sorteren

T

the matrix

Hoe kan ik de favorieten lijst van Microsoft Internet Explorer sorteren op A->Z

Die lijst staat (althans in w2k) in de dir Documents and Settings->usernaam'->Favorites.
Als ik ergens windows op gezet had, dan overschreef ik die dir (die nog leeg was) met mijn eigen lijst.
Automatisch stond dan alles in IE op alfabet.
Je kunt dus de favorites dir ergens heen kopieren bewerken en terugzetten.
En alles funktioneerde steeds.
Grtz.

Een misschien makkelijkere optie.
Open Internet Explorer en klik helemaal bovenaan op Favorieten.
Selecteer nu 1 favoriet, klik op je rechter muisknop en kies dan voor "sorteren op naam".
Klaar.

Oh, die keuze heb ik hier niet!
Onder organize heb ik alleen een venster met:
Create, Move, Rename en Delete.
Anders had ik dat wel gemeld.
Grtz.

Kilroy toch bedankt

Had jij niet windhoos 2000??? misschien is die minder slkim dan je dacht ;-))

Ja kerel!
Maar hoewel w2k en xp een grote overeenkomst hebben, zijn er blijkbaar toch detail verschillen.
Zoals je ziet kan ik daar in de meeste gevallen wel omheen varen.
Slimmer? Nou ja, ik gebruik w2k nog altijd omdat het (hier) nooit afstort en er zowat alles op draait. Bij xp heb ik een hoop toestanden en stess kunnen waarnemen.
Wie weet, sla ik die xp junk over!
Je weet dat ik het haat om een OS meer dan een keer te installeren.
Dat moet lopen en lopen en lopen en......!
Maar als ik de plannen van microzoft zie met hun nieuwe OS zakt me de moed weer in de schoenen.
Gelukkig is suse echter ook nog altijd lief, haha!
Grtz.

Onder organize heb ik alleen een venster met
Dan zit je volgens mij verkeerd te kijken. Je moet ook niet onder organize kijken. De optie die ik noemde is standaard in XP/2K.

Klik dat favorietenvenster even dicht wat links komt te staan dus dat je alleen browservenster in beeld hebt.
Dan ga je echt helemaal bovenin en klik je op favorieten (tussen "beeld" en "extra") zodat je die lijst krijgt.
Ga dan op favoriet zonder folder staan (niet klikken!) dan is ie blauw en klik je op de rechtermuisknop.
Dan heb je wel de "sorteren op naam" erbij. Je krijgt dan namelijk dezelfde opties te zien als je in de windows verkenner een bestand selecteert en op de rechter muisknop drukt.

Overigens is XP nieuwer dan 2K. Er zitten wat verschillen in maar problematiek heeft hoofdzakelijk te maken met wat je er op gebruikt.
Kijk maar even naar het games gebeuren (favoriet voorbeeld van me), die lopen in XP wel, bij 2K heb je soms een patch er voor nodig.
Qua stabiliteit zijn ze ongeveer gelijk, 2K is wat minder multimedia gebeuren en dat voorkomt natuurlijk ook wat problemen.

Ja bt, ik gebruik inderdaad de favorietenlijst in het linker venster en daar heb je die optie niet.
Als ik dan bovenin op favorieten klik krijg ik de uitrol lijst met eerste weer toevoegen, organize, en dan de url's. (zo voeg ik favorieten altijd toe).
Ala ik daar over scrol worden ze blauw en kun je met de rechter muisknop sorteren doen. Dacht echter dat het alleen op de betreffende url sloeg.
Maar goed dat weten we dan weer, hoewel ik eigenlijk nooit sorteer.
Het blijft me een raadsel waarom het dan niet met beiden kan?
Grtz.

Tja, ik vind het ook raar dat het niet met de andere kan, ze hebben dat toch iets anders ingedeeld. Het blijft windows he... :)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan