softcam installen

X

XrAge

Lo :) heb een vraagje over hoe je handmatig een softcam erop ken gooien.

Bijv. een 5620 is helemaal leeg en alleen maar een image erop, en nu wiil ik handmatig bijv. de laatste scam erin gooien, hoe ken ik dat doen ? heb wel eens een .tar ofzo gedownd en dan in temp dir. gezet, maar die files zie ik nergens meer :( alleen maar losse files als ik een scam download, dus aub iemand ?

Groeten !

We hebben je oorspr. bericht aangepast (.tar).
Meestal staan de .bin files in /var/bin en staan de keyfiles in /var/keys. Als je een emu zoals b.v. scam wilt installeren zul je keyfiles moeten hebben en die worden meestal niet bij een emu geleverd.

ja maar nu weet ik nog iet echt hoe en wat, want je moet ook wat in telnet rotzooien enz...

zoek me kapot en vind ook wel wat, maar als ik dat allemaal doe zie ik never nooit niet die scam ertussen staan op mijn dreambox hehehe :)

ik zal straks ff kijken waar die bij mij bij staan wellicht is het zichtbaar , ben ook geen wonder dreambox gebruiken zelf heb ik mij ook een hersenschudding gezocht naar een paar oplossingen wat achteraf een simpel iets bleek te zijn.

zorg dat je ip weet van je dream. stel dit is: 1.2.3.4
open in windows een dos box en tik in:

telnet 1.2.3.4

dan kom je, als het ip goed is, op je dream

login met: root
pw: dreambox

dan zit je in je dream

ga naar naar de dir /var/bin door in te tikken:

cd /var/bin

als je in /var/bin zit kijk dan welke files er in die dir staan door in te tikken:

ls

je krijgt dan de inhoud van de dir te zien en dan zou scam (als die op je dream staat) er tussen moeten staan. Let wel het betreft de binaire file van scam. zoals eerder vermeld heb je ook keyfiles nodig

suk6 maar weer

ftp naar je dream
maak een map in u var aan met de naam keys en een map met de naam bin
zet in de bin u scam of scam 2 en de keys in u map keys natuurlijk recente keys anders zal je geen beeld hebben
dan telnet je naar de dreambox hoe doe je dat

op u xp is dat ongeveer zo
START=> uitvoeren
en dan typ je

telnet 192.168.?.??? [ ???= ip van uw dreambox ]

dan typ je root [ enter ] dreambox [enter ]
cd /var/bin [enter]
chmod 777 scam [enter]
./scam [enter]

en je scam start op

je kan ook je image uitpakken op pc en dat bewerken en zo er in doen dat die altyd opstart met scam zonder te hoeven typpen etc met uw pc ,,,,,,,, hier hoef je niet eens linux op u pc te instaleren je kunt knoppix gebruiken

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan