Soms wel....soms geen Canal digitaal kanalen

O

Oboema

Beste dames en heren,

Ik ben sinds kort ingetrokken in een appartement in Italië voor mijn werk. Op het dak staat een satelliet met 2 koppen en mijn huisgenoot uit Duitsland heeft een Duitse decoder en ontvangt daarop veel Duitse kanalen. Volgens hem staat de schotel op de astra en nog een satelliet (turksat geloof ik). Met deze informatie ben ik naar de dealer gegaan in NL om een decoder en smartcard te halen met het basis abonnement van kanaal digitaal. Het zou meteen moeten werken aldus de dealer. Eenmaal in Italië heb ik de decoder op de aansluiting van de satelliet aangesloten zoals beschreven in de handleiding en alles aangezet. Natuurlijk geen beeld.....ik krijg NL1 met zwart beeld en een rood blokje rechtsonder. Dit zou beteken dat er geen signaal is.

De decoder is een Philips DSR 2221/03. Als ik in het menu naar Technische informatie ga en dan naar signaalsterkte geeft hij geen uitslag weer dus blijkbaar geen ontvangst op de voorgeselecteerde Astra satelliet. Als ik nu naar overige satelliet ga en ik verander daar de waarde onder het kopje Frequentie van 12515 naar 12545 en ik ga terug naar signaal sterkte dan heb ik ineens wel een signaal en zeer goed zelfs aldus de indicator. Ik dus vol goede hoop weer naar NL1 maar helaas geen beeld. Daarna uit frustratie even wat anders gaan doen terwijl decoder en TV nog aanstonden en na 10 minuten had ik ineens alle kanalen van Canal Digitaal zonder haperingen en goed beeld!? Ik dus blij! Echter nadat ik de decoder uit gezet heb en weer aan weer hetzelfde liedje....geen beeld, ik weer andere frequentie instellen en 10 minuten of langer wachten totdat ik weer de kanalen had. De laatste keer duurde het zolang dat ik dacht om eens kanalen te gaan zoeken via het menu, hij vind 999 kanalen waarvan 0 canal digitaal. De snelscan functie die alleen de canal digitaal kanalen zou moeten vinden vind nooit iets en geeft de melding geen signaal. Ik ben nu dus mijn kanalen lijst van kanaal digitaal kwijt maar heb wel hondenderden andere kanalen waarvan o.a. Poker Italia 24, Rebel TV, Ariane TV en nog velen andere italiaanse en duitse kanalen. Een BVN staat er niet bij. En BVN werkte vreemd genoeg ook niet toen de canaldigitaal lijst er nog instond.

Ik zit nu dus met het probleem dat de canal digitaal lijst geheel weg is. Ik kan dus niet meer de decorder op NED1 zetten en dan 10 min wachten in de hoop dat het weer gaat werken spontaan. Ik kan met geen mogelijkheid de fastscan doen omdat ik dan de melding geen signaal krijg. Verder lijkt het dat elke keer als ik bij signaalsterkte en dan antenne instelling de frequentie verander en dan weer uit het menu ga en dan weer terug dat de instelling verdwenen is.

Ik ben ten einde raad en zou graag jullie mening willen horen...wat gaat er hier mis en kan ik de decoder resetten zodat ik in ieder geval weer de canaal digitaal lijst erin heb staan?

Hartelijk dank!

Je verhaal klopt wel dat BVN er niet bij staat kan ook kloppen want de Philips kan maar 999 kanalen opslaan en je zit op de verkeerde satelliet je zit op Hotbird op 13 oost dat is de satelliet waar bijna alle Italiaanse zenders op zitten dus zo gek is dat niet.

Hotbird heeft alleen al 1087 FTA kanalen zie ik en kijk het maar na Poker Italia 24, Rebel TV, Ariane TV allemaal Hotbird.

http://nl.kingofsat.net/tv-13E.php

Ja je moet dus een schotel op Astra 19.2 oost hebben de ontvanger naar de fabrieksinstellingen zetten dat die zooi er uit is en overnieuw een Fastscan maar dan op Astra.

Dat je ze een keer wel hebt kunnen ontvangen zal wel aan de overscan liggen bepaalde tijd veel signaal dat is dan op je schotel gevallen.

Maar als je het zelf mag veranderen als je voor de schotel staat moet hij een stukje naar rechts tot je weer een sterk signaal tegenkomt dat is dan Astra1 op 19.2 oost.:)

Ik heb mijn oude FTA ontvanger er nu tussen gezet. Op deze ontvanger zit een LNB ingang en uitgang. Infeite heb ik dus mijn Philips kastje nu in mijn oude FTA ontvanger gestopt. Op de 1 of andere manier word het signaal blijkbaar versterkt nu en werkt het allemaal weer prima, beetje omslachtig alleen.

Bedankt voor de reply!

Dan denk ik dat de disqC instellingen in je oude receiver goed staan en Astra zo doorgegeven wordt je zou dan kunnen kijken in je Philips menu of je signaal krijgt ze noemen disqC dacht ik schotel1 en schotel2 probeer eens op welke de Nederlandse kanalen zitten.:)

Ik weet niet precies wat je bedoeld maar als ik in het Philips menu naar Overige satelliet ga en selecteer dan schotel 2 dan vind hij precies hetzelfde. Dus geen regionale zenders. Fastscan heeft dus zelfde resultaat.

Is het trouwens zo dat je bij canaldigitaal de eerste maand veel zenders gratis krijgt? Want ik heb ook sport....eredivisie live, hustler etc terwijl ik gewoon het basis abbo heb van 9,95.

Ciao

Ja de eerste maand staat het hele pakket open na die maand krijg je het pakket wat je gekozen hebt.

Ja voor de ontvanger als je oude satsetje op Astra op 19.2 ingesteld staat kan de tweede niet naar Hotbird dan kan hij alleen de satelliet doorgeven waar de eerste op gericht staat.

Het lijkt mij dan dat die twee schotels doormiddel van een disqswitch verbonden zijn en op A Hotbird staat en op B Astra.

Uiteraard kan ik het van hier ook niet zien hoe het aangesloten zit als je het zelf niet kan haal er dan een installateur bij of je laat het zo. :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan