl4 enz enz

maar waneer je nummer 1 in drukt krijg je ned1 nummer 2 ned2 nummer 3 ned3 nummer 4 rtl4 enz enz

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan