software steeds beter beveiligd

D

D-SQUAD

niet alleen in de sat wereld word het steeds moeilijker om gratis te kijken
maar ook de software voor pc progies word steeds beter.
goed werkende cracks/serials zijn niet of geen goed werkende van te vinden,
voorbeeld ISPQ << opzich leuk progie maar 21 dagen te gebruiken daarna moet je het kopen ... een juist werkende crack heeft alleen even gewerkt in de ISPQ 6
we zitten inmiddels op 8 en alle crack vanaf de 7.0 werken gewoon niet.
naja dan maar 21 dagen gebruiken .. vroeger werkte het simpel uninstall en reinstall gewoon maar ook dat werkt niet meer ... software uninstallen dan even met REGEDIT de sleutels weghalen en herinstall werkt in de meeste progies ook al niet meer .. deze progies werken niet via IP adres want op een andere pc met zelfde ip kan ik gewoon installen en er mee werken.
ik hoorde pas dat er een aantal progies zijn die je windows versie/ID doorsturen..???
nu vraag ik me af .. mag dat wel ?
als dat zo is dan zit er dus wel degelijk een stukje spyware in die progies gebakken die info van jou pc gebruiken om te zien of je na een trial een herinstall doet.
wie heeft er hier meer ervaring mee of wie heeft de oplossing hiervoor ??

Ervaring, ja! Oplossing, nee.
Het zal toch ergens moeten opgeslagen worden. Want formatteer je pc maar eens en zet het programma er dan eens opnieuw op, dan werkt het wel gewoon weer.
Althans dat is mijn ervaring met DVRStudioPro.
Daar is een crack voor, die werkt even en dan opeens is het afgelopen.
Datum vooruit of terugzetten of de registry eens leeg maken op dvrstudio en heanlein of zoiets (de makers) maakt allemaal niet uit.
Formatteren en xp en dvrstudio opnieuw installeren maakt wel uit.

Ergens moet de informatie dus toch opgeslagen zijn, misschien een andere sleutel in de registry die niet meteen zichtbaar is. Er staan namelijk nogal wat van die legacy keys in met zoiets als {2034-2ASFASFIJSLSF-2340ADR} (zo ziet het er ongeveer uit) waarbij vaak niet te achterhalen is waar het vandaan komt.
Your Uninstaller bijv. haalt die ook niet weg. Misschien dat het daar ergens aan zit?

De crackers zijn ook niet meer wat het geweest is, want een goede cracker haalt gewoon elke check eruit en/of vervangt hem door een jump.
Zelfs internet checks, programma's wat dus via internet controleren of de key wel juist is, zijn op die manier te omzeilen, maar het lijkt inderdaad wel of de crackers wat te simpel van geest zijn geworden.
Je komt dit inderdaad steeds meer tegen, terwijl het gewoon in de meeste gevallen eenvoudig te omzeilen moet zijn.

Dus nee, een oplossing heb ik nog niet, behalve voor de software betalen dan. Dat wil ik in bepaalde gevallen wel doen, maar 69,95 voor DVRStudio vind ik nu toch net wat teveel van het goede.

Thnx voor je duidelijke uitleg BT

ik heb zoiets van : wat door mensen handen gemaakt wordt
moet toch weer gekraakt kunnen worden.
ik wil vanavond even proberen om te kijken wat bepaalde programma's doen zonder i-net verbinding .. ispq zal natuurlijk niet werken maar heb het al eens meegemaakt met progies zoals BPM .. de crack werkt perfect .. maar zodra je verbinding heb met i-net klapt hij er meteen uit en is dan ook niet meer bruikbaar.
dit zou inhouden dat er een Heen en Weer verkeer is kwestie van uitzoeken welke port en die sluiten ?? maar zo makkelijk zal het wel niet zijn.
maar om nu steeds een format te doen zie ik ook niet echt zitten.
om er zeker van te zijn dat er bij bepaalde progies wat register sleutels (verstopt) achterblijven zal ik even testen op een andere pc wat er gebeurd als ik een image maak van mijn huidige systeem zonder progie
dan progie installen ..trial gebruiken dan die image er overheen knallen
en weer progie opnieuw installen .. ben benieuwd.
als dat zou werken is dat natuurlijk beter dan een format :)

Eigenlijk zou je een soort logger moeten hebben draaien die exact registreert wat er allemaal tijdens de installatie gebeurd, ook wat ie naar de registry en andere files schrijft.
Dan zou je kunnen zien wat er na de de-installatie weggehaald is en wat er ergens blijft staan.

Zelfde grapje was trouwens met Newsleecher, met dat uitschakelen als je inet verbinding had.
Daarom werd (weet niet hoe dat nu is) met de cracks ook gezegd dat je newsleecher.com in de hosts file moest opnemen, dan is de check er nog wel, maar checked hij lokaal en daar is niets dus denkt het proggie dat er geen verbinding met de site gemaakt kan worden.
Een echte cracker ript die check er gewoonweg uit.
Anyway, ben benieuwd naar je bevindingen.

Ja zo'n programma gebruik ik wel eens. Wij noemen dat "WISE", dat is een akket om scripts te maken die dan als MSI's geinstalleerd kunnen worden. Maar dat pakket is wel te kraken, normaal een heel duur pakket.
Als je zo een scipt/MSI maakt kan je ook alle weer deinstalleren. Bij bedrijven wordt dat veel gebruikt.

Black Tiger zei:
Eigenlijk zou je een soort logger moeten hebben draaien die exact registreert wat er allemaal tijdens de installatie gebeurd, ook wat ie naar de registry en andere files schrijft.
Dan zou je kunnen zien wat er na de de-installatie weggehaald is en wat er ergens blijft staan.

Maar zelf heb ik ook vaak naar kraak programma's gezocht en voor sommige programma's waren die er niet.
Dus en aantal programma's die ik zelf veel gebruik zoals NewsPro, RAR en UltraEdit, die heb ik gekocht. Ze kosten zo rond de 35 dollar per stuk, maar dan heb je ook en hoop problemen minder.

Groetjes Bert

Rar heb ik ook een alternatief geregistreerde versie van net als zip. Newspro ken ik wel maar gebruik ik niet. Grabit gebruik ik daarvoor en daar heb ik wel een jaarabbo voor op de searchfunktie.
Er zijn wel dingen die ik registreer. Kijk DVRStudio zou ik ook registreren als ie 35 euro zou kosten, maar 69,95 gaat me te ver voor die paar keer per jaar dat ik dat gebruik en voor wat het kan.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan