snelheid news server

S

stephopper

Even een vraagje de snelheid van mijn news server van freeler vind ik erg aan de lage kant plus minus 22.kb/s.

Aan config instelling in news leecher kan ik niets doen om de snelheid te verhogen hij staat op auto.

Daarom de vraag of dat aan de server ligt. d.m.v snelheid reduceren om een of ander reden.

Mijn internetabbo. is adsl.licht van 1.6 mbps.

mvg.sath.

News (nntp) servers zijn altijd veel trager dan de http of ftp servers van de providers.
Bovendien geven veel providers prioriteit qua snelheid aan de zwaardere abo's ten koste van de lichte. Dit is een keuze die zij maken. Ook het aantal connections dat tegelijkertijd is toegestaan wordt hierdoor bepaald.
Het aantal connections dat wordt toegestaan door je provider bij je abo moet je uitproberen. Dat zal bij de lichtere abo's meestal 3 zijn. Dit kun je instellen in het newsreader programma dat je gebruikt.
Grtz.

Hemaal duidelijk dus ligt niet aan config. instel.

Dan moeten we het hier eesrt maar mee doen een mp3 tje is nog te doen ofschoon ik normaal op 160 kb/s zit is 22kb/s wel een trage boel maar dan maar in de nachtelijke uren laten slurpen

Tevens had ik de servers al op 3 staan dat is het toegestaande.

alvast vriendelijk dank voor uitleg.

mvg.sath.

Die waarde lijkt me ook wat laag. Zegt news leecher dat?
Probeer eens een paar andere readers, en kijk wat die zeggen.
Newsbin pro is een tamelijk goede, of grabit (leuk om erbij te hebben). Ik heb wel de indruk dat niet alle readers even snel werken.
Je kunt ook nog een extra pay server erbij nemen. Dan gaat het ook al veel sneller. Dit is hier al op een topic uitvoerig besproken.
Grtz.

Dat is dan nieuw voor me!
Ik heb het tot nu toe altijd bij alle providers geconstateerd!
Grtz.

Nou ik trek hier net als op de ftp 750 a 770 kb/sec op de newsserver.:)
Mijn ervaring is dat http vrijwel nooit even snel is als ftp of iets anders.

Ik neem aan dat je kbit bedoelt? Dan mag je daar zeer blij mee zijn.
Als stephopper spreekt van 160 kbs als normaal zal dat kbyte zijn. Omgerekend kom je dan in de buurt van de 1.6 mbps van zijn abo. (vaak schrijft men B voor Bytes en b voor bits).
In elk geval heb ik het over die nntp servers eens nagezocht op KPN (die vaak de eindpunt hardware adsl verzorger is) en daar stond ook wat ik hierboven weergaf.
Het is dan niet vreemd dat het voor alle providers die ook KPN als eindpunt hebben bij hetzelfde abo hetzelfde resultaat geeft.
Het lijkt me duidelijk dat bij jou KPN er niet tussen zit!
Grtz.

Ja idd:newsleecher geeft dat aan en het klopt ook wel want het gaat tergent langzaam. tevens heb ik met freeler nooit problemen maar het zal wel aan mijn abbo liggen want een kennis van mij zit bij xs4all en zit op een hogere download perc. nl 350 a 380 kb/s maar betaald ook 20 euro.s meer per maand.

Toch vind ik dat verschil van 22 kb.s en 360 kb/s erg groot maar het zal wel zo zijn.

Zal nog even een paar andere news readers proberen kijken of daar nog wat uit te halen is. zo niet dan zit er niets anders op om het abbo toestand verder uit te breiden.

mvg.sath.

Heb newsbin pro. ook geprobeerd ook deze geeft het zelfde weer n.l 154 kbps 11.9 kBps varieerd veel.

Dus zo klaar als een klontje.

mvg.sath.

Ik neem aan dat je kbit bedoelt?
Neen, anders schrijf ik het er wel bij want ik vergis me altijd ermee of je byte nu met B of b moet schrijven.
Maar ik sprak dus over kilobytes, dus 770 kbytes/sec en dat is ook netjes voor een 2-8mbit account.

Als het 770 kbit zou zijn was ik helemaal niet blij en mocht ik er ook niet blij mee zijn want dan hield ik nog maar iets van 90kbyte over en als ik daarmee op een newsserver moest gaan prutsen deed ik het niet eens.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan