(Spam)mails waar je eigen adres bijstaat??

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
1 simpele vraag: ik ontvang sinds kort weer erg veel van verrekte spammails, maar ik zie daar ook zogenaamde mails tussen staan met mijn eigen adres.

Zit ik nu in een lijst waarin er via mijn email spam verstuurd wordt naar anderen?

Ga maar na waar je je de laatste tijd hebt geregistreerd.
Dat gebeurt doorgaans met een e-mail adres.
Met de bekende gevolgen.
Of iemand die je mail adres kent heeft dat ergens doorgegeven.

Grtz.

dat is nu juist het punt.

Ik heb mezelf de laatste tijd nergens geregistreerd.

Alleen heb ik een dag of 10 geleden een mail verstuurd naar amerika, naar iemand die ik sinds kort ken.

Of het daar aan ligt weet ik niet zeker, maar het is sinds korte tijd weer een overvloed aan mails, terwijl alweer een tijdje afgelopen was.

Als het Amerika is zou ik het juist verdacht vinden!
Niet dat de persoon het pers? hoeft te doen.
Het is tenslotte toch vreemd dat er opeens een hoop troep komt.

Maar je kunt ook eens kijken waar het zoal vandaan komt, uit welke hoek enzo.

Grtz.

Oh die krijg ik ook regelmatig.
Ik vind het alleen zo frappant, dat ik mezelf mailtjes stuur omdat ik 'n slap plassertje zou hebben.
Daar weet ik helegaar niks van; ook nog nooit klachten over gehoord.

Nou Mr. Blue Sky,

Gezien je favoriete sportclub zou daar toch wel iets te verklaren zijn.. :p :biggrin: :biggrin:

Maar nu even serieus.
Het is inderdaad belangrijk dat je voorzichtig omgaat met e-mail adressen.
Dat geldt niet alleen voor je eigen mail adres, maar voor alle adressen.
Want als jij slachtoffer van een hack zou worden, dan is niet alleen jouw adres aan de beurt, maar ook de adressen die je in je contacten lijst hebt staan.
Op die manier kan ook iemand die heel pietleuterig is over zijn mailadres (zoals mezelf), toch op een lijst kan geraken.

Mensen die heel erg blond zijn en het complete adresboek plakken in hun "Aan:" regel, krijgen van mij dan ook een uitbrander en de mededeling dat ze mij uit hun contactenlijst moeten verwijderen.
Want dit betekent dat alle geadresserden, de adresssen van alle andere geadresseerden kunnen lezen.
En daar hoeft er maar 1 bij te zitten die er onzin mee wil uithalen, of slachtoffer is van de eerder genoemde hack.

Het is dus zondermeer mogelijk dat je op een lijst terechtkomt desondanks dat je je best doet om dat te voorkomen.

Freggel heeft inmiddels elders al uitleg (en een voorbeeld) ontvangen over hoe hij mailtjes kan krijgen die eruit zien alsof ze van hemzelf afkomstig zouden zijn.
Zouden zijn, want in werkelijkheid komen die mails dus helemaal niet van jou af, maar word de virtuele envelop vervalst.
Als een mailtje van jou afkomstig is, dan hebben ze veel meer dan alleen je mail adres.
Dan hebben ze ook je inlog gegevens, of toegang tot je pc.
En jij hebt dan een echt probleem, maar zeer waarschijnlijk dat dat gebeurt is dit niet.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan