O
opel4ever
Hallo,
Na bijna 4 jaar uit het schotelwereldje te zijn geweest heb ik toch maar de stap gezet naar een dreambox.
Voor de mensen die me nog echt van vroeger kennen, kreeg zowat elke strong 8x of flips etc weer aan de praat met nieuwste firmware etc maargoed das verleden tijd, ben met de dreambox weer een noob lol.
Even uitleggen wat ik allemaal nu gedaan heb.
Hallo,
Ik ben redelijk nieuw met de db7000 maar ben al flink aan de slag gegaan.
Nu wil ik mijn hdd van de pc mounten na de dreambox.
Ik heb de stappen doorgelopen van op het forum gezetten tutorial.
De pc heb ik netjes ingesteld met een mapje mp3pc . Een handje eronder gekregen, en alle opties aangezet zoals omschreven. (heb gelijk de firewall uitgezet) heb trouwens xp prof.
nu viel mij op dat er een extra login scherm erbij is gekomen dus mijn eigen naam en de naam dream (even een klein vraagje tussendoor, kan toch gewoon onder mijn eigen naam ingelogt zijn om met de dreambox account te connecten?)
Maargoed,
Nu zit ik bij de db7000 met gemini (de laatste frim) erop. Het is een schone installatie en heb er verder nog geen gekke dingen opgezet.
Nu ga ik naar ge avanceerde instellingen dan naar communicatie, en hier kan ik met de blauwe knop de mount in gaan stellen.
Dit heb ik als volgt gedaan:
ip: 10.0.0.4 (dit is de ip van mijn pc namelijk) CIFS (geselecteerd
dir: mp3pc (staat wel op mijn e: schijf maakt dat iets uit?)
localdir: /var/mnt/hdd/ (staat dit goed?)
options: (hier staat bij mij niks ingevult)
extra: nolock.rsize=8192.wsize=8192 (staat dit goed?)
user: dream
pass: dream
Nu druk ik op de gele knop en krijg als melding:
CIFS adres ingevoerd nog een adres? druk ik op de rode knop.
Nu druk ik op de groene knop en krijg als melding:
CIFS mount '10.0.0.4/mp3pc /var/mnt/hdd/' FAILED!
Nu probeer ik de unmount knop en die werkt wel:
CIFS unmount '/var/mnt/hdd/' OK!
Nu ben ik al flink aan het zoeken geweest maar kom er niet meer in uit.