Geheugen heeft ook een eigen swapruimte. Hoe groter je geheugen hoe meer vrije ram-swapruimte. Het kan echter inderdaad best zijn dat dit niet zoveel met booten te maken heeft.
Daarnaast heeft Processor snelheid ook al niets te maken met de snelheid van het systeem. Iig qua booten niet.
Daar twijfel ik toch heel sterk aan. De processor snelheid heeft wel degelijk te maken met de opstartsnelheid van het systeem.
Denk daarbij bijv. aan de hoeveelheid aanwezige processorcache.
In elk geval bij oude systemen was dat heel goed merkbaar.
Het verschil in opstarten tussen een 486 dx/2 50 en een 486 dx/4 100mhz is behoorlijk.
Het enige wat hierbij vervangen werd, was de cpu en een paar jumpertjes op het mainboard. Kan best natuurlijk dat daarmee de bussnelheid hoger werd gezet, maar dat is dan toch echt wel in combinatie met de cpu.
Als ik dan zo lees wat jij schrijft, zou in feite niets het booten kunnen versnellen, want een snellere cpu en meer geheugen helpt niet zeg je. Welnu, dan helpt ook niets anders, behalve het systeem verder leegkiepen.
En dat geloof ik dus niet.
Tijdens normaal gebruik zal ook CPU snelheid (1Ghz of 2Ghz) geen barst uitmaken
Geen probleem, die mij dan maar de 2Ghz, ben ik stukken sneller dan jij, want in combinatie met geheugen is de rekenkracht stukken beter en zal de cpu niet vlug 100% zijn maar de programma's zullen stukken sneller starten en werken.