O
opel4ever
Hallo,
Na bijna 4 jaar uit het schotelwereldje te zijn geweest heb ik toch maar de stap gezet naar een dreambox.
Voor de mensen die me nog echt van vroeger kennen, kreeg zowat elke strong 8x of flips etc weer aan de praat met nieuwste firmware etc maargoed das verleden tijd, ben met de dreambox weer een noob lol.
Even uitleggen wat ik allemaal nu gedaan heb.
Hallo,
Ik ben redelijk nieuw met de db7000 maar ben al flink aan de slag gegaan.
Nu wil ik mijn hdd van de pc mounten na de dreambox.
Ik heb de stappen doorgelopen van op het forum gezetten tutorial.
De pc heb ik netjes ingesteld met een mapje mp3pc . Een handje eronder gekregen, en alle opties aangezet zoals omschreven. (heb gelijk de firewall uitgezet) heb trouwens xp prof.
nu viel mij op dat er een extra login scherm erbij is gekomen dus mijn eigen naam en de naam dream (even een klein vraagje tussendoor, kan toch gewoon onder mijn eigen naam ingelogt zijn om met de dreambox account te connecten?)
Maargoed,
Nu zit ik bij de db7000 met gemini (de laatste frim) erop. Het is een schone installatie en heb er verder nog geen gekke dingen opgezet.
Nu ga ik naar ge avanceerde instellingen dan naar communicatie, en hier kan ik met de blauwe knop de mount in gaan stellen.
Dit heb ik als volgt gedaan:
ip: 10.0.0.4 (dit is de ip van mijn pc namelijk) CIFS (geselecteerd
dir: mp3pc (staat wel op mijn e: schijf maakt dat iets uit?)
localdir: /var/mnt/hdd/ (staat dit goed?)
options: (hier staat bij mij niks ingevult)
extra: nolock.rsize=8192.wsize=8192 (staat dit goed?)
user: dream
pass: dream
Nu druk ik op de gele knop en krijg als melding:
CIFS adres ingevoerd nog een adres? druk ik op de rode knop.
Nu druk ik op de groene knop en krijg als melding:
CIFS mount '10.0.0.4/mp3pc /var/mnt/hdd/' FAILED!
Nu probeer ik de unmount knop en die werkt wel:
CIFS unmount '/var/mnt/hdd/' OK!
Nu ben ik al flink aan het zoeken geweest maar kom er niet meer in uit.
Het gekke ervan is dat hij het nu wel doet heel vaag?!?!?!?!?!?!?! terwijl de db aangeeft dat hij het niet doet
Nu meteen mijn volgende vraag:
als ik in de bestands (file mode) zit
kan ik uit 3 opties kiezen
root
harddisk
opgenomen video bestanden.
Nu wil ik graag weten hoe ik daar extra mappen kan aanmaken, en je denk dat je wel weet waar ik heen wil, wil dat daar die gemounte koppelingen tussenkomen, want nu moet ik eerst naar var/mnt en dan de map kiezen.
dus als iemand het weet zou ik dat heel fijn vinden als hij dat met mij zou delen
over en uit,
Met vriendelijke groet,
opel4ever
ps, dus ik kan nu mijn mastera oslink cas etc met de gold fun cards nu weggooien LOL
Na bijna 4 jaar uit het schotelwereldje te zijn geweest heb ik toch maar de stap gezet naar een dreambox.
Voor de mensen die me nog echt van vroeger kennen, kreeg zowat elke strong 8x of flips etc weer aan de praat met nieuwste firmware etc maargoed das verleden tijd, ben met de dreambox weer een noob lol.
Even uitleggen wat ik allemaal nu gedaan heb.
Hallo,
Ik ben redelijk nieuw met de db7000 maar ben al flink aan de slag gegaan.
Nu wil ik mijn hdd van de pc mounten na de dreambox.
Ik heb de stappen doorgelopen van op het forum gezetten tutorial.
De pc heb ik netjes ingesteld met een mapje mp3pc . Een handje eronder gekregen, en alle opties aangezet zoals omschreven. (heb gelijk de firewall uitgezet) heb trouwens xp prof.
nu viel mij op dat er een extra login scherm erbij is gekomen dus mijn eigen naam en de naam dream (even een klein vraagje tussendoor, kan toch gewoon onder mijn eigen naam ingelogt zijn om met de dreambox account te connecten?)
Maargoed,
Nu zit ik bij de db7000 met gemini (de laatste frim) erop. Het is een schone installatie en heb er verder nog geen gekke dingen opgezet.
Nu ga ik naar ge avanceerde instellingen dan naar communicatie, en hier kan ik met de blauwe knop de mount in gaan stellen.
Dit heb ik als volgt gedaan:
ip: 10.0.0.4 (dit is de ip van mijn pc namelijk) CIFS (geselecteerd
dir: mp3pc (staat wel op mijn e: schijf maakt dat iets uit?)
localdir: /var/mnt/hdd/ (staat dit goed?)
options: (hier staat bij mij niks ingevult)
extra: nolock.rsize=8192.wsize=8192 (staat dit goed?)
user: dream
pass: dream
Nu druk ik op de gele knop en krijg als melding:
CIFS adres ingevoerd nog een adres? druk ik op de rode knop.
Nu druk ik op de groene knop en krijg als melding:
CIFS mount '10.0.0.4/mp3pc /var/mnt/hdd/' FAILED!
Nu probeer ik de unmount knop en die werkt wel:
CIFS unmount '/var/mnt/hdd/' OK!
Nu ben ik al flink aan het zoeken geweest maar kom er niet meer in uit.
Het gekke ervan is dat hij het nu wel doet heel vaag?!?!?!?!?!?!?! terwijl de db aangeeft dat hij het niet doet
Nu meteen mijn volgende vraag:
als ik in de bestands (file mode) zit
kan ik uit 3 opties kiezen
root
harddisk
opgenomen video bestanden.
Nu wil ik graag weten hoe ik daar extra mappen kan aanmaken, en je denk dat je wel weet waar ik heen wil, wil dat daar die gemounte koppelingen tussenkomen, want nu moet ik eerst naar var/mnt en dan de map kiezen.
dus als iemand het weet zou ik dat heel fijn vinden als hij dat met mij zou delen
over en uit,
Met vriendelijke groet,
opel4ever
ps, dus ik kan nu mijn mastera oslink cas etc met de gold fun cards nu weggooien LOL